Breaking news

Rutina matinală: 5 ponturi pentru o zi plină de energie

loading...

Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă. Binecunoscutul proverb românesc are un sâmbure de adevăr pe undeva, fiindcă, într-adevăr, modul în care începi dimineaţa îţi va influenţa ziua. Te vei bucura de o zi plină de energie dacă ții cont de câteva sfaturi.

Ziua bună începe de seara

Primul pas către o dimineaţă plină de energie trebuie făcut… cu o seară înainte. O rutină regulată de somn, cu două-trei ore dormite înainte de miezul nopţii, este cel mai bun bagaj pentru a doua zi. Este adevărat că o mulţime de obligaţii te pot determina să-ţi prelungeşti activităţile mult după căderea serii, însă, nu uita că un adult are nevoie de 7 până la 9 ore de somn pentru refacerea organismului. Aşadar, nu te preocupa doar de alarma care te trezește dimineaţa, ci programează o notificare pe telefon la ora la care ar trebui să fii în pat de seara.

Fă mişcare

În primele minute după ce trezeşti, încearcă să înlocuieşti timpul petrecut pe Facebook, Instagram şi alte reţele, cu un program de exerciţii fizice. Vei obţine o doză sănătoasă de energie prin întinderea muşchilor care au fost statici timp de câteva ore şi îţi vei convinge corpul să se trezească şi să se pună în mişcare. Pentru acest lucru, nu ai nevoie să ieşi din casă, nici măcar din cameră. Bara fitness instalată în dormitor, în baie, pe hol sau la mansardă te ajută să începi o zi plină de energie. Întinde-te, găseşte-ţi ritmul respiraţiei şi încearcă toate tipurile de exerciţii până vei stabili o rutină care te revigorează.

Un alt fel de periaj

După mişcare, înainte de duş, răsfaţă-ţi pielea cu o perie de corp. Nu ar trebui să repeţi această rutină zilnic, dar, de două ori pe săptămână, poate fi un necesar impuls de energie. Perierea pielii uscate îndepărtează celulele moarte și îmbunătăţeşte circulaţia sângelui. Prin urmare, îţi intri mai repede în ritm şi te simţi mai energizat. Obiceiul vine cu beneficii şi din punct de vedere estetic, tonifierea pielii ducând la evitarea celulitei.

Duşul matinal

În ceea ce priveşte duşul de dimineaţă, temperatura este esenţială. Încearcă să-ţi obişnuieşti corpul cu o apă un pc mai rece decât îți place. Dacă apa fierbinte înseamnă amorţeală şi moleşeală, apa rece este la polul opus. Atunci când ai nevoie de un stimul rapid de energie, aceasta poate fi cheia. Pentru o rutină cotidiană, apa nu trebuie să fie ca gheaţa, ci, undeva la limita dintre rece şi cald. Ritualul e bun nu doar din punct de vedere al energiei pe care o vei simţi în corp, ci şi al sănătăţii. Apa rece nu deschide atât de mult porii, cum o fac aburii, și crește, totodată, rezistenţa corpului la răceli. Nivelul de stres scade, în timp ce rezistenţa emoţională creşte datorită duşului rece.

Hidratează-te

Dacă apa din duş trebuie să fie cât mai rece, nu acelaşi lucru se poate spune despre apa de băut. Un pahar cu apă cu gheaţă băut la micul dejun nu va face altceva decât să-ţi consume din energie. În acest caz, sistemul tău imunitar va încetini digestia, forţând corpul să lucreze mai mult pentru a reveni la temperatura de bază. În schimb, mai bine bei o cană cu apă caldă cu lămâie. Consumul unei cantităţi de apă de dimineaţă este esenţial, mai ales dacă vine după o sesiune de efort fizic şi un duş revigorant. De îndată ce te-ai ridicat din pat, trebuie să începi lupta împotriva deshidratării. Apa caldă ajută la eliminarea toxinelor, reduce crampele musculare şi este recomandată în dietele alimentare. În plus, vitamina C din lămâie ajută la întărirea sistemului imunitar, la care se adaugă potasiul, calciul şi magneziul pe care ţi le oferă acelaşi fruct.

Mişcă-te haotic de la primele ore ale zilei şi, la scurt timp după prânz, te vei simţi epuizat. În schimb, dacă îţi dozezi efortul de la început, vei avea resurse de energie pentru toată ziua.

sursa foto:

https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/balcon-femeie-in-picioare-lumina-soarelui-103127/

loading...