Breaking news

Podul Ciurel, inaugurat după 14 ani de lucrări care au costat 50 milioane euro

loading...

Pasajul rutier Ciurel din Capitală a fost inaugurat sâmbătă, după 14 ani de aşteptare. 50 de milioane de euro au costat lucrările la pasajul Ciurel.

Cu o lungime de aproximativ 1 kilometru, din care un sfert reprezintă podul peste Dâmbovița, construcția a costat 50 de milioane de euro, cu 10 milioane mai mult din cauza contestărilor în instanţă făcute de Asociaţia lui Nicuşor Dan.

Gabriela Firea, spune că este cea mai mare lucrare de infrastructură din Capitală din ultimii 30 de ani.

Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneș, împreună cu asociația și susținută de domnul Nicușor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat pe rând: să se desființeze autorizația de construire, să se anuleze în instanță PUZ-ul de sector. Nu au reușit, dar s-au pierdut foarte mulți ani. Instanța a decis că nu este afectată viața de familie a celor care dețin “casa roz” și nici proprietatea privată. Cei doi domni care au dorit să “salveze Bucureștiul”, de fapt l-au blocat. Un proiect care putea fi gata în câțiva ani a durat 14 ani, din care 10 în tribunale“, a declarat Primarul General al Capitalei.

Podul Ciurel – Nod Virtuții este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița.

În ceea ce privește cea de-a doua etapă, Nod Virtuții – Bd. Uverturii, se lucrează deja la proiectul tehnic, documentația fiind aproape de final. A fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapa. În proiectul initial, erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate.

Constructorul se află deja în șantier și se așteaptă doar ordinul de începere al lucrărilor. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri.

Proiectul finalizat – Nod Virtuții – este componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi de la Centura Capitalei până la Autostrada A1.

Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic.

Date tehnice

Nod Virtuții:

Lungime totală – aproximativ 1 kilometru

Lungime pod hobanat – circa 235 de metri

Înălțime pilon central – 68,2 metri

Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat

Număr de hobane – 24 perechi de hobane

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:

–       66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente

–       20.000 metri cubi de balast stabilizat

–       11.000 tone de asfalt

–       40.000 metri cubi de beton

–       5.150 tone tablier și armătură metalică

–       310 tone oțel pentru hobane

–       13 kilometri de bordură

–       7.5 kilometri de parapete

loading...