Breaking news

Tipuri de promovare pe Google si avantaje pentru afaceri de succes

Avand in vedere ca afacerile au trecut prin transformari radicale in ultimul deceniu, cu focus pe zona online, dimensionarea unui buget de marketing pe campanii PPC devine din ce in ce mai mult o prioritate.

Google AdWords functioneaza din octombrie 2000. Daca la inceput totul era despre plasarea de anunturi platite in primele rezultate pe Google Search, azi optiunile sunt mai variate in ceea ce priveste promovarea pe Google.

De asemenea, initial AdWords percepea un comision lunar pentru crearea si gestionarea campaniile pe Google, dar azi el permite agentiilor de marketing si publicitate sa creeze reclame personalizate si sa-si optimizeze setarile pentru a se potrivi cat mai bine afacerilor pe care vor sa le dezvolte.

Google AdWords opereaza pe mai multe platforme si permite utilizatorilor sa-si aleaga propriile bugete de promovare.

 Avantaje promovare Google

In prezent, peste 95% din veniturile colosale ale Google provin din publicitate si minim 86% din consumatorii de Internet folosesc Google Search pentru diferite interogari. Aceste statistici demonstreaza ca AdWords este o investitie excelenta pentru orice afacere. Fie ca vrei sa vinzi produse sau servicii online, Google Shopping te poate ajuta sa-ti atingi obiectivele de marketing. Exista un format potrivit pentru fiecare tip de campanie si merita sa aflati cum functioneaza toate aceste platforme, pentru a le folosi la adevarata valoare.

Google AdWords este un instrument incredibil de flexibil, ce permite firmelor sau al unei agentii de marketing online sa-si monitorizeze progresul, sa-si dozeze cheltuielile si sa-si ajusteze bugetul pentru publicitate cu foarte mare usurinta. Adoptand cele mai bune tactici de promovare prin Google AdWords poti dezlantui vizibilitate maxima pentru afacerea ta si atragerea unui trafic semnificativ pe site, ce poate genera vanzarile pe care tu ti le doresti.

Iata in continuare o prezentare a tipurilor de publicitate disponibile prin Google si ce beneficii pot aduce acestea pentru o afacere.

 

1. Promovare prin Google Search

Statisticile arata ca, in medie, intr-o secunda se realizeaza 63000 de interogari pe Google Search, in toata lumea. Este imens. Iar acest lucru arata ca publicitatea prin Google Search iti deschide orizonturi extrem de largi, cu posibilitatea de a creste enorm vizibilitatea unui brand in online. Folosind metodele potrivite in campaniile de Google Search, poti sa apari pe prima pagina a rezultatelor cautarilor, dupa cuvintele cheie pe care le alegi tu si care sunt relevante pentru afacerea desfasurata.

Cu Google Search, proprietarii de afaceri si agentiile de marketing online pot crea campanii personalizate, mai multe grupuri de anunturi, concentrate pe diferite categorii de termeni cheie etc.

Trucuri de promovare prin Google Search

  • Extensii sitelink. Cu toate ca anuntul platit are deja link spre site-ul tau, poti adauga linkuri suplimentare sub corpul principal al anunțului, pentru a stimula astfel vizibilitatea si rata de interactiune a utilizatorului.
  • Extensii callout. In descrierea principala a anuntului ar trebui sa se regaseasca puncte cheie importante ale afacerii, insa pentru orice informatii esentiale ce merita evidentiate, se pot utiliza extensii callout. Poti adauga pana la 4 extensii callout per anunt, fiecare avand o limita de 25 de caractere.
  • Cuvinte cheie negative. Cand creezi si plasezi anunturi platite pe Google, vei licita pentru ca anuntul sa devina activ atunci cand cineva cauta un anumit cuvant cheie. Cu toate acestea, in functie de configurari, anuntul platit poate sa apara uneori pe cautari irelevante. O agentie de marketing va sti intotdeauna sa verifice regulat termenii de cautare pentru a identifica orice noi „cuvinte cheie negative”.
  • Extensii de apel. Pentru a incuraja utilizatorii sa iti descopere afacerea si site-ul (prin click), poti adauga un numar de telefon in anunt. Daca un utilizator intra de pe smartphone si vede anuntul, el poate da click direct pe numarul de telefon si apelul va fi initiat. Prin urmare, va fi nevoie de un singur click ca el sa ajunga la tine.

 

2. Promovare pe Google prin Video-uri

In toamna anului 2006, Google a cumparat YouTube la un pret de peste 1.6 miliarde de dolari. Acela a fost inceputul unei interdependente uimitoare intre cele doua platforme uriase. Aceasta schimbare pentru YouTube a deschis mai multe oportunitati pentru proprietarii de afaceri si agentiile de marketing online.

In prezent, YouTube ofera o varietate de formate de reclame, cum ar fi:

  • Anunturi TrueView in-stream – apar inainte, in timpul si dupa videoclipurile YouTube si pot fi inchise dupa 5 secunde de vizualizare.
  • Anunturi TrueView video discovery – apar in rezultatele cautarilor YouTube, alaturi de videoclipurile YouTube asociate si pe pagina mobila principala, cu anunturi care se incarca doar atunci când utilizatorii dau click pe ele pentru a le vizualiza.
  • Anunturi Bumper – apar inainte, in timpul sau dupa alte videoclipuri pe YouTube si site-uri partenere, cu o durata de 6 secunde. Specificul lor este ca nu pot fi inchise de catre utilizatori. Reclama este perfecta pentru a expune un mesaj scurt si concis.

 

3. Promovare Google prin Google Shopping

Acesta este un alt instrument Google excelent pentru promovare online, cu rezultate imediate. Este ideal pentru magazinele online care vor sa faca publicitate produselor si serviciilor, fara sa fie nevoite sa liciteze oferte pentru toate cuvintele cheie ale articolelor

Mai exact, poti trimite un feed cu toate produsele catre Google Merchant Center, poti stabili un buget zilnic si o suma licitata CPC, iar produsele vor aparea pe platforma Google Shopping. In plus, unele produse pot sa apara si pe pagina de cautare.

Preturile produselor care apar pe Google Shopping vor fi comparate cu alte preturi, oferite de concurenta, ceea ce permite utilizatorilor sa filtreze usor optiunile, in functie de pret si de alte atribuite specifice ale produsului.

Ca sa reusesti sa te plasezi in fata concurentilor, poti folosi etichete promotionale. De exemplu, daca ai un cod de reducere pe site, acesta poate fi afisat si pe Google Shopping. Acest lucru va spori angajamentul si interesul utilizatorilor online.

 

4. Promovare Google prin Remarketing

Google Ads Remarketing este o forma de publicitate online ce permite site-urilor sa afiseze anunturi targetate utilizatorilor care au vizitat deja site-urile respective. Vizitatorii din trecut vor vedea aceste anunturi platite in timp ce navigheaza oriunde pe internet, chiar si atunci cand vizioneaza clipuri pe YouTube sau citesc stiri online.

Remarketingul poate creste considerabil ratele de conversie si rentabilitatea eforturilor de investitie (ROI). Acest lucru este explicat de faptul ca vizitatorii din trecut sunt deja familiarizati cu brandul respectiv si sunt mult mai susceptibili sa revina si sa duca la final actiuni de valoare pentru afacere si site.

 

5. Promovare Google prin Display Advertising

Reteaua de afisare Google cuprinde o selectie larga de site-uri care accepta publicitate prin AdWords. Acest lucru permite proprietarilor de afaceri si agentiilor de marketing online sa-si promoveze activitatea intr-o varietate de forme, prin:

  • Anunturi text. Au un format identic cu anunturile text de pe platforma de Search, dar apar in reteaua de site-uri partenere.
  • Anunturi imagine. Sunt anunturi atragatoare, ce permit advertiserilor sa foloseasca imagini in reteaua de afisare, pentru a convinge utilizatorii sa dea click spre site.
  • Anunturi Rich media. Sunt asemanatoare cu anunturile imagine, dar au elemente si animatii interactive, ceea ce le face sa fie si mai convingatoare.
  • Anunturi Video. Sunt similare cu anunturile Rich media, dar pot contine un videoclip.

 

Pe platforma de cautare Google Search, advertiserii au posibilitatea sa aleaga spatiul de afisare a anunturilor platite. Dar, in cazul platformei Display Advertising, marketerii liciteaza pe cuvinte cheie pentru a alege locatiile de rulare a reclamelor. Reteaua de afisare functioneaza diferit pentru ca ofera posibilitatea marketerilor de a-si alege tipul de destinatie si plasare a anunturilor platite:

  • targeting contextual
  • targetare spatii de afisare
  • remarketing
  • topic targeting
  • targeting demografic/ limba

Promovarea PPC prin Google poate fi extrem de coplesitoare si complexa. De aceea, cel mai bun pariu pentru un business este colaborarea cu o agentie de marketing digital. Daca te afli in cautarea unei agentii bune de marketing online, opreste-te la Vivinet – Agentie marketing online. De peste 10 ani crestem site-uri, venituri si rezultate. Ne-am bucura sa aflam detalii si despre afacerea ta!