Breaking news

Pentru a avea succes în afaceri, antreprenorii trebuie să știe ce vor încă de la început

Gala Conference Start&Grow, desfășurată joi 17 decembrie în București, a încheiat programul lansat în primavara acestui an de startups.ro î mpreună cu Microsoft România și dedicat sprijinirii start-up-urilor.

antreprenoriPartenerii programului prezenți la eveniment au venit cu sfaturi practice pentru antreprenorii aflați la început de drum.

Tranziția către antreprenoriat este destul de grea pentru mulți oameni și presupune multe schimbări. Nu este un proces linear. Nu este un proces în care am făcut un plan și mergem cu el până la capat. Nu există. Este foarte multă căutare, chiar dacă la nivel formal toate lucrurile sunt aranjate„, a spus Mihai Stanescu, Executive Coach, RoCoach.

Radu Tudorache, Owner M Grup, a precizat ca înainte de a începe orice afacere trebuie să știi ce îți dorești.

Dacă nu-ți dai seama că trebuie să depui mult efort și energie în afacerea pe care ai început-o, nu ai decât să reîncerci să te angajezi după un timp la multinaționala sau compania românească de unde ai plecat. Efortul antreprenorial este infinit mai mare: sunt nopți pe care nu le dormi, nivelul de stres este mai mare„,  a spus Radu Tudorache.

De altfel, George Butunoiu, Managing Partner la George Butunoiu Executiv Search a spus că cea mai bună măsură a valorii cuiva din punct de vedere profesional este antreprenoriatul.

Dacă cineva este atât de bun pe cât își închipuie, îl sfătuiesc să meargă să își facă propriul business„, a adăugat George Butunoiu.

Gabriela Lungu, Managing Partner la The Practice, a spus că o greșeala pe care o fac în mod frecvent antreprenorii, în special când sunt la început, este să nu acorde PR-ului și comunicării împortanța necesară. Mai ales că acest lucru nu presupune doar comunicarea cu media, ci și cu potențialii clienți și furnizori.

Momentul de lansare al companiei trebuie foarte bine folosit, pentru ca este ceva unic. Dacă nici acesta nu este folosit la maxim, este greu să găsești apoi alte momente proprice comunicării„, a precizat Gabriela Lungu.

Eusediu Margasoiu, Managing Partner la The Network, a spus ca antreprenorii au nevoie de o planificare strategică – dacă nu știu cui se adresează, care sunt resursele de care au nevoie, ce obiective au și unde vor să fie în câțiva ani, pot pierde timp, bani și clienti.

Planul strategic nu este un eveniment singular, ci este un proces viu, care se modifică pe termen lung. Este un proces care implică nu numai oamenii din vârf, ci toata echipa din spate. Dacă nu ducem acest demers strategic până la ultimul om, nu funcționează„, a menționat Eusediu Margasoiu.

Tocmai pentru ca antreprenorii trec prin multe greutăți, Flaviu Radulescu, general manager la Hostway România a spus că aceștia trebuie să își iubească firma, pentru a putea trece mai ușor peste probleme.

Iar uneori este bine să îți pierzi focusul de la produs și de la activitatea principală, dacă astfel ajungi să câștigi timp și bani pentru firmă”, a precizat Flaviu Radulescu.

De altfel, Adrian Trifa, investment manager la Kerten, a spus că fondurile de investiții preferă să colaboreze cu antreprenorii care au acea ardere și vor tot mai mult de la compania lor și nu vor să se limiteze la un anumit nivel.

În ceea ce privește latura financiară, Mirela Șerban, Managing Partner la R&M, a spus că este foarte important că antreprenorii să aibă cunoștinte financiare minime.

Foarte importantă este și comunicarea financiară între departamentele din companie (vânzări, contabilitate, etc), pentru că altfel se poate ajunge la incapacitate de plată și bugetul trebuie analizat lună de lună, pus pe hârtie și apoi pus în practică pentru a ști spre ce trebuie direcționați banii”, a menționat Mirela Șerban.

Anamaria Corbescu, Associate la Salans, a spus ca la înființarea unei companii trebuie să te gândești foarte bine la structura corporate pe care vrei să o adopți (SRL, SA etc) și la interdependență- cum se poate face pentru că părțile implicate să se controleze reciproc și să fie un mediu relativ stabil în companie.