Breaking news

Scurt ghid de marketing online pentru IMM-uri

 

Cu siguranță că există numeroase moduri de implementare a unei strategii de marketing online pentru ca afacerea ta să aibăsucces. Pentru a avea o imagine de ansamblu asupra acestora, vă propunem un scurt ghid de marketing online pentru întreprinderi mici și mijlocii.

Porniți un blog pentru afacerea dumneavoastră și asigurați-vă că aveți conținutul optimizat SEO

Una dintre metodele cele mai eficiente de marketing online este crearea unui blog pentru afacerea desfășurată, care să dispună de un conținut bogat informativ, original și cu o tentă personală a brandului afacerii. Asigurați-vă că tot conținutul blogului este optimizat SEO pentru a beneficia de avantajele multiple aduse de acest sistem impus de google în ceea ce privește căutarea de internet.

Milioane de oameni caută ceva online pentru a-și satisface propriile nevoi, de la informații despre diverse produse, până la oferte de călătorii sau de restaurante. Pentru ca afacerea ta să apară în această căutare ai nevoie să aplici toate cunoștințele SEO deoarece, doar prezența website-ului în rezultatele motoarelor de căutare nu este suficientă. 75% dintre utilizatorii de internet nu vor trece niciodată de prima pagină la o căutare pe Google, conform datelor statistice. Asta înseamnă că dacă site-ul tău nu se află pe prima pagină, atunci nu există în mediul online. 

Campanii de socializare

O strategie de marketing online implică și o campanie de promovare social media bine construită, durabilă și profitabilă pentru a vă asigura cea mai bună eficiență a investiției. O astfel de promovare își propune trecerea de la o mai bună vizibilitate la transformarea într-un nume cunoscut/brand a afacerii tale. Concentrați-vă atenția pe următoarele paliere:

  • distribuiți materiale multimedia pentru a vă implica potențialii clienți să interacționeze online cu dumneavoastră;
  • realizați constant actualizări live despre știri și servicii;
  • creșteți traficul pe pagina dumneavoastră web prin mesaje atractive;
  • construiți relații consistente cu clienții dumneavoastră pe tot parcursul derulării afacerii, pentru susținerea sustenabilității acesteia pe termen lung.

Marketing prin e-mail

Acesta este o unealtă de bază în orice marketing online, fiind folosit de milioane de companii la nivel global. Avantajele utilizării sale sunt multiple:

  • costul cel mai mic în raport cu rezultatele obținute;
  • rezultatele pot fi urmărite în timp real: poți contabiliza numărul de email-uri trimise, cine le-a deschis, dispozitiv mobil, oră etc.
  • targetarea prin campanii de newslettere doar acelor clienți care și-au dat acordul să primească informații de la business-ul pe care îl plac și de la care doresc să primească noutăți. 
  • eficiența rezultatelor ce poate fi măsurată prin mai mulți indicatori

Interactivitate pe rețelele sociale 

Un alt element important al marketingului online este intensa intercțiune în social media prin variate modalități. Puteți oferi cadouri, servicii pentru clienți prin intermediul rețelelor sociale sau puteți interacționa cu persoane cunoscute din industria dumneavoastră pentru a vă integra într-un networking profesional. Fiecare platformă media aduce ceva din specificul ei. De exemplu,  Pinterest și Instagram sunt destul de vizuale, în timp ce Facebook și Twitter sunt mai mult bazate pe conținut scris. Pe site-ul OLX găsiți o infografică excelentă în care sunt detaliate beneficiile utilizării fiecărei platforme sociale în diferite industrii și care vă poate fi de un real folos.