Breaking news

SPECIAL | Matricidul – Între Norman Bates (PSYCHO) şi Cristina Verona

Matricidul este crima pe care un fiu (fiică) o săvârşeşte, iar victima este chiar mama. Alfred Hitchcock a avut curajul să dezbată această temă în filmul „Psycho” (1960), prin personajul Norman Bates, interpretat magistral de Anthony Perkins. Pe 6 iulie, această temă a fost redeschisă de Cristina Verona, o femeie pe cât de normală, pe atât de anormală.

matricidÎn 1960, pe marile ecrane îşi făcea apariţia unul dintre cele mai bune filme produse vreodată: „Psycho”. Povestea începe, când, o secretară, Marion Crane, fură 40.000 de dolari şi după ce cumpără o maşină fără prea multe acte legale, aceasta se adăposteşte la motelul Bates, unde îl găseşte pe Norman Bates, care face o pasiune obsesivă pentru aceasta. Norman îşi omorăse mama, de ani de zile, pe care o ţinea în patul acesteia.  Tânărul o omoară pe Marion când aceasta făcea duş – celebra scenă în care o femeie o căsăpeşte pe tănără, de fapt, acea tfemeie era chiar Norman. Tânărul fusese dominat de mama sa, încât acesta a împrumutat vocea mamei sale, gesticulaţia, chiar şi personalitatea. Norman o bagă portbagaj pe tânără şi scufundă maşina în iaz. În cele din urmă, sora lui Marion porneşte o investigaţie pe cont propriu şi află adevărul.

Revenind în prezent, Cristina Verona era o jurnalistă de succes, era şi ea la rândul ei dominată de personalitatea mamei pe care o ura pentru că a născut-o cu un defect fizic: „buză de iepure”. La fel ca şi personajul Norman, Cristina avea probleme psihice. Supărate pe frumuseţea mamei, aceasta s-a răzbunat puţin şi într-un exces de furie a asfixiat-o, după cum spun cercetările, şi apoi s-a pedepsit pentru faptă. Din anchetă reiese că aceasta şi-ar fi asixiat mama cu o pernă, apoi s-a sinucis prin spânzurare cu un cablu electric. Cele două femei au fost găsite inerte pe 6 iulie a.c. în apartamentul de pe Primăverii.

Viaţa bate filmul sau filmul bate viaţa? Aceasta este întrebarea. Atât în viaţa lui Norman, cât şi a Cristinei, mama a avut un rol dominant şi persuasiv pentru cei doi. De ce trebuie să ne fie frică: de filme sau de realitate? Sau de filmul realităţii?