Breaking news

Reducerea amprentei de carbon în compania ta: trei aspecte de care să ții cont

La nivel internațional, există numeroase reglementări legislative, precum și planuri complexe pentru a obține neutralitatea carbonului.

În acest context, companiile trebuie să își limiteze emisiile de gaze cu efect de seră. Sunt multe decizii interne care pot contribui la îmbunătățirea efectelor asupra mediului înconjurător, iar printre acestea se pot menționa: o cultură organizațională ecologică, achiziții responsabile și mobilitate durabilă.

Companiile au nevoie de date exacte și credibile despre eforturile lor în legătură cu felul în care influențează negativ mediul înconjurător. Calcularea amprentei de carbon a companiei este primul pas în determinarea modului de reducere a emisiilor.  

Iată trei aspecte de care să ții cont pentru reducerea amprentei de carbon în compania ta

Amprenta de carbon este un instrument care măsoară emisiile de gaze cu efect de seră (GES) produse de o persoană, țară sau companie. Această măsurătoare se traduce în unități de echivalent de dioxid de carbon și se iau în considerare toate activitățile directe sau indirecte ale companiei, precum și transportul materialelor și al angajaților. Calculul tuturor acestor activități umane se numește bilanțul GES

  • Consultanță de mediu – se dovedește a fi tot mai important să ai alături de tine un partener de încredere, expert în protecția mediului înconjurător. De la tot ce presupune un audit de mediu, măsurarea amprentei de carbon sau obținerea unor avize esențiale desfășurării activității afacerii tale, colaborarea cu o astfel de companie este esențială. 

De exemplu, poți externaliza către Statos.ro obținerea avizului de mediu, acest lucru presupunând faptul că experții se vor ocupa de elaborarea documentației și de relația cu autoritățile de mediu. În acest fel, te vei asigura că respecți toate reglementările în vigoare și că beneficiezi de o expertiză profesionistă. 

  • Cultură organizațională – Unul dintre cele mai simple lucruri pe care le poți face în compania ta este să implementezi o cultură organizațională bazată pe acțiuni eco-friendly. De exemplu, reducerea facturii de energie în sediu este un pas esențial și relativ simplu de implementat. Acest lucru se poate face prin implicarea concretă a tuturor angajaților, iar pentru a realiza un consum de energie mai mic, ar trebui să consumi energie doar atunci când ai nevoie. 

Este binecunoscut faptul că transportul reprezintă unul dintre cei mai mari emițători de gaze de seră. Tocmai de aceea, încurajează-ți angajații să folosească mijloacele de transport în comun sau stabilește zile în care aceștia să lucreze de acasă. Prin măsurile pe care le poți lua vei limita atât amprenta de carbon a companiei tale și, în același timp, vei implementa o cultură organizațională responsabilă față de mediu. 

  • Digitalizarea responsabilă. Digitalizarea a revoluționat, fără îndoială, lumea profesională. Cu toate acestea, ea implică consumul de resurse, iar o atitudine responsabilă față de acțiunile din compania ta este necesară. 

Potrivit unui raport World Wildlife Fund, publicat în martie 2017, amprenta ecologică zilnică a unui angajat la locul de muncă în fața unui computer este echivalentă cu consumul de energie electrică a 80 de becuri aprinse pentru aceeași durată. Tocmai de aceea, încearcă să eficientizezi pe cât posibil tot ce ține de acest aspect în firma ta. 

Reducerea emisiilor este un proces continuu care poate fi îmbunătățit. De altfel, existența unei atitudini responsabile față de mediul înconjurător și un plan de acțiuni concrete, planificate minuțios, poate aduce compania ta mai aproape de îndeplinirea obiectivelor propuse. 

Sursa foto: Pixabay.com.