Breaking news

Revista Charlie Hebdo s-a vândut ca pâinea caldă. Francezii au stat la cozi ca să o cumpere

Primul număr al revistei Charlie Hebdo, după atentatul din 7 ianuarie, când 10 jurnaliști au fost asasinați în sediul redacției de frații Kouachi, s-a vândut ca pâinea caldă în Franța, în dora câteva ore. Francezii au format cozi la chioșcurile de ziare pentru a pune mâna pe un exemplar al revistei de satiră.

Charlie HebdoTirajul record de 3 milioane de exemplare al revistei Charlie Hebdo s-a epuizat miercuri dimineață, în doar câteva ore. Francezii au stat la cozi încă de la primele ore ale zilei, ca să fie siguri că prind un exemplar al revistei care-l are pe prima pagină pe profetul Mahomed care ține în mâini o pancartă cu textul “Je suis Charlie”.

Coperta “numărului supravieţuitorilor”, realizat de jurnaliştii care au scăpat cu viață din atentatul terorist din 7 ianuarie, comis în redacţia săptămânalului de satiră Charlie Hebdo, îl redă pe profetul Mahomed desenat în haine albe, cu lacrimi în ochi, ţinând o pancartă pe care scrie “Je suis Charlie”, sub titlul liniştitor “Tout est pardonné” (“Totul se iartă”).

Marţi, în semn de solidaritate, mai multe publicații internaționale au reprodus coperta noului număr din Charlie Hebdo, care îl prezintă din nou pe profetul Mahomed.

Ediția de miercuri, a fost tradus în 16 limbi şi a fost tipărită într-un tiraj record de 3 milioane de exemplare. Revista va fi distribuită atât în Franța cât și în țări precum, Marea Britanie, Olanda, Spania și Canada.

Și pentru că cererea este uriașă în continuare, conducerea revistei a decis să suplimenteze tirajul cu încă 1,7 milioane de exemplare, care vor ajunge pe piață joi și vineri.

Tragedia din 7 ianuarie 2015 a adus o publicitate uriașă, revistei de satiră, Charlie Habdo. Din acest motiv, revista va apărea miercuri, tipărită în 3 milioane de exemplare, ca urmare a interesului uriaș din partea francezilor dar nu numai.

Noul număr conţine desene realizate de toată echipa de jurnalişti de la Charlie Hebdo, inclusiv unele realizate de celebrii Charb, Cabu, Wolinski, Tignous şi Honoré, înainte ca aceştia să fie ucişi în atentatul din 7 ianuarie.

Săptămânalul satiric francez a fost vizat, pe 7 ianuarie, de un atac comis de doi jihadişti francezi, soldat cu 12 morţi şi 11 răniţi.

Printre victimele atacului se numără directorul publicaţiei, Stéphane Charbonnier (Charb), şi alţi trei cunoscuţi caricaturişti – Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) şi Georges Wolinski (Wolinski).

În prezent, Jurnaliştii şi caricaturiştii săptămânalului Charlie Hebdo îşi desfăşoară activitatea în redacţia cotidianului Libération.

Publicația Charlie Hebdo a primit mai multe donaţii pentru continuarea activităţii, inclusiv de la Guvernul Franței, 1 milion de euro. Dar și 250.000 de euro dintr-un fond al presei susţinut de publisherii francezi, 250.000 de euro dintr-un fond pentru inovaţie digitală susţinut de Google şi 100.000 de lire sterline de la The Guardian Media Group,.

Revista Charlie Hebdo a fost lansată în 1969 şi până în 1981 a apărut săptămânal. După care, a fost suspendată, iar, în decembrie 1982, a mai apărut un număr al acesteia. În anul 1992, Charlie Hebdo a reînceput să apară cu regularitate, fiind editată de Stéphane Charbonnier, cunoscut sub numele de Charb, un renumit caricaturist şi jurnalist francez.

Charlie Hebdo este un săptămânal satiric, nonconformist, cunoscut pentru caracterul său profund antireligios şi pentru caricaturile cu profetul Mahomed, pe care le publică în mod regulat.

Charlie Hebdo, un jurnal fără publicitate, apare pe piaţa franceză în fiecare miercuri, la preţul de 3 euro.

>