Breaking news

Treci printr-o perioadă dificilă? Află cum poți să-ți readuci buna dispoziție!

loading...

Stările de angoasă, spleen sau depresie sunt unele prin care trece fiecare la un moment dat. Fie că sunt cauzate de evenimente exterioare, pe care nu le poți controla, fie de unele frământări interioare, determinate de gândurile negative și autocritice sau de neîncrederea în sine, toate conduc la apariția acelorași trăiri. 

Când treci prin astfel de momente depresive, devii apatic, fără chef sau putere de concentrare. Acestea te pot afecta atât pe plan profesional, unde nu mai poți fi productiv, cât și pe plan personal, în relațiile cu ceilalți, față de care te distanțezi. Așadar, cu cât ieși mai repede din aceste stări, cu atât mai bine.

Acest lucru nu este, însă, unul facil. Uneori ai nevoie de ceilalți, alteori doar de tine. Cu toate acestea, există anumite trucuri care te pot ajuta la acest capitol. Așadar, dacă și tu vrei să afli care sunt acestea, citește mai multe în continuare!

Iată ce poți face pentru a-ți readuce buna dispoziție!   

Fă mai mult sport!

Exercițiile fizice nu sunt bune doar pentru corp! Menținerea unui program regulat de acest gen te poate ajuta să reduci stresul, anxietatea și simptomele depresiei, în timp ce oferă un impuls puternic încrederii de sine și fericirii. 

Chiar și numai câteva exerciții pot face diferența. Secretul este să nu exagerezi, căci, dacă începi din prima cu niște programe prea dificile, poți deveni frustrat și plin de dureri musculare. De aceea, pentru început, alege unele activități simple, ca mersul în jurul blocului după cină, stretchingul pentru 5 minute în fiecare dimineață sau înscrierea la niște cursuri de yoga sau tai chi!

Oferă-ți un cadou!

Câteodată, cel mai bun mod de a învinge tristețea este să primești ceva nou. De aceea, nu aștepta ca alții să îți ofere cadouri, ci investește chiar tu în tine! Poate voiai să îți reînnoiești garderoba, dar ai tot ezitat. În acest caz, uită-te după ofertele magazinelor tale preferate și nu uita să cauți și câteva modele de încălțăminte pentru damă care să se asorteze cu noile tale achiziții! 

Poate voiai să te apuci de un nou hobby, ca pictatul sau cusutul, dar ai tot amânat momentul. De ce? Acum este la fel de bine ca oricând altcândva pentru a încerca ceva ce te intrigă. Orice ai lăsat pentru „mai târziu, când voi avea timp” merită să faci chiar acum!

Găsește timp pentru meditație!

Sunt multe metode de meditație pe care le poți urma, inclusiv cele ghidate, care se găsesc peste tot pe internet. Ele pot implica mișcare, concentrare, spiritualitate sau o combinație între toate.

Meditația nu trebuie să fie complicată. Poate presupune pur și simplu să stai 5 minute împreună cu gândurile tale, să respiri profund și să reflectezi. Analizează-te pe interior. Care este motivul pentru care te simți astfel? Adesea, temerile tale pot fi exagerate și nu atât de negre precum le percepi tu. Oferă-ți un timp zilnic în care să te dedici dezvoltării tale personale, un moment când te poți calma și detensiona. 

Ține un jurnal!

Un jurnal este o altă metodă minunată pentru a-ți organiza gândurile haotice. Analizează-ți trăirile, sentimentele și concepe un program pentru următoarea zi. Nu trebuie să fii un scriitor sau să creezi volume întregi pentru a vedea rezultate. Poți consemna doar câteva gânduri zilnic, înainte de culcare. Și, dacă ți-e frică ca nu cumva cineva să citească toate acestea, poți să rupi foaia după ce ai terminat. Astfel, actul vine ca o eliberare și ca o distanțare de sursele de stres de peste zi, pe care le-ai scris acolo. 

Așadar, calea către fericire este pavată cu mici acțiuni ce pot părea nesemnificative, dar care sunt, de fapt, extrem de eficiente. Toate se învârt în jurul aceluiași punct central: tu. Trebuie să înveți să te accepți așa cum ești și să nu te neglijezi niciodată. Până la urmă, dacă tu nu o faci, cum pot ceilalți să o facă? Respiră adânc și nu uita:  după fiecare noapte vine o nouă zi!

Sursa foto: Unsplash.com

loading...