Breaking news

Tehnici de comunicare și dezvoltare personală pentru a avea succes în vânzări

Pentru a avea o carieră de succes în afaceri și în mod special în domeniul vânzărilor, trebuie să fii o persoană credibilă și capabilă să transmiți încredere potențialului client. Abilitățile native de comunicare și vânzare te pot ajuta doar până la un anumit punct. Dacă vrei cu adevărat să faci carieră în vânzări va trebui să apelezi la specialiști în comunicare, PR, dezvoltare personală și tehnici eficiente de vânzare.

training comunicareNu oricine este făcut pentru vânzări. Cine vrea să exceleze în acest domeniu, trebuie să învețe cum să facă acest lucru în mod profesionist și eficient. Fie că vinzi un produs, fie că vinzi un serviciu, tu trebuie să oferi potențialului client seriozitate și încredere. Dacă nu ești credibil pentru potențialul client, chiar dacă acesta ar avea nevoie de serviciul sau produsul pe care-l vinzi, te va refuza.

Comunicarea e cheia succesului în vânzări

Ca să vinzi ceva trebuie în primul rând să fii un bun comunicator. Trebuie să îți structurezi mesajul în funcție de publicul țintă și astfel potențialii cumpărători să recepteze integral ceea ce ai vrut ls le transmiți.

Poți apela la prezentări de vânzare unde vei vorbi în fața unui public țintă, sau să stabilești întruniri private cu potențialul client.

O prezentare de vânzări este o şansă enormă de a te face cunoscut și chiar de a finaliza o vânzare, însă pentru asta trebuie să-ţi cunoşti publicul ţintă pentru a-ți adapta prezentarea la dorinţele şi interesele lor.

În mesajul adresat clientului trebuie să scoți în evidență produsul sau serviciul pe care vrei să îl vinzi lor. Pentru a putea face asta ai nevoie de o strategie de comunicare excelentă.

Fără o bună comunicare nu vei reuși să vinzi absolut nimic. Atunci când ai abordat zece persoane și ai dorit să le vinzi un produs sau serviciu, și niciuna nu a dorit să cumpere, este semnalul că ai greșit tehnica de abordare și comunicare. Fie ai ales greșit publicul țintă, fie mesajul tău a fost prost conceput și nu a avut efectul scontat.

mesajul tău trebuie să fie structurat logic, cronologic, să fie concentrat și cât mai la obiect. O prezentare lungă și tehnică va deveni neinteresantă pentru public și vei vorbi doar pentru tine.

Metaforele, exemplele din viața reală, personală, umorul, pot face ca mesajul tău să aibă efect.

Oamenii plătesc pentru a li se rezolva problemele, identifică ce nevoi au

Chiar şi cei mai zgârciți oameni, cheltuiesc până la ultimul leu pentru a li se rezolva problemele. Produsul sau serviciul tău poate fi soluția la problema lor.

Tot ce trebuie să faci e să afli ce nevoie are acea persoană și dacă tu ai ceea ce-i trebuie. Explică-le modul în care produsul tău îi poate ajuta.

Dacă îţi doreşti să ai vânzări de succes, înainte de toate, va trebui să faci ceva pentru a atrage atenţia clienţilor sau potenţialilor clienţi.

Nu uita că în vânzări, clienţii sunt cei mai mari critici ai tăi. Așadar fii atent la detalii și încearcă să ții cont de feedback-ul clienților, încurajează-i să-și exprime părerea, chiar dacă aceasta este critică la adresa ta sau a produsului pe care-l vinzi.

Punctele cheie ale prezentării le vei introduce în trei locuri: la început, în mijlocul şi la sfârşitul prezentării.

După ce ai terminat cu prezentarea ar trebui să încurajezi publicul să-ţi lase feedback în scris, dar şi orice alte întrebări şi nelămuriri.

Tehnicile de dezvoltare personală te ajută să fii credibil în vânzări. Cursurile de specializate te învață ce tehnici de vanzare să aplici pentru ca produsul tău să aibă succes iar compania să se dezvolte.

Ca să convingi pe cineva să-ți cumpere ceea ce vinzi, tu în primul rând trebuie să crezi în acel produs și mai ales să crezi în tine.

O persoană care nu are încredere în capacitățile sale de comunicare și de a vinde ceva cuiva, nu are cum să devină credibilă în fața altei persoane.

Fă-ți o imagine, un nume, un brand

V-ați gândit oare de ce persoanele publice, fie că este vorba de vedete tv, actori, artiști, sportivi, sunt în toate reclamele? Pentru că sunt celebre și celebritatea înseamnă și credibilitate. De aceea companiile își asociază imaginea lor cu un produs pe care vor să-l vândă.

De aceea încearcă să te faci cunoscut cel puțin în domeniul tău nișat de vânzări. Fii vizibil indiferent ce vinzi. Dacă te faci remarcat pe acolo pe unde te-ai afișat, este un semn bun.

Fă-te plăcut tuturor, zâmbește, emană o stare pozitivă, relaxată, chiar și atunci când este o situație tensionată.

Fă-ți contacte în mass media și oferă-le motive să te caute, să scrie despre tine, să îți solicite interviuri.

Trebuie să știi tu să te vinzi înainte de a vinde orice altceva.

Cursurile de dezvoltare personală te ajută să capeți încredere în tine, să fii un bun comunicator, să faci față provocărilor, să găsești soluții rapide la problemele ce se ivesc.