Breaking news

Obtinerea postului mult dorit intr-o companie de renume

Angajarea unui specialist este obiectivul pe care si-l seteaza fiecare companie care se gaseste in plin proces de recrutare, insa asta nu inseamna ca lucrurile decurg ca la carte din ambele perspective.

loc de muncaCerintele provin din ambele directii, atat din partea companiei, cat si din perspectiva angajatului. Astazi ne vom orienta catre lucrurile pe care trebuie sa le duca la bun sfarsit un candidat pentru a-si mari sansele de a obtine postul mult dorit, indiferent daca doreste sa se angajeze intr-un studio de videochat Bucuresti, la o firma IT sau la o multinationala care se ocupa de vanzari.

Hard skill-urile reprezinta primul lucru care va recomanda la angajare. Independent de domeniul in care doriti sa profesati, a cunoaste meserie si a avea un dram de experienta reprezinta cele dintai lucruri pe care un specialist in recrutari le urmareste. Sudura, programarea, ingineria, chiar si menajul reprezinta domenii in care este utila o oarecare experienta, fie din postura de freelancer, fie din ipostaza de angajat al altei companii din domeniu.

Exista si situatii in care experienta nu mai este la fel de relevanta, cererea pentru forta de munca fiind atat de mare incat angajatorii nu doar ca accepta persoane fara un background solid in domeniu, ba chiar promit din start training-uri si bonusuri de anjagare. Un astfel de job este cel de model online, multe tinere indreptandu-se spre aceasta activitate profesionala pentru ca nu sunt intampinate de aceeasi reticenta uzuala pe care companiile o ofera oamenilor fara experienta.

Cu toate acestea, sunt situatii in care experienta poate fi inlocuita cu abilitati excelente de comunicare si de colaborare cu persoanele din jur, mai ales daca se lucreaza intr-un mediu in care relatia cu furnizorii, superiorii sau colegii este esentiala pentru un bun randament.

Pregatirea candidatului este primul aspect care ii poate aduce acestuia job-ul mult visat, insa angajatorii din ziua de astazi sunt interesati si de modul de gandire al persoanelor care ajung sa lucreze in a lor companie. Asadar, in momentul interviului angajatorul sau persoana care se ocupa de recrutare va fi interesata sa va afle obiectivele actuale si perspectivele de viitor, urmarind si informatiile pe care le cunoasteti despre activitatea propriu – zisa a companiei.

A cunoaste informatii basic ori mici detalii despre compania – mama si despre statutul acesteia reprezinta aspecte importante pentru angajator, tocmai pentru ca ele denota interesul pe care candidatul il ofera respectivului job inca de dinainte de a fi angajat cu acte in regula.

Nu in ultimul rand, sunt importante informatiile pe care candidatul le ofera in cadrul CV-ului sau, angajatorul urmarind autencitatea acestora. Nu este o strategie benefica sa includeti la experienta profesionala informatii care nu coincid cu realitatea, dar nici denumiri pompoase ale posturilor pe care le-ati avut in trecut. Mai mult ca sigur, un antreprenor care vrea ca in a lui companie sa lucreze doar oameni profesionisti va alege persoana care a avut un titlu modest in vechea companie prin prisma concurentei, decat un candidat care isi noteaza in CV titlul de “Manager” doar pentru ca era singurul pe acel post.