Breaking news

Mixul de marketing – ce ar fii bine să știi?

Există mai multe abordări pentru mixul de marketing. Unul dintre cele mai comune este conceptul de marketing – 4P. Cu toate acestea, există concepte adaptate unei industrii specifice. Internetul este un mediu de afaceri tânăr și, la rândul său, în dezvoltare dinamică. În ciuda deschiderii și disponibilității generale a informațiilor pe internet, există o lipsă de evoluții științifice în direcția de marketing pe internet. După analiza lucrărilor științifice ale autorilor autohtoni și străini, putem afirma faptul că, poate, singurul concept al unui mix de marketing adaptat la internet, este conceptul de marketing de rețea. Autorii acestui concept oferă propria abordare a definiției unui mix de marketing, adaptat companiilor care operează sau sunt conectate la internet. Ele disting la nivel macro, împreună cu cele 4 elemente tradiționale, următoarele componente:

  • creare (proiectare) de site-uri web;
  • crearea unui serviciu de securitate;
  • serviciu clienți;
  • comunitate online (un fel de forum online);
  • personalizare;
  • protecția și securitatea informațiilor.

Rezultatul este acronimul propus de autori: 4P + 2P + 2C + 2S, unde 4Р – produs, preț, loc, promoție. Mai mult, fiecare macroelement este luat în considerare și sunt alocate microelemente. Pentru fiecare dintre acestea fiind dat:

  • descriere;
  • comparație cu un analog independent;
  • decizii cheie de implementare;
  • sistem de indicatori.

Clasificarea companiilor de marketing în rețea includ: furnizori, gazde, studiouri care produc site-uri web, producători și furnizori de echipamente de rețea, resurse de rețea – site-uri. În această clasificare, doar ultimul este o activitate în care produsul în sine este situat direct pe internet. La rândul lor, resursele de rețea – site-urile se pot distinge prin natura obiectivelor lor.

Site-uri cu obiective altruiste

Acestea includ pagini de pornire, site-urile organizațiilor publice și culturale și altele. Site-uri care vizează formarea unui public țintă și furnizarea informațiilor necesare publicului țintă, care pot fi numite site-uri în scopuri comerciale. Însă, doar cu cel de-al doilea tip de site-uri, se utilizează mixul de marketing.

Site-uri corporative, pagini de prezentare

Scopul lor este informarea publicului țintă despre companie, bunurile sau serviciile furnizate, știrile companiei, coordonatele etc., fără a vinde bunuri sau servicii online. Publicul țintă este segmentul offline al publicului țintă care folosește internetul, iar locația „Produsului” este offline.

Magazine de internet

Scopul este satisfacerea nevoilor publicului țintă pentru mijloacele de vânzare a bunurilor folosind comerțul electronic. Publicul țintă, sunt utilizatorii de internet care au nevoie de bunurile oferite din magazinele online, iar locația „Produsului” este offline. (Aceasta se referă la produsele magazinelor online, nu la serviciile vitrinelor online).

Site-uri informative, de divertisment, științifico-narative și alte site-uri

Scopul este formarea unui public prin satisfacerea nevoilor lor de informații și, ulterior, oferirea companiilor comerciale atenția unui anumit segment al acestui public. Public țintă sunt companiile comerciale și utilizatorii de internet, cum ar fi „Produse”. Locația „Produsului”: online.

 

 

 

 

>