Breaking news

Mobilier Pentru Farmacii: 3 Reguli de Merchandising Vizual

Când intrăm într-o farmacie, decorul interior poate părea un detaliu nesemnificativ. Ne permitem să ignorăm estetica spațiului doar în condițiile în care aceasta este atât de eficient integrată în peisaj încât să treacă neobservată. Dar ansamblul de mobilier pentru farmacii nu este amplasat la întâmplare, ci dispus în așa fel încât drumul de la ușă până la rafturile cu produse și omul „din spatele tejghelei” să bifeze o serie de reguli de design interior, de la optimizarea spațiului și amplasarea ergonomică a produselor până la cele mai noi trenduri de merchandising vizual.

Afacerea ta este un organism viu care evoluează constant, necesitând putere de adaptare la nevoile și exigențele vremii. Trendurile pot părea liniare și chiar stagnante în ceea ce privește mobilierul de farmacie, dar e suficient să apară un element destabilizator și suntem din nou la primii pași.

Pandemia recentă constituie un exemplu grăitor. Distanțarea socială, screening-ul termic în punctele de intrare și o gamă nouă de produse on demand (măști de protecție, soluții dezinfectante) au cerut o reconfigurare a spațiului în care mobilierul pentru farmacii dobândește o nouă importanță.

Mobilier Pentru Farmacii – Prospect de Merchandising

Importanța Sezonalității

Practica comercială ne arată că spațiul circulat de client se împarte în două zone distincte – o zonă de circulație naturală, zona caldă și o zonă de circulație înceată, zona rece.

Dispunerea unui bun mobilier pentru farmacii dictează segmentarea acestor zone, iar un plan bine conturat la început trebuie să includă și posibilități de reamenajare pe parcurs în funcție de trenduri de sezon (sezonul de alergii sau de vară), sărbători, schimbări de signalistică, retușuri la sursele de lumină interioară și reeditarea display-urilor video. Oricare dintre aceste adaptări poate necesita, în timp, noi condiții de rentabilitate și o reconfigurare a mobilierului și dotărilor pentru farmacie.

Managementul Inventarului

Câteodată, ordinea cedează în fața dezordinii. Nu și dacă intervii la timp.

Organizarea spațiului trebuie făcută prin ochii clientului, iar estetica frumosului cere simplitate, organizare, simetrie, în sfârșit, un aranjament construit după principiile minimului. Un layout atrăgător respectă o regulă simplă – cantitatea potrivită la locul și timpul potrivit. Stocurile vechi lăsate la vedere nu sunt altceva decât bani parcați pe rafturi, iar medicamentele care se apropie de data de expirare sau au părăsit deja zona de cerere și ofertă doar adună praf și congestionează estetica.

Disciplina inventarului este primul pas în dansul dintre funcționalitate și formă, iar acestea, la rândul lor, sunt inseparabile de inovație și tehnologie. Ceea ce ne conduce la următorul punct…

Farmacia – Un Sistem Unitar

Farmacia este prima stație de tratare a sănătății, la orice oră din zi și noapte. Intrăm într-o farmacie ca într-un spațiu al vindecării, însoțiți de așteptări din cele mai mari, căutând de cele mai multe ori un panaceu pentru trup și minte.

Farmacistul se află la intersecția provocărilor aduse de o legislație și o industrie în continuă schimbare (presiuni din partea factorilor de decizie, înlocuirea preparatelor “de spițer” cu cele tipizate, concentrarea pe profit) și dezvoltarea abilităților de bun comunicator cu clientul care, într-o farmacie comunitară care își respectă misiunea profesională, capătă statutul de pacient.

Un mobilier pentru farmacii optimizate devine și el, în acest caz, un instrument indispensabil în conceperea spațiului farmaceutic ca un sistem unitar, fluid și capabil nu doar de adaptare, ci și de previziune a noilor cerințe ale pieței, astfel încât să beneficieze de avantajele oferite.

Astfel, ca în orice sistem interdependent, o acțiune asupra unui singur element se măsoară în schimbări aduse ansamblului. De exemplu, o decizie privind împărțirea pe categorii a produselor are consecințe asupra amplasării rafturilor, campaniilor de promovare a produselor sau gestiunii stocurilor de mărfuri.

 

În proiectarea de mobilier pentru farmacii la comandă, noi credem în cooperarea expertizei și a inovației, fără a uita nici o clipă regula de aur – crearea unui spațiu armonios pe măsura pacientului și întâmpinarea nevoilor farmacistului.

 

 

 

 

 

 

>