Breaking news

Sebastian Popescu cere anularea rezultatului alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie 2024

Președintele Partidului Noua Românie, Sebastian Popescu, candidat pentru a doua oară la funcția de Președinte al României, a depus miercuri, o contestație la Curtea Constituțională a României, prin  care cere anularea rezultatului primului tur al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie 2024, pe motiv de fraudă care a viciat rezultatul final al scrutinului.

CCR a înregistrat contestația Președintelui PNR și a stabilit termen de judecată, joi, 28 noiembrie 2024.

Dacă judecătorii CCR admit contestația și dispun anularea alegerilor, primul tur se repetă peste două sătămâni.

Iată ce conține textul contestaței formulat de Președintele PNR, canddiat la funcția de Președinte al României.

Către Curtea Constituțională a României

Sebastian Constantin Popescu, în calitate de Președinte al Partidului Noua Românie și candidat la funcția de Președinte al României, în baza articolului 52 din legea 370/2004, în termenul legal, formulez prezenta

CONTESTAȚIE

Prin care solicit în principal anularea rezultatului alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie 2024, iar în subsidiar invalidarea rezultatului electoral obținut de candidatul Călin Georgescu din următoarele

MOTIVE

Rezultatul alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie 2024 a fost stabilit în urma unei fraude comisă de candidatul independent Călin Georgescu, care a încălcat legea 334/2006 cu privire la finanțarea campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale, a ascuns sursele de finanțare, a înșelat electoratul printr-o campanie masivă în mediul online în care se promova drept omul mesianic care se luptă cu mâinile goale și cu ZERO lei bani de campanie, cu întreg sistemul politic din România. S-a promovat drept candidatul corect și cinstit, numai bun de votat de români, în timp ce el a fraudat legea electorală prin finanțare ilegală a întregii campanii electorale, având susținere din afara granițelor țării, din partea unor entități statale cu scopul de a destabiliza România.

Nerespectarea legislației privind declararea surselor de finanțare ale campaniei electorale

Conform prevederilor art. 28 din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, candidații au obligația să declare public și transparent toate sursele de finanțare ale campaniei electorale, precum și cheltuielile aferente.

Potrivit Raportului Oficial al AEP, pe care îl atașăm în format excel la prezenta cerere, candidatul independent Călin Georgescu a raportat ZERO lei cheltuieli pentru întreaga campanie, deși a desfășurat o activitate amplă de promovare prin materiale online, reușind să obțină peste 2.1 milioane voturi, ceea ce implică în mod evident resurse logistice și financiare considerabile.  Această discrepanță între activitatea desfășurată și declarațiile financiare reprezintă o încălcare a principiilor de transparență și legalitate, afectând grav corectitudinea procesului electoral.

Rolul prevederilor legale cu privire la campania electorală este acela de a preveni orice imixtiune străină în alegerile interne ale României, ca să nu permită altui stat să finanțeze candidați independeți și/sau partide politice și prin intermediul lor să preia puterea în România. Or, prin nedeclararea sureselor de finanțare a propriei campanii electorale, Călin Georgescu, prin intermediul celor care se află în spatele său, a deturnat rezultatul democratic al alegerilor din România.

Un om care încalcă legile statului român, care acceptă finanțare și sprijin din afara României, un om care nu declară banii pe care-I primește în campania electorală prezidențială, un om care înșeală românii, NU POATE SĂ DEVINĂ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI.

Potrivit art. 28 din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, toate cheltuielile de campanie trebuie declarate public și justificat, pentru a asigura transparența și corectitudinea competiției electorale.

Candidatul Călin Georgescu a declarat cheltuieli zero, desi campania sa a implicat o prezență masivă pe rețelele de socializare, cu mii de videoclipuri și materiale distribuite.  Distribuirea și producția acestor materiale implică costuri semnificative (echipamente, logistică, personal), imposibil de acoperit fără resurse financiare consistente.

Prin urmare, discrepanța dintre activitatea vizibilă de campanie și lipsa cheltuielilor declarate reprezintă o încălcare gravă a normelor legale.

Manipularea opiniei publice prin tehnici de dezinformare și distribuire masivă a conținutului amatoricesc

Campania candidatului Călin Georgescu a utilizat un stil aparent „amatoricesc” pentru a crea iluzia unei susțineri populare naturale de care s-ar bucura candidatul la prezidențiale, însoțite de mii de comentarii pe toate transmisiile live și videoclipurile postate, comentarii generate cu inteligența artificală, care să inducă în rândul românilor cu drept de vot, că el are parte de o susținere masivă din parea electoratului.

Aceste tehnici include:

– Videoclipuri și postări realizate într-un stil deliberat modest, pentru a simula autenticitatea și spontaneitatea fanilor.

– Rețele bine organizate de distribuire, care demonstrează o coordonare centralizată. Aceasta este în contradicție cu declarațiile financiare oficiale și cu caracterul pretins spontan al campaniei.

Această metodă reprezintă o formă de manipulare creând impresia că are parte de o megasusținere populară în rândul românilor, afectând percepția publicului și contravenind principiului transparenței în campaniile electorale.

Există indicii rezonabile că susținerea financiară a campaniei lui Călin Georgescu provine din surse externe și din fonduri nedeclarate, contrar prevederilor art. 38 alin. (2) lit. a din Legea nr. 334/2006, care interzic finanțarea din străinătate.

Aceste aspecte ridică suspiciuni privind influențarea procesului electoral de către interese externe, punând în pericol suveranitatea statului român.

Miile de videoclipuri și postări distribuite pe rețelele de socializare au fost promovate de conturi aparent individuale, dar:

– Coordonarea între conturi și sincronizarea mesajelor sugerează o campanie centralizată.

– Videoclipurile au fost postate simultan pe multiple platforme, implicând strategii complexe de distribuire, care contrazic declarațiile financiare oficiale ale candidatului.

– Această tactică creează o aparență falsă de sprijin popular, manipulând percepțiile alegătorilor.

Această metodologie încalcă principiul echității competiției electorale, prevăzut de art. 37 din Constituția României, deoarece permite unui candidat să se promoveze masiv prin metode ascunse, necontrolabile și nedepistabile în timp util de autorități.

Călin Georgescu a declarat ZERO cheltuieli și încasări la Autoritatea Electorală Permanentă, în campania electorală, în timp ce toate rețelele de socializare, în special TikTok, sunt invadate de materiale video prin care se promovează candidatura lui Călin Georgescu.

Este imposibil ca un candidat independent, fără un partid în spate, doar cu o ”echipă de voluntari”, cu ZERO cheltuieli de campanie, să reușească în doar o lună de campanie, să ajungă la peste 120 de milioane de vizualizări numai pe TikTok și să aibă drept rezultat obținerea a 2.120.401 de voturi în primul tur al alegerilor prezidențiale.

În calitate de candidat la funcția de Președinte al României, pentru a doua oară, după nouă ani de condus Partidul Noua Românie din postura de Președinte, raportat toate informațiile aflate în spațiul public despre campania domnului Călin Georgescu, am susțiciunea rezonabilă că întreaga campanie din mediul online a fost finanțată în mod ilegal, plăți făcute către terțe persoane, denumite generic ”influenceri”, utilizarea a numeroase softuri cu Inteligență Artificială pentru a crea masiv, în mod automat comentarii pe toate live-urile de pe TikTok și pe YouTube unde apăreau informații și magini cu Călin Georgescu, lăsând impresia că are parte de o suținere masivă în rîndul românilor. Scopul final fiind acela de a influența în mod nedemocratic votul final pentru primul tur al alegerilor prezidențiale.

Prin utilizarea ”fermelor de boți/troli”, a inteligenței artificiale, a videoclipurilor nemarcate cu cod de mandatar financiar, prin nedelcararea niciunui leu cheltuit în campania electorală, domnul Călin Georgescu a fraudat legea electorală, beneficiind de finanțare ilegală, nedeclarată, a efectuat prin terțe persoane plăți către diverși influenceri, a înșelat electoratul prin faptul că le-a transmis că el este omul din afara sistemului, omul onest, care cu zero lei, se luptă cu marile partide. În timp ce în realitate, lucrurile stau cu totul invers. Este omul sistemului, a primit finanțare masivă pentru a-și susține campania manipulatoare și înșelătoare din mdiul online, în timp ce se prezenta drept un candidat independent curat, transparent, nesusținut de nimeni.

Toată această desfășurare impresionantă de forțe a fost fundația pe care a fost construită trambulina necesară promovării intense a lui Călin Georgescu.

Strategia online a constat într-o rețea coordonată de conturi de promovare directă și un grup de influenceri care au promovat indirect politicianul, fără a marca în vreun fel publicitatea plătită.

La trei zile de la încheierea alegerilor, foarte mulți influenceri recunosc că au fost înșelați și că au primit bani fără să știe că ei defapt îl promovau pe Călin Georgescu.

„Campania de promovare a lui Călin Georgescu a fost sub eticheta #echilibrușiverticalitate și a mizat pe ideea unui președinte care crede în neutralitate, vertical, reciclând practic mesajele lui Georgescu din campania de pe TikTok.

Majoritatea videoclipurilor cu Călin Georgescu nu se găsesc neapărat doar pe contul lui de TikTok, ci într-o rețea de conturi care nu face decât să amplifice mesajele: repostează și redistribuie aceleași clipuri, poate cu mici schimbări la editare.

Această rețea de conturi s-a îmbinat perfect și cu campania mascată cu influenceri. La toate clipurile de promovare făcute de ei, apăreau imediat zeci de comentarii în care oamenii îl identificau pe Călin Georgescu ca fiind cel despre care era vorba.

Este vorba despre un asediu masiv, la nivel online, cu toate că influencerii – potrivit legii electorale din România, nu pot face publicitate politică întrucât este illegal.

Potrivit surselor Gândul, respectivii influenceri ar fi fost contactați prin intermediul aplicației FameUp.

FameUp este o „platformă automatizată bazată pe AI pentru strategia, contractarea, plățile, managementul și raportul micro-influencerilor, totul în termen de 72 de ore”.

Conform informațiilor oficiale, FameUP a fost gândită „pentru a ajuta influențatorii locali, adică acele persoane care au un cont de social media între 500 și 10.000 de urmăritori și vor să evolueze în mediul online”.

Platforma îi încurajează pe cei care își petrec timpul virtual și își poartă urmăritorii cu ei peste tot (prin postările de pe Instagram) să își „monetizeze” activitatea sau să fie răsplătiți cu diverse produse.

De la începutul lunii noiembrie 2024 și până în prezent, platforma TikTok a fost inundată cu videoclipuri de publicitate electorală ale unor micro și macro-influenceri.

Videoclipurile sunt însoțite de hashtag-urile #EchilibrușiVerticalitate, #Prezidențiale2024, #UnLiderPotrivitPentruMine și majoritatea nu sunt marcate ca fiind reclame plătite. În comentariile unui videoclip de pe TikTok, o persoană – cel mai probabil influencer – a semnalat faptul că acțiunea este o campanie făcută prin aplicația FameUp.

În FameUp, campania a fost postată de o terță companie – Fundament. Persoana menționează că în script-ul campaniei este notat că discursul influencerului trebuie să conțină doar calitățile unui președente, fără a fi menționate preferințe politice, candidați sau partide.

Reclamele politice sunt reglementate în Uniunea Europeană din 2022. prin Digital Services Act (DSA) și Regulation on the Targeting and Transparency of Political Advertising (TTPA). În conformitate cu acordurile Comisiei Europene încheiate cu Parlamentul European, reclamele politice trebuie etichetate în mod clar ca atare și trebuie să existe indicații clare cu privire la finanțare (cine a plătit pentru ele, cât de mult, pentru ce tip de alegeri și dacă au fost direcționate). Reglementarea limitează utilizarea abuzivă a tehnicilor de micro-targeting pentru manipularea electoratului.

Această campanie electorala mascată dusă prin intermediul unor tineri influenceri nu a scăpat neobservată, iar alți influenceri din România au tras deja un semnal de alarmă.

Mădălina Vin, spre exemplu, a sesizat că „sute de influenceri” vor un președinte cu „echilibru și verticalitate”.

„Dar oare cine le-a finanțat? Deși ele nu menționează un candidat, brieful este același. (…) Oricum am lua-o, asta este o reclamă politică”, a spus Mădălina Vin, aceasta explicând și cum sunt reglementate reclamele politice în Uniunea Europeană.

La rândul ei, Ana-Maria Udriște analizează această campanie desfășurată prin intermediul unor tineri influenceri.

Sunt plătiți pe nașpa, probabil, ca să facă campanie electorală. (…) Am văzut că există foarte multe videouri similare despre ce bine și frumos este să mergem noi la vot, că e dreptul nostru ca persoane să ni-l exercităm, Constituție, alae-alea…

Foarte multe videouri aveau același limbaj, același brief și, culmea, aceeași structură logică.

Pe data de 18 noiembrie, Călin Georgescu avea 92,8 milioane de vizualizări făcute majoritar în ultimele 2 luni. Până pe 22 noiembrie a crescut cu 52 milioane de vizualizări. Mai exact, şi-a adăugat mai mult decât toată vizibilitatea realizată de Mircea Geoană în 11 luni. Explozia de vizibilitate pare creată brusc şi artificial, exact la fel ca sondajele în care a explodat deodată cu un scor între 8-10%. Aspectele care întăresc ideea unei campanii de promovare coordonată sunt: traficul exagerat fără un număr de urmăritori relevant înainte de ultimele 2 luni. Exemplu: În septembrie 2024, Călin Georgescu avea 31 800 de urmăritori, în noiembrie numărul acestora l-a depășit pe cel al lui Marcel Ciolacu și se apropie de Elena Lasconi, crescând de aproximativ patru ori până la 154 900 de followers în noiembrie Traficul acestuia de 150 milioane de vizualizări este generat obsesiv doar în jurul hashtag-ului #calingeorgescu și atât.

În realitate, traficul organic e mult mai destructurat atunci când nu este exclusiv plătit. De exemplu, chiar și în cazul lui George Simion traficul e împărțit între mai multe hashtag-uri virale precum #georgesimion #georgesimionpresedinte #georgesimionaur, etc.

Contradicții evidente între resursele raportate și rezultatul electoral

Este ilogic și improbabil ca un candidat care a raportat cheltuieli de zero lei să obțină 2.1 milioane de voturi fără:

– O infrastructură de campanie bine finanțată.

– Mecanisme de promovare (online și offline) care să mobilizeze un număr atât de mare de susținători.

Această situație sugerează utilizarea unor surse financiare ascunse și a unor tehnici neetice, ceea ce afectează grav corectitudinea și legalitatea procesului electoral.

Activitățile desfășurate de campania lui Călin Georgescu, prin lipsa transparenței financiare și utilizarea unor metode care induc în eroare opinia publică, încalcă următoarele prevederi din Constituția României:

– Art. 1 alin. (3) și (5): Suveranitatea, statul de drept și respectarea legii.

– Art. 37: Dreptul cetățenilor la alegeri libere și corecte.

– Art. 80 alin. (1): Asigurarea corectitudinii procesului democratic prin respectarea regulilor de competiție egală între candidați.

Biroul Electoral Central a constatat încălcarea legislației electorale

În data de 20 noiembrie 2024, Biroul Electoral Central, prin decizia numărul 175D/20.11.2024, a constatat faptul că materialele electorale ale candidatului Călin Georgescu, difuzate în mediul online în calcă legislația electorală în sensul că nu au precizat Codul de Mandatar Financiar și pe cale de consecină a dispus eliminarea acestora de pe platformele online.

În realitate, decizia BEC, desi justă și legală, a avut efectul invers. A victimizat candidatul Călin Georgescu, ceea ce a creat un val enorm de simpatie pentru el în mediul online, potențând și mai mult expunerea sa online, practic a viralizat în ultimele 48 de ore de campanie electorală, candidatul Călin Georgescu.

Există suspiciuni rezonabile că respectiva ”reclamație” formulată la adresa campaniei online a lui Călin Georgescu, respinsă initial de Biroul Electoral Județean Ilfov, a fost ”programată”, să fie admisă legal, cu fix 48 de ore înainte de finalul campaniei electorale.

În realitate, videoclipurile nu au fost eliminate ci din contră, a explodat numărul său pe platformele de socializare.

Utilizarea inteligenței artificiale, a fermelor de trolli/boți care au invadat masiv toate live-urile, videoclipurile postate cu Călin Georgescu, nu puteau funcționa cu ZERO lei. Acest lucru presupune logistică, tehnică, resursă umană și financiară colosală.

Prin nedeclararea cheltuielilor de campanie electorală, Călin Georgescu a încălcat integral prevederile Art. 1 din legea 334/2006, care prevede următoarele:

Art. 1. – (1) Prezenta lege reglementează finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, precum și controlul finanțării activității partidelor politice și a campaniilor electorale.

(2) Principiile finanțării activității partidelor politice și a campaniilor electorale sunt următoarele:

  1. a) principiul legalității;
  2. b) principiul egalității de șanse;
  3. c) principiul transparenței veniturilor și cheltuielilor;
  4. d) principiul independenței partidelor politice și a candidaților față de finanțatori;
  5. e) principiul integrității competiției politice și electorale

Articolul 28 din legea 334/2006, prevede faptul că este interzisă finanțarea campaniei electorale în mod direct sau indirect de către alte persoane.

Art. 28. – (1) Cheltuielile aferente campaniilor electorale trebuie să respecte următoarele condiții: a) să provină numai din contribuții ale candidaților sau ale formațiunilor politice; b) să fie angajate numai cu viza prealabilă a mandatarului financiar competent; c) să se încadreze în limitele prevăzute de prezenta lege; d) să fie efectuate de competitori electorali numai pentru promovarea candidaților și a programelor electorale proprii. (2) Încasarea contribuțiilor electorale și plata cheltuielilor electorale pot fi efectuate numai prin intermediul conturilor bancare notificate în prealabil Autorității Electorale Permanente.

(9) În cel mult 3 zile lucrătoare de la data angajării cheltuielii de către formațiunea politică sau de către candidat, după caz, mandatarul financiar competent aduce la cunoștința Autorității Electorale Permanente valoarea și destinația acesteia conform art. 38 alin. (2).

Art. 32. – (1) Este interzisă finanțarea campaniei electorale, în mod direct sau indirect, de către persoane fizice care nu au cetățenia română sau de către persoane juridice de altă naționalitate decât cea română, cu excepția finanțării de către cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene care au domiciliul în România și dețin calitatea de membru al partidului politic la a cărui campanie electorală contribuie financiar. (2) Sumele astfel primite se confiscă și se fac venit la bugetul de stat.

Art. 33. – (1) Se interzice finanțarea în orice mod a campaniei electorale a unui partid, a unei alianțe a acestora sau a unui candidat independent de către o autoritate publică, instituție publică, regie autonomă, companie națională, societate reglementată de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori instituție de credit, la care sunt acționari majoritari statul sau unități administrativ-teritoriale, ori de către societăți reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care desfășoară activități finanțate din fonduri publice. Interdicția se aplică în cazul societăților reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care, cu 12 luni înainte de începerea campaniei electorale, au desfășurat activități finanțate din fonduri publice.

(2) Se interzice finanțarea în orice mod a campaniei electorale a unui partid politic, a unei alianțe politice, a unei alianțe electorale, a unei organizații a cetățenilor aparținând minorităților naționale și a unui candidat independent de către sindicate, culte religioase, asociații ori fundații de naționalitate română sau de altă naționalitate decât cea română.

Art. 36. – (1) În campania electorală, candidații, partidele politice, alianțele politice, alianțele electorale, organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și cetățenii cu drept de vot au dreptul să își exprime opiniile în mod liber și fără nicio discriminare, prin mitinguri, adunări, comunicare directă cu alegătorii, utilizare a televiziunii, a radioului, a presei scrise, a mijloacelor electronice și a celorlalte mijloace de informare în masă.

(2) În campania electorală pot fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală:

  1. a) afișe electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură și 350 mm cealaltă latură; afișele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură și 250 mm cealaltă latură și vor fi amplasate în locurile speciale pentru afișaj;
  2. b) materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;
  3. c) publicitate în presa scrisă;
  4. d) materiale de propagandă electorală online;
  5. e) broșuri, pliante și alte materiale tipărite.

(3) Partidele și alianțele politice, precum și candidații independenți care au comandat materialele de propagandă electorală prevăzute la alin. (2) lit. a), c) și e) au obligația de a imprima pe acestea următoarele date:

  1. a) numele candidatului independent, denumirea partidului politic, a alianței electorale din care acesta face parte sau a alianței politice, după caz;
  2. b) denumirea operatorului economic care le-a realizat;
  3. c) codul unic de identificare prevăzut la art. 34 alin. (13);
  4. d) tirajul, pentru materialele prevăzute la alin. (2) lit. a) și e). (31 ) Înainte de difuzarea materialelor de propagandă electorală prevăzute la alin. (2) lit. b), massmedia audiovizuală are obligația să comunice datele prevăzute la alin. (3) lit. a), b) și c).

(4) Cheltuielile privitoare la realizarea materialelor de propagandă electorală sunt suportate exclusiv de beneficiarii acestora – candidați independenți, partide politice sau alianțe politice.

(5) Producerea și difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiții decât cele prevăzute de prezenta lege este interzisă.

Potrivit legislației electorale și Ghidului AEP cu privire la finanțarea campaniei elecotrale pentru alegerile prezidențiale, în speță Art. 20. – (1) Producerea și difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiții decât cele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare și de prezentul ghid sunt interzise. În timp ce alineatul doi precizează clar că un competitor electoral NU poate produce în regim propriu materiale de propaganda electorală: (2) Competitorii electorali nu pot produce materiale de propagandă electorală în regie proprie.

Materialele de propagandă electorală

Art. 19. – (1) Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video, care îndeplinește următoarele condiții:

  1. a) se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat;
  2. b) este utilizat în perioada 25 octombrie 2024 – 23 noiembrie 2024, ora 07:00;
  3. c) are obiectiv electoral și se adresează publicului larg;
  4. d) depășește limitele activității jurnalistice de informare a publicului.

(2) În campania electorală, competitorii electorali pot utiliza numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală:

  1. a) afișe electorale cu dimensiuni de cel mult de 500 mm o latură și 300 mm cealaltă latură, iar cel prin care se convoacă o reuniune electorală, 400 mm o latură și 250 mm cealaltă latură, conform dispozițiilor art. 41 alin. (6) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  2. b) materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală gratuit sau contra cost, în condițiile art. 40 din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale deciziei Consiliului Național al Audiovizualului privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Președintelui României din anul 2024;
  3. c) publicitate în presa scrisă;
  4. d) materiale de propagandă electorală online;
  5. e) broșuri, pliante și alte materiale tipărite din aceeași categorie.

(3) Prin materiale tipărite din aceeași categorie cu broșurile și pliantele se înțelege materialele tipărite pe suport hârtie, precum calendare, fluturași și altele asemenea.

(4) Următoarele tipuri de acțiuni şi materiale de propagandă electorală nu pot fi finanțate în campania electorală:

  1. a) utilizarea vehiculelor inscripționate sau colantate cu sloganuri de campanie, imagini ale candidaților, precum şi cu orice alte referiri la competitorii electorali;
  2. b) utilizarea vehiculelor care difuzează materiale audio, în mers sau staționar;
  3. c) spectacole, serbări, focuri de artificii etc.;
  4. d) bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcționale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă.

(5) Partidele politice, alianțele politice și organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale și candidații independenți au obligația de a imprima, în mod vizibil, pe toate materialele de propagandă electorală tipărite prevăzute la alin. (2) lit. a), c) și e), următoarele date:

  1. a) numele candidatului independent, denumirea partidului politic, a alianței politice sau a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale, după caz, care le-a comandat;
  2. b) denumirea operatorului economic care le-a realizat;
  3. c) codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă la desemnarea mandatarului financiar coordonator;
  4. d) tirajul, pentru materialele prevăzute la alin. (2) lit. a) și e).

(6) Înainte de difuzarea materialelor de propagandă electorală audio sau video, mass-media audiovizuală are obligația să comunice datele prevăzute la alin. (5) lit. a)-c).

(7) Materialele de propagandă electorală online vor conține codul atribuit potrivit dispozițiilor art. 4 alin. (2).

Art. 20. – (1) Producerea și difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiții decât cele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare și de prezentul ghid sunt interzise.

(2) Competitorii electorali nu pot produce materiale de propagandă electorală în regie proprie.

(3) În campania electorală, competitorilor electorali le este interzisă efectuarea de cheltuieli în legătură cu oferirea, darea sau distribuirea către alegători, în mod direct sau indirect, a măștilor, a dezinfectanților, a odorizantelor auto, a pixurilor, a cănilor, a ceasurilor, a tricourilor, a jachetelor, a gecilor, a impermeabilelor, a pelerinelor, a vestelor, a șepcilor, a căciulilor, a fularelor, a sacoșelor, a pungilor, a umbrelelor, a găleților, a brichetelor, a chibriturilor, a produselor alimentare, a produselor alcoolice, a țigărilor și a altor produse din tutun, a calendarelor bisericești şi a altor asemenea produse, precum și a oricăror alte bunuri oferite cu scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidați ori un anumit candidat.

Potrivit Art. 52 alin 1 din legea 370/2004, ”Curtea Constituțională anulează alegerile în cazul în care votarea și stabilirea rezultatelor au avut loc prin fraudă de natură să modifice atribuirea mandatului sau, după caz, ordinea candidaților care pot participa la al doilea tur de scrutin. În această situație Curtea va dispune repetarea turului de scrutin în a doua duminică de la data anulării alegerilor”.

Consider că în baza Art. 52 alin 2 din legea 370/2004, cererea de anulare a alegerilor formulată în calitate de candidat la funcția de Președinte al României, din partea Partidului Noua Românie, este întemeiată și motivată în raport cu cele expuse mai sus și pe cale de consecință trebuie admisă de către Curtea Constituțională a României.

După cum constant au statuat atât doctrina, cât și jurisprudența, sancțiunea nulității actului juridic este de regulă parțială și doar excepțional totală, urmând ca actul juridic lovit de nulitate parțială să își producă în continuare efectele juridice fara a tulbura securitatea circuitului juridic.

Este adevărat că dispozițiile art.52 alin 1 din legea 370/2004, dispun că în speță Curtea va dispune repetarea alegerilor, însă această măsură poate fi doar o consecință a nulității totale pe care Curtea o constata atunci când dispune anularea în tot a alegerilor.

În ipoteza în care Curtea nu dispune decât invalidarea în parte a rezultatului alegerilor, măsura repetării alegerilor apare disproporționată, astfel încât singura soluție viabilă pe care ansamblul normei juridice o impune, coroborat cu principiul salvgardării efectelor actului juridic lovit de nulitate parțială, este invalidarea parțială a alegerilor.

Faptele și argumentele prezentate demonstrează că încălcările grave ale legislației electorale și constituționale au afectat corectitudinea alegerilor.

Consider că încălcările de mai sus subminează principiile democratice și corectitudinea procesului electoral, afectând încrederea publică în instituțiile statului și rezultatul alegerilor.

Solicit adoptarea măsurilor necesare pentru a proteja integritatea procesului democratic și pentru a restabili legalitatea alegerilor.

Nu este suficientă o simplă amendă aplicabilă de AEP candidatului independent pentru nerespectarea legii cu privire la finanțarea campaniei electorale. Lucrurile sunt mult mai grave și nu se rezolvă printr-o anchetă superficială fără rezultat notabil și cu o amendă.

Nerespectarea legislației electorale în privința finanțării campaniei electorale, prin ascunderea sursei de finanțare, are drept consecință manipularea opiniei publice și implicit deturnarea votului democratic, fără să știm cine se află în spatele său cu adevărat și care sunt în realitate interesele.

Am decis să fac prezenta contestație și să solicit Curții Constituționale a României anularea alegerilor din 24 noiembrie 20024, întrucât din postura de candidat la funcția de Președinte al României mi-am asumat rolul de a veghea la respectarea Constituției României şi la buna funcţionare a autorităţilor publice.

Nu pot sta pe margine indiferent și nepăsător, în lumina celor expuse, vâzând manipularea grosolană și încălcarea gravă a legislației electorale și a ordinii constituționale, ca un candidat erijat în independent, încearcă să prostească milioane de români inoculându-le prin intermediul unei campanii online, faptul că el este cinstit, curat, singur, fără nicio susținere și niciun ban.

Nu pot admite ca un astfel de individ să acceadă la funcția de Președinte al României prin ilegalități, manipulare și interese obscure, care exceed cadrul democratic și granițele României.

Curtea Constituțională a României nu poate valida scrutinul electoral din 24 noiembrie 2024, în aceste condiții, întrucât ar fi părtașă la frauda electorală care va duce în mod iremediabil la afectarea integrității teritoriale a României și a siguranței naționale.

Amplitudinea viralizării videoclipurilor pe TikTok, ale lui Călin Georgescu, nu poate fi generată doar prin intermediul influencerilor și a unor reclame plătite și neafișate, ci este vorba de o susținere directă de către compania TikTok, cu sediul în China. Ceea ce înseamnă că acest individ are susținere externă masivă. Ceea ce înseamnă o imixtiune gravă a unei puteri străine în alegerile interne ale României, un atentat la siguranța națională.

Sunt consternat de faptul că nicio instituție a statului roman nu a ”văzut” întreaga campanie electroală ilegală desfășurată de Călin Georgescu. Faptul că i-au permis acestui candidat ”independent” să calce în picioare legislația electorală și să explodeze în mediul online prin tehnici de manipulare ilegale și nedemocratice, ridică multe semne de întrebare cu privire la jocurile care se fac în România la alegerile prezidențiale cu intervenții puternice din afara granițelor României.

Nu sunt fabulații și nici false speculații. CCR poate solicita informări, verificări de la instituțiile STATULUI ROMÂN, alea care mai funcționează în slujba și interesul României, și veți constata că cele semnalate prin prezenta contestație, se verifică în totalitate.

Fără un sprijin masiv extern, fără o finanțare de milioane de euro, fără o echipă foarte bine organizată, nu avea cum să reușească o astfel de campanie virală în scurt timp, în mediul online candidatul Călin Georgescu.

Potrivit Dicționarului Explicativ al Limbii Române, fraudă înseamnă săvârșirea cu rea-credință, pentru a obține foloase, a unor acte de atingere a drepturilor altuia (păgubitoare pentru altă persoană). Călin Georgesc, prin nedeclararea fondurilor de campanie și încercarea de a înșela românii spunând că este independent, fără bani și fără susținere, își dovedește reaua credință, cu scopul de a obține funcția de Președinte al României.

Nu putem admite că un candidat independent, cu ZERO lei, fără partid în spate, reușește de unul singur, cu video-uri pe TikTok, să învingă toate partidele din România care au mega structuri în toată țara de 35 de ani și care au cheltuit legal milioane de euro în campania prezidențială. Cine poate crede o astfel de teorie, ori este extrem de naiv, ori foarte credul și total rupt de realitate.

Autoritățile statului trebuie să demareze de îndată toate verificările necesare și să urmărească sursele de finanțare pentru fiecare influencer implicat în campania de promovare a lui Călin Georgescu.

În comparație cu motivele prin care i-a fost interzisă candidatura lui Diana Șoaoacă, cazul Călin Georgescu este de 1000 de ori mai periculos pentru integritatea statului român.

Fac precizarea că rolul acestei contestații nu este acela de a favoriza vreun candidat la funcția de Președinte al României.

Nu sunt omul nimănui, nu am niciun interes ascuns, nu fac jocurile niciunei formațiuni politice, candidat sau structuri a statului român sau a altui stat.

Sunt pe deplin conștient că nu este o decizie ușoară pentru Curtea Constituțională a României, însă este o decizie necesară care să asigure siguranța și integritatea națională a României.

Prin declarațiile publice, Călin Georgescu militează pentru neutralitatea militară a României și ieșirea din NATO, fapt ce echivalează cu invazia de facto a țării, de către Federația Rusă sau oricare alt stat care ar avea interese asupra teritoriului României.

Călin Georgescu este un susținător al lui Vladimir Putin pe care l-a etichetat drept patriot și nu și-a ascuns public, admirația pentru acesta.

Declarațiile sale publice cu privire la mișcarea legionară admirația pentru legionari și Ion Antonescu, sunt extrem de periculoase și incompatibile cu funcția de Președinte al României, stat UE și NATO.

Stimați judecători ai Curții Constituționale a României, aveți curajul de a lua o decizie fără precedent în istoria României, o decizie grea, o decizie istorică, o decizie necesară care să asigure integritatea și independența României. Nu aruncați România în ghearele lui Putin și Federației Ruse.

Având în vedere cele expuse, solicit Curții Constituționale a României:

Anularea rezultatului alegerilor prezidențiale, în baza constatării încălcărilor legislației electorale de către candidatul independent Călin Georgescu privind finanțarea ilegală a campaniei electorale și a încălcării principiilor constituționale care au dus la fraudarea rezultatului din primul tur al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie 2024.

Analizarea de urgență a declarațiilor financiare depuse de candidatul Călin Georgescu și verificarea legalității acestora în raport cu activitățile desfășurate în campania electorală.

Sesizarea organelor competente pentru a investiga sursele de finanțare ale candidatului, în vederea identificării posibilelor infracțiuni de finanțare ilegală și/sau influență externă.

Documente atașate

  1. Copia buletinului de identitate;
  2. Copia rezultatului oficial al alegerilor;
  3. Decizia BEC
  4. Raport AEP venituri și cheltuieli candidați alegeri prezidențiale
  5. Dovezi și analize media/documentare privind activitatea de campanie desfășurată de Călin Georgescu, în comparație cu declarațiile financiare.

https://prezenta.roaep.ro/prezidentiale24112024/pv/romania/results/

https://expertforum.ro/wp-content/uploads/2024/11/Policy-Brief-190-Cum-a-crescut-Calin-Georgescu-in-sondaje-1.pdf

https://www.gandul.ro/actualitate/influenceri-folositi-in-campania-electorala-pentru-presedintia-romaniei-plati-ilegale-pentru-postari-politice-pe-tik-tok-20351889

https://panorama.ro/sapte-lectii-calin-georgescu-alegeri-prezidentiale/

https://www.youtube.com/watch?v=RcBjGlbg3xk

 

@inculise

Cum te manipulează rușii din spatele lui Călin Georgescu romania românia elenalasconi romania🇷🇴 diasporaromaneasca diasporaromana🙏🇷🇴 usr pnl aur #georgesimion psd băsescu ludovicorban geoana #moldova chisinau ciuca ciolacu bucuresti #moldova #iasi #suceava #vaslui #galati #tulcea #botosani #bacau #georgesimion

♬ original sound – În Culise – În Culise

https://www.tiktok.com/@calingeorgescuoficial

 

Sebastian Popescu,

Președinte Partidul Noua Românie și candidat la funcția de Președinte al României

 

exclusivNEWS.ro
Prezentare generală a confidențialității

exclusivNews.ro

ExclusivNews.ro este o platformă de stiri online cu știri, reportaje, anchete, informaţii şi analize ale redacţiei proprii, o revistă a presei precum şi alte informatii de interes naţional şi internaţional.

ExclusivNews.ro oferă acces liber la acest site cu respecatarea condiţiilor de utilizare şi a drepturilor de autor.

Dreptul de copyright pentru toate informaţiile existente pe acest site sunt deţinute de ExclusivNews.ro sau de clienţii săi. Nici un material de pe acest site nu poate fi reprodus parţial, integral sau modificat fără permisiunea anterioară a ExclusivNews.ro. Cererile de utilizare a continutului in alte scopuri decat cele permise expres de prezentul document pot fi trimise la adresa de email  office@exclusivnews.ro

Conţinutul şi design-ul ExclusivNews.ro sunt proprietatea SC PR MEDIA RTP SRL şi sunt protejate prin legislaţia română în vigoare cu privire la drepturile de autor şi drepturile conexe. În cazul informaţiilor şi conţinutului postat de utilizatori înregistraţi sau terte părţi ori parteneri pe site-ul exclusivNews.ro, dreptul de autor şi responsabilitatea asupra acestora aparţin în totalitate celor care au publicat acea informaţie.

În condiţiile în care consideraţi că un anumit conţinut aflat pe site-ul  ExclusivNews.ro încalcă drepturile dvs. de proprietate intelectuală, dreptul la viaţa privată, la publicitate sau alte drepturi personale, sunteţi rugat să trimiteti un email la office@exclusivnews.ro cu drepturile încălcate, pentru a permite administratorilor  ExclusivNews.ro să acţioneze în conformitate cu dispoziţiile legale conform Legii 365/2002 privind comerţul electronic.

ExclusivNews.ro își rezervă dreptul de a păstra sau nu pe site comentarile postate la articole. Pubicarea acestora pe site se face doar dacă nu aduc atingere vreunei persoane,  daca nu conțin afirmații false și defăimătoare și nu prezintă conținut obscen care contravin cu legislația în vigoare.

ExclusivNews.ro respecta legislaţia română în vigoare, în speţă Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, modificată şi completată şi Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice.

 

 

https://www.exclusivnews.ro este deosebit de interesata de respectarea vietii private a vizitatorilor si utilizatorilor paginilor sale de internet.

Acest document descrie practicile adoptate de Http://www.exclusivnews.ro cu privire la datele cu caracter personal pe care compania le poate colecta, utilizarea acestora si persoanele pentru care sunt colectate.

Cu toate acestea, fiecare pagina de internet Http://www.exclusivnews.ro are un obiectiv diferit si caracteristici proprii. Daca un anumit site internet Http://www.exclusivnews.ro solicita date personale suplimentare, veti fi informat in legatura cu acest lucru pe site-ul respectiv.

Date cu caracter personal

In general, puteti accesa paginile internet ale Http://www.exclusivnews.ro fara a fi nevoie sa furnizati informatii cu caracter personal.

Pentru a va satisface nevoile, Http://www.exclusivnews.ro va poate solicita sa furnizati date cu caracter personal, de exemplu, pentru a stabili o corespondenta sau pentru a procesa o comanda.

In special, este vorba de coordonatele dumneavoastra (nume, adresa, numar de telefon, adresa electronica, etc.)

Colectarea datelor cu caracter personal

Http://www.exclusivnews.ro nu colecteaza date cu caracter personal decat in scopuri precise, explicite si legitime si nu prelucreaza apoi aceste date intr-un mod incompatibil cu aceste scopuri.

Atunci cand colecteaza date cu caracter personal, Http://www.exclusivnews.ro informeaza persoana in cauza in momentul sau inainte de colectare si inainte de a le utiliza in scopurile definite.

Http://www.exclusivnews.ro se angajeaza sa nu prelucreze decat date cu caracter personal adecvate, pertinente si neexcesive in raport cu scopurile pentru care sunt colectate. Http://www.exclusivnews.ro va adopta toate dispozitiile necesare pentru ca datele cu caracter personal prelucrate sa fie exacte si actualizate, daca este cazul.

Utilizarea datelor  colectate pe  site-urile Http://www.exclusivnews.ro   .

Http://www.exclusivnews.ro utilizeaza datele cu caracter personal in limita stricta a scopurilor in care au fost colectate.
Drept exemplu, Http://www.exclusivnews.ro va poate solicita date cu caracter personal pentru a:

  • Va furniza informatii privind produsele si serviciile
  • Executa si urmari tranzactiile dumneavoastra
  • Participa la aspectele interactive ale site-urilor
  • Comunica si dezvolta relatii comerciale cu dumneavoastra

Http://www.exclusivnews.ro se angajeaza sa nu utilizeze datele cu caracter personal in scopuri de prospectare comerciala fara a obtine in prealabil consimtamantul dumneavoastra.

Destinatarii datelor cu caracter personal

Destinatarii datelor dumneavoastra personale se limiteaza exclusiv la persoanele abilitate sa cunoasca aceste date datorita functiilor pe care le ocupa.

Http://www.exclusivnews.ro va poate cere date cu caracter personal impreuna cu furnizorii sau prestatarii de servicii la care apeleaza Http://www.exclusivnews.ro pentru a va procesa comanda. Acestia din urma sunt obligati contractual sa respecte confidentialitatea si siguranta datelor pe care le pot primi si sa nu le utilizeze decat in scopurile misiunii care le-a fost incredintata.

Http://www.exclusivnews.ro se angajeaza de asemenea sa nu vanda, inchirieze sau cedeze unor terti datele cu caracter personal fara aprobarea dumneavoastra, cu exceptia, in special, a urmatoarelor cazuri: in aplicarea unei decizii judiciare sau administrative, pentru a se conforma legislatiei aplicabile, pentru a proteja drepturile si bunurile Http://www.exclusivnews.ro.

Durata de pastrare

Http://www.exclusivnews.ro pastreaza datele cu caracter personal doar atat timp cat este necesar pentru indeplinirea scopurilor in care au fost colectate sau atat timp cat prevede legea in vigoare.

Dreptul de acces, modificare, stergere si opozitie

Puteti solicita in orice moment ca Http://www.exclusivnews.ro sa va acorde dreptul de acces la datele cu caracter personal care va privesc.

Beneficiati de asemenea de dreptul de modificare sau stergere a acestor date si de dreptul de a va opune, din motive intemeiate, la prelucrarea datelor susmentionate.

In ceea ce priveste prospectarea comerciala, puteti utiliza dreptul de opozitie fara nicio justificare.

Pentru a beneficia de aceste drepturi, adresati-va administratorului site-ului internet in cauza si/sau responsabilului pentru confidentialitatea datelor.

Securitatea datelor

Http://www.exclusivnews.ro a implementat masuri de protectie pentru a asigura confidentialitatea, securitatea si integritatea datelor cu caracter personal care va privesc. Accesul la datele cu caracter personal este limitat angajatilor care trebuie sa le cunoasca si care au participat la o formare cu privire la normele in materie de confidentialitate.

In cadrul unui site comercial, colectarea coordonatelor bancare se realizeaza intotdeauna cu ajutorul unor procedee eficiente si legale de securizare a platilor: aceste masuri pot consta in codarea SSL (pentru a face datele ilizibile de altii) in timpul colectarii sau transferului de date confidentiale. Aceste coordonate vor fi utilizate doar pentru plata online si nu vor fi pastrate.
Http://www.exclusivnews.ro vegheaza indeosebi ca datele dumneavoastra cu caracter personal sa nu fie modificate, afectate sau accesibile pentru terti.

Cookies

Http://www.exclusivnews.ro colecteaza date referitoare la utilizarea site-urilor internet pentru a oferi servicii mai bune vizitatorilor si utilizatorilor lor, prin utilizarea de „cookies” – fisiere pe care navigatorul de internet le copiaza pe hard discul dumneavoastra atunci cand accesati un site. Fisierele cookies nu permit identificarea dumneavoastra personala. Datele inregistrate pot fi paginile consultate, date si ora consultarii si alte date de monitorizare.

Puteti seta navigatorul astfel incat sa va informeze in legatura cu prezenta cookies-urilor, lasandu-va astfel libertatea de a le accepta sau nu. De asemenea, puteti seta navigatorul pentru a dezactiva cookies-urile.

Servicii interactive

Anumite pagini de internet detinute de  Http://www.exclusivnews.ro contin functii interactive (chat, forum, etc.). Puteti utiliza aceste functii prin completarea unui formular de inscriere. Formularul solicita unele date cu caracter personal, cum ar fi numele, adresa, numarul de telefon, adresa electronica. Aceste date sunt colectate doar in scopul de a ameliora serviciile interactive si a va raspunde nevoilor.
Utilizatorii inscrisi la aceste servicii pot avea acces la informatiile furnizate  in timpul inscrierii si pot modifica sau sterge in orice moment informatiile furnizate.

Link-uri spre alte pagini de internet

Paginile de internet Http://www.exclusivnews.ro pot contine link-uri spre alte site-uri. Http://www.exclusivnews.ro  nu controleaza aceste site-uri si nu poate fi considerat raspunzator pentru practicile lor in materie de confidentialitate sau pentru continutul lor. Din acest motiv, va recomandam sa va informati cu privire la politicile acestor site-uri in ceea ce priveste protectia datelor inainte de a le utiliza sau de a le furniza date cu caracter personal.

Acceptarea prezentelor practici

Prin utilizarea acestui site, acceptati prezentele practici. Daca nu acceptati termenii acestor practici, nu utilizati site-ul si nu furnizati date cu caracter personal.

Modificari

Prezentele practici au fost actualizate luna aceasta. Orice modificare va fi publicata aici si va intra in vigoare la publicarea ei. Din acest motiv va rugam sa consultati periodic aceasta pagina.

Acest website foloseşte cookie-uri (atât proprii cât şi de la terţi) pentru a furniza utilizatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia.

În ceea ce numim “web 2.0”, “cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului şi livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe internet, cum ar fi:

  • Personalizarea anumitor setări precum: limba în care este vizualizat un site, moneda în care se exprimă anumite preţuri sau tarife, păstrarea opţiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc) în coşul de cumpărături (şi memorarea acestor opţiuni) – generându-se astfel flexibilitatea “coşului de cumpărături” (accesarea preferinţelor vechi prin accesarea butonului “inainte” şi “înapoi”)
  • Cookie-urile oferă deţinătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente şi mai accesibile pentru utilizatori.
  • Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai plăcută. Îmbunătăţesc, de asemenea, eficienţa publicitaţii online.

Ce este un “cookie”?

Un “Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur şi simplu “cookie” ) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul.

Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Firefox, Chrome) şi este complet “pasiv” (nu conţine programe software, viruşi sau spyware şi nu poate accesa informaţiile de pe hard-drive-ul utilizatorului).

Un cookie este format din 2 părţi: numele şi conţinutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenţă a unui cookie este determinată; tehnic, doar web-serverul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se întoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.

Cookie-urile în sine nu solicită informaţii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate şi, în cele mai multe cazuri, nu identifică personal utilizatorii de internet.

  • Există 2 categorii mari de cookie-uri:

Cookieuri de sesiune – acestea sunt stocate temporar în dosarul de cookie-uri al browserului web pentru ca acesta să le memoreze până când utilizatorul iese de pe website-ul respectiv sau închide fereastra browserului (ex: în momentul logării/delogării pe un cont de web-mail sau pe reţele de socializare).

Cookieuri Persistente – acestea sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (şi în general depinde de durata de viaţă prestabilită pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ şi pe cele plasate de un alt website decât cel pe care îl vizitează utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de “third party cookies” (cookieuri plasate de terţi) – care pot fi folosite în mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel încât să fie livrată publicitate cât mai relevantă pentru utilizatori.

Care sunt avantajele cookie-urilor?

Un cookie conţine informaţii care fac legătura între un web-browser (utilizatorul) şi un web-server anume (website-ul). Dacă un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informaţia deja stocată şi reacţiona în consecinţă.

Cookie-urile asigură userilor o experienţă plăcută de navigare şi susţin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex – preferinţele în materie de confidenţialitate online, opţiunile privind limba site-ului, coşuri de cumpărături sau publicitate relevantă.

Care este durata de viaţă a unui cookie?

Cookie-urile sunt administrate de web-servere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusive pentru o singură sesiune (session cookies) şi nu mai sunt reţinute odată ce utilizatorul a părăsit website-ul si unele cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (“cookie-uri permanente”). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browser-ului.

Ce sunt cookie-urile plasate de terţi?

Anumite secţiuni de conţinut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi/furnizori (ex: news-box, un video sau o reclamă). Aceste terţe părţi pot plasa de asemenea cookie-uri prin intermediul site-ului şi ele se numesc “third party cookies”, pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.

Cum sunt folosite cookie-urile de către acest site

O vizită pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de:

  • Cookie-uri de performanţă a site-ului
  • Cookie-uri de analiză a vizitatorilor
  • Cookie-uri pentru geotargetting
  • Cookie-uri de înregistrare
  • Cookie-uri pentru publicitate
  • Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate
  • Aceste cookie-uri pot proveni de la următorii terti: Google Analytics, Facebook, Youtube etc

Cookie-uri de performanţă:

Acest tip de cookie reţine preferinţele utilizatorului pe acest site, aşa încât nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului. Exemple:

  • setările volumului pentru video player
  • viteza de video streaming cu care este compatibil browser-ul

Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor

De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site soft-ul de google analytics furnizat de o terţă parte generează un cookie de analiză a utilizatorului. Acest cookie ne spune dacă aţi mai vizitat acest site până acum. Browser-ul ne va spune dacă aveţi acest cookie, iar dacă nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne vizitează şi cât de des o fac.

Atâta timp cât nu sunteţi înregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele sunt folosite doar în scop statistic. Daca sunteţi înregistrat putem şti, de asemenea, detaliile pe care ni le-aţi furnizat, cum ar fi adresa de e-mail şi user-name-ul – acestea fiind supuse confidentialităţii şi prevederilor din Termeni şi Conditii, Politică de confidenţialitate precum şi prevederilor legislaţiei in vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal.

Cookie-uri pentru geotargetting

Aceste cookie-uri sunt utilizate de către un soft care stabileşte din ce ţara proveniţi. Este complet anonim şi este folosit doar pentru a targeta conţinutul – chiar şi atunci când sunteţi pe pagina noastră în limba română sau în altă limbă primiţi aceeaşi reclamă.

Cookie-uri pentru înregistrare

Atunci când vă înregistraţi pe acest site, generăm un cookie care ne anunţă dacă sunteţi înregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arăta contul cu care sunteţi înregistrat şi dacă aveţi permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite să asociem orice comentariu pe care îl postaţi pe site-ul nostru cu user-name-ul dvs. Dacă nu aţi selectat “păstreaza-mă înregistrat”, acest cookie se va şterge automat când veţi închide browser-ul sau calculatorul.

Cookie-uri pentru publicitate

Aceste cookie-uri ne permit să aflăm dacă aţi vizualizat sau nu o reclamă online, care este tipul acesteia şi cât timp a trecut de când aţi văzut mesajul publicitar.

Aceste cookie-uri le folosim şi pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookie-uri aparţinând unei terţe părţi, pentru o mai bună targetare a publicităţii, pentru a arăta de exemplu reclame despre vacanţe, dacă utilizatorul a vizitat recent un articol pe site despre vacanţe. Aceste cookie-uri sunt anonime, ele stochează informaţii despre contentul vizualizat, nu despre utilizatori.

De asemenea, setăm cookie-uri anonime şi prin alte site-uri pe care avem publicitate. Primindu-le, astfel, noi le putem folosi pentru a vă recunoaşte ca vizitator al acelui site dacă ulterior veţi vizita site-ul nostru, vă vom putea livra publicitatea bazată pe această informaţie.

Alte cookie-uri ale terţelor părţi

Pe unele pagini, terţii pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicaţii, sau pentru a customiza o aplicaţie. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terţele părţi nu pot accesa cookie-urile deţinute de acest site.

De exemplu, când distribuţi un articol folosind butonul pentru reţelele sociale aflat pe acest site, acea reţea socială va înregistra activitatea dvs.

Ce tip de informaţii sunt stocate şi accesate prin intermediul cookie-urilor?

Cookie-urile păstrează informaţii într-un fişier text de mici dimensiuni care permit unui website să recunoască un browser. Web-serverul va recunoaşte browser-ul până când cookie-ul expiră sau este şters.

Cookie-ul stochează informaţii importante care îmbunătăţesc experienţa de navigare pe Internet (ex: setările limbii în care se doreşte accesarea unui site; păstrarea unui user logat în contul de web-mail; securitatea online banking; păstrarea produselor în coşul de cumpărături).

De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet?

Cookie-urile reprezintă punctul central al funcţionării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experienţe de navigare prietenoase şi adaptata preferinţelor şi intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele site-uri imposibil de folosit.

Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veţi mai primi publicitate online, ci doar că aceasta nu va mai putea ţine cont de preferinţele şi interesele dvs., evidenţiate prin comportamentul de navigare.

  • Exemple de întrebuinţări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont):

– Conţinut şi servicii adaptate preferinţelor utilizatorului – categorii de ştiri, vreme, sport, hărţi, servicii publice şi guvernamentale, site-uri de entertainment şi servicii de travel.

– Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reţinerea parolelor, preferinţele de limbă (ex: afişarea rezultatelor cautărilor în limba română).

– Reţinerea filtrelor de protecţie a copiilor privind conţinutul pe Internet (opţiuni family mode, funcţii de safe search).

– Limitarea frecvenţei de difuzare a reclamelor – limitarea numărului de afişări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.

– Furnizarea de publicitate mai relevantă pentru utilizator.

– Măsurarea, optimizare şi caracteristicile de analytics – cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conţinut este vizualizat şi modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc). Website-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunătăţi site-urile în beneficiul userilor.

– Securitate şi probleme legate de confidenţialitate

Cookieurile NU sunt viruşi ! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăţi de cod aşa că nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. În consecinţă, nu se pot duplica sau replica pe alte reţele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcţii, nu pot fi considerate viruşi.

Cookie-urile pot fi totuşi folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informaţii despre preferinţele şi istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume site cât şi pe mai multe alte site-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conştiente de acest fapt şi în mod constant marchează cookie-urile pentru a fi şterse în cadrul procedurilor de ştergere/scanare anti-virus/anti-spyware.

În general browser-ele au integrate setări de confidenţialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioadă de valabilitate şi ştergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.

Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri

Deoarece protecţia identităţii este foarte valoroasă şi reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se ştie ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informaţii între browser şi website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informaţiile conţinute de cookie pot fi interceptate. Deşi foarte rar, acest lucru se poate întâmpla daca browser-ul se conectează la server folosind o reţea necriptată (ex: o reţea WiFi nesecurizată).

Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greşite ale cookie-urilor pe servere. Dacă un website nu solicită browser-ului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browser-ele în a trimite informaţii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informaţiile în scopuri de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important să fiţi atenţi în alegerea metodei celei mai potrivite de protecţie a informaţiilor personale.

Sfaturi pentru o navigare sigură şi responsabilă, bazată pe cookies.

Datorită flexibilităţii lor şi a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate site-uri şi cele mai mari folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite şi utilizate printre care Youtube, Gmail, Yahoo si altele.

  • Iată câteva sfaturi care vă pot asigura ca navigaţi fără griji însă cu ajutorul cookie-urilor:

– Particularizaţi-vă setările browser-ului în ceea ce priveşte cookie-urile pentru a reflecta un nivel confortabil pentru voi al securităţii utilizării cookie-urilor.

– Dacă nu vă deranjează cookie-urile şi sunteţi singura persoană care utilizaează computerul, puteţi seta termene lunigi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare şi al datelor personale de acces.

– Dacă împărţiti accesul la calculator, puteţi lua în considerare setarea browser-ului pentru a şterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideţi browser-ul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookie-uri şi de a şterge orice informaţie de vizitare la închiderea sesiunii navigare.

– Instalaţi-vă si updataţi-vă constant aplicaţii antispyware.

Multe dintre aplicaţiile de detectare şi prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri.

Astfel, impiedică browser-ul de la a accesa website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilitatile browser-ului sau să descarce software periculos. Asiguraţi-vă că aveţi browserul mereu updatat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browser-elor.

Cookie-urile sunt pretutindeni şi nu pot fi evitate dacă doriţi să vă bucuraţi de acces pe cele mai bune şi cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internaţionale. Cu o inţelegere clară a modului lor de operare şi a beneficiilor pe care le aduc, puteţi lua măsurile necesare de securitate astel încât să puteţi naviga cu încredere pe internet.

Cum pot opri cookie-urile?

Dezactivarea şi refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat şi folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că nu veţi mai primi/vedea publicitate online.

Este posibilă setarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate sau poţi seta browser-ul să accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, dacă nu eşti înregistat folosind cookie-urile, nu vei putea lăsa comentarii.

Toate browser-ele moderne oferă posibilitatea de a schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regulă în “opţiuni” sau în meniul de “preferinţe” al browser-ului folosit.

  • Pentru a înţelege aceste setări, următoarele link-uri pot fi folositoare, altfel puteţi folosi opţiunea “ajutor” a browser-ului pentru mai multe detalii.

Cookie settings în Internet Explorer http://windows.microsoft.com/en-us/internet-explorer/delete-manage-cookies#ie=ie-11

Cookie settings în Mozilla https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-preferences

Cookie settings în Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en

Cookie settings în Safari https://support.apple.com/kb/ph17191?locale=en_US

Cookie settings în Opera http://www.opera.com/help/tutorials/

Pentru setările cookie-urilor generate de terţi, puteţi consulta şi site-ul www.youronlinechoices.com/ro/ unde găsiţi mai multe informaţii privind confidenţialitatea legată de publicitatea online.