Breaking news

Pont afacere online: lansarea unui magazin cu haine second hand și outlet

Românii au un spirit antreprenorial ridicat, statisticile arătând că pe lângă persoanele care au inițiative în mediul de afaceri există mult mai mulți doritori care studiază modul în care pot să acționeze pe cont propriu în plan profesional. De obicei, limitările țin de buget, dar și de apetitul scăzut pentru risc, de teama de birocrație și mai ales de lipsa unor informații.

Cele mai multe persoane care devin antreprenori sunt persoane tinere, care au deja experiență profesională și un capital acumulat de obicei în corporații sau în alte organizații în care au activat în calitate de salariați (inclusiv muncă în străinătate). Domeniul preferat de activitate pentru noile afaceri este clar retailul, căci intrarea pe acest segment este destul de simplă, iar mecanismele sunt clare: cumperi la un preț și trebuie să vinzi la un alt preț, acoperind cheltuielile și rămânând cu profit. De la teoretie la practică, totul ține de un plan de afaceri cât mai bun, de inspirație și… ceva noroc.

Comerțul online este în plină ascensiune în România, cu creșteri pe linie în toate statisticile. Trendul de creștere este evident și pentru anii următori. În acest context, foarte mulți români iau în calcul lansarea unui magazin online, o afacere cu un buget de start-up relativ mic și cu o administrare flexibilă. Unul dintre cele mai atractive domenii: cel de vânzare îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. O nișă cu mare potențial, prea puțin abordată în mediul online, este cea de fashion de tip outlet și second hand. Există în România depozite de haine second hand și outlet precum Crematex, care pot furniza produse de foarte bună calitate la prețuri mici, deci cel puțin selectarea furnizorului este extrem de simplă.

Ca în cazul oricărui magazin online, planul de afaceri trebuie să cuprindă neapărat bugetul pentru platforma de website – creație, găzduire web, fotografiere și introducere detalii produse. Se vor adăuga costuri de promovare online, în special partea de optimizare motoare de căutare și prezență pe rețelele sociale, bloguri, ziare online. Strategia de marketing poate include și mecanisme de afiliere online, cu plata strict în funcție de vânzările determinate.

Un magazin online este, înainte de a fi website, un magazin în sine. Așadar, contează foarte mult ceea ce este în spatele business-ului, ceea ce utilizatorul nu vede: un spațiu fizic de depozitare a stocurilor și de pregătire a pachetelor, o zonă tip office pentru preluare și management comenzi, resurse umane care se ocupă de toate cele necesare. Planul de afaceri trebuie să abordeze astfel fiecare dintre aceste elemente. Partea bună este că sediul poate fi mai mult depozit decât spațiu de birouri, nu este nevoie de o zonă centrală și nici de amenajări costisitoare. Cu cât afacerea crește însă, anumite fluxuri trebuie separate și va fi probabil necesară mutarea într-un spațiu mai mare și împărțit corespunzător.

În comerțul online, clientul are marele avantaj de a putea naviga ușor dintr-un magazin în altul și de a compara produse și prețuri. Când vinzi produse second hand / outlet, cam toate articolele sunt unicat, este puțin probabil să fie ușor de găsit la alt retailer. Astfel, ai mai multă flexibilitate în stabilirea prețurilor, cu o marjă bună de câștig. Este important să propui clienților doar articole de calitate, care nu își arată originea ca pe un compromis, ci care pot concura de la egal la egal cu produsele din comerțul standard. Vei avea un mare avantaj prin prisma prețurilor semnificativ mai mici față de magazinele cu produse noi și te vei putea folosi și de trendul favorabil internațional cu privire la articolele de fashion second hand și outlet, bazat pe principii ecologice.