Breaking news

Solutiile optime pentru pastrarea eficientei jantelor masinii

 

O masina, devenita in ziua de azi mai mult decat un moft ci mai degraba o necesitate, reprezinta un bun de pret pentru multi dintre noi si de fiecare data cand apar probleme cu aceasta, incercam sa le remediem cat mai rapid si cat mai bine. Fie ca avem o masina noua sau una ma veche, ne dorim sa inlocuim piesle vechi cu altele noi, chiar daca acestea sunt mai scumpe sau mai greu de gasit dar in acelasi timp, mai eficiente si cu o durata de viata mai mare.

O parte importanta si careia nu toti soferii ii acorda atentie este reprezentata de jante, cu tot cu sistemul rotii. Ca si anvelopele, acestea ajuta la mentinerea performantei in accelerare, franare, mentinerea directiei si evitarea patinarii pe unele drumuri precum si la reducerea nivelului de combustibil uneori. Cu cat acestea sunt in stare mai buna, cu atat beneficiile devin mai vizibile, mai ales daca avem pe masina jante de calitate superioara, realizate din materiale bune si cu dimensiuni si greutate potrivite.

Exista atat avantaje cat si dezavantaje, si atunci cand ne facem masina mai grea dar si atunci cand o facem mai usoara. Ca si avantaje, daca masina este mai usoara, va accelera mai repede iar consumul va fi unul mai mic insa in viraje stranse sau luate cu viteza, poate deveni mai instabila. De asemenea, si daca avem anvelope de slaba calitate, acest lucru va contribui la dezavantajul acesta. Si, spre deosebire de alte piese si elemente ale masinii, nu putem lasa jantele intr-o anume stare pentru mult timp, daca dorim sa avem aceeasi performanta. Si desigur, ca si alte daune la o masina,nu ne este permis de catre autoritati sa  o conducem asa si nici nu am reusi sa trecem de inspectiile ITP sau RAR.

Jantele unei masini pot fi afectat din numeroas motive, de la lovituri si zgarieturi pana la actiunea continua a soarelui, apei si a altor substante sau efecte, naturale sau nu. Acestea ofera de altfel si un aspect urat al masinii in general si trebuie gasite astfel metode prin care sa remediem daunele. Acestea sunt aduse de atelierele specializate, numeroase dar nu toate la fel de bune.

Cei de la SRZ Power Coating ofera servicii profesionale pentru reconditionarea jantelor atat auto cat si moto, din materile precum aluminiu sau otel. Printre serviciile oferite se numara vopsirea, in camp electrostatic desigur, sablarea, sudarea, indreptarea sau Diamond Cut.

Dintre cele mai importante beneficii pe care le aduce procedeul Diamond Cut se pot enumera:

  • datorita designului pe care il au jantele, componentele sistemului de franare vor iesi mai mult in evidenta
  • avand in vedere varietatea de designuri cand vine vorba de Diamond Cut, veti avea o masina care se distinge din multime si a carei valoare va creste

Procedeul Diamond Cut se realizeaza cu ajutorul unui strung cu calcul numeric, dedicat jantelor auto-moto, imediat ce jantele au fost vopsite integral in culoarea de baza. In prealabil, janta se scaneaza, iar suprafata sa este proiectata intr-un sistem cartezian special, sub forma unui grafic. Strunjirea jantei se face in functie de acest grafic, iar rezultatul final este unul fara cusur. Pentru ca acest procedeu este extrem de complex, este necesar sa fie realizat de catre profesionisti cu experienta, care folosesc aparatura corespunzatoare, asa cum ne spun cei de la SRZ.

Prin vopsirea electrostatica se ofera o rezistenta reala si de durata jantelor. Cei de la SRZ Power Coating ne pun la dispozitie o paleta larga de culori in care jantele noatre pot fi vopsite in camp electrostatic, precum OEM Silver. Aceasta face referire la originalitatea jantelor, adica fiind cele instalate pe masina din fabrica si la culoare, argintie in romana.

In ceea ce priveste indreptarea jantelor, cei de la SRZ folosesc indreptarea la rece, cu ajutorul unei prese hidraulice. In acest fel, nu este nevoie ca janta sa fie incalzita astfel incat metalul sa devina maleabil si uspr de adus la forma dorita dar care insa poate afecta structura sa interna si rezistenta sa. Este deci o metoda mai sigura dar si mai rapida, cu rezultate la fel de bune.

Vopsirea unei jane ar reprezenta ultimul pas in reconditionarea ei, asta daca nu am mai lua in calcul si procesul Diamond Cut. Inainte de vopsire de realizeaza procesel precum indreptarea mai sus mentionata, sudarea, acolo unde exista daun foarte mari sau sablarea, proces de finisare si indepartare a aimperfectiunilor si elementelor nedorite.

Sudura jantelor este indicata daca o crapatura in interiorul butoiului este nerecomandabila si probabil ca se va agrava in timp. De asemenea, poate fi necesar sa indepartati excesul de material din roata pentru a compensa sudarea. Sudura jantelor este recomandata pentru jantele din aliaj de aluminiu deoarece sudura jante nu poate produce un cordon gros.

Se folosesc in sudate echipamente si materiale de calitate, astfel incat, ca si indreptare, sa nu fie afectare rezistenta dar si aspectul ulterioare. Astfel, rotile din aliaj, care pot fi mai usoare dar si mai eficiente in performanta masinii, nu vor castiga in greutate, nici nu vor pierde si nu-si vor pierde nici proprietatile, cea mai importanta fiind aceea de preluare si disipare usoara a caldurii rezultata unori din sistemul de franare. Asadar, o janta buna ajuta si la eficienta sistemului de franare precum si la prelungirea duratei sale de viata. Iar cu cei de la SRZ, prin implementarea celor mai bune solutii in mentenanta jantelor, este foarte simplu.

>