Breaking news

Mic ghid de realizare a planului de afaceri

loading...

Un plan de afaceri este o descriere scrisă a viitorului afacerii tale, un document care spune ce vreți să faceți și cum intenționați să faceți. Planurile de afaceri sunt, eminamente, strategice.

Începi aici, astăzi, cu anumite resurse și abilități, și dorești să ajungi acolo, un punct în viitor, moment în care afacerea ta va avea un set diferit de resurse și abilități, precum și o rentabilitate mai mare și active sporite. Planul tău arată cum vei ajunge de aici până acolo.

Sursă foto: https://picjumbo.com/man-wearing-blue-blazer-on-business-meeting/

Rezumatul

În cadrul schemei generale a planului de afaceri, rezumatul va urma obligatoriu paginii de titlu. Rezumatul ar trebui să expună ceea ce doriți, de aceea, este foarte important. Precizează clar ce soliciți în rezumat. Elementele cheie care ar trebui incluse în rezumat sunt: conceptul de afacere, caracteristici financiare, cerințe financiare, poziția actuală a afacerii, realizări majore.

Descrierea activității

Descrierea companiei începe, de obicei, cu o scurtă prezentare a industriei. Este prilejul potrivit de a discuta perspectivele actuale precum și posibilitățile viitoare. De asemenea, ar trebui să furnizezi informații despre diferitele piețe din industrie, inclusiv despre produsele noi sau evoluții de care va beneficia sau nu afacerea ta. Când îți descrii afacerea, primul lucru pe care trebuie să te concentrezi este structura sa. Asta înseamnă tipul de operațiune, adică en-gros sau cu amănuntul, servicii alimentare, producție sau orientate spre servicii. În descriere mai trebuie precizată și forma juridică.

Strategii de piață

Strategiile de piață sunt rezultatul unei analize meticuloase a pieței. O analiză a pieței îl obligă pe antreprenor să se familiarizeze cu toate aspectele pieței, astfel încât piața țintă să poată fi definită și compania să poată fi poziționată pentru a obține cota de vânzări. Analiza pieței se face prin definirea pieței în termeni de dimensiune, structură, perspective de creștere, tendințe și potențial de vânzări. Apoi, continuă pentru a determina piața totală fezabilă. Tot în acest capitol se pot stabili prețuri, distribuție și strategii promoționale.

Analiza competitivă

Scopul analizei concurențiale este de a determina punctele tari și slabe ale concurenților pe piața ta, strategiile care îți vor oferi un avantaj distinct, barierele care pot fi dezvoltate pentru a împiedica intrarea concurenței pe piață și orice puncte slabe care pot fi exploatate în cadrul ciclului de dezvoltare a produsului. Poți cerceta mai amănunțit și cu succes situația financiară a unor competitori aici, pe o platformă dedicată. 

Sursă foto: https://www.piqsels.com/en/public-domain-photo-sghih 

Plan de proiectare și dezvoltare

Scopul secțiunii planului de proiectare și dezvoltare este de a oferi investitorilor o descriere a designului produsului, de a prezenta dezvoltarea acestuia în contextul producției, marketingului și companiei în sine și de a crea un buget de dezvoltare care să îi permită companiei să își atingă obiectivele. În general, există trei domenii pe care le vei acoperi în secțiunea planului de dezvoltare: dezvoltare de produs, dezvoltarea pieței și dezvoltare organizațională.

Planul de operațiuni și management

Planul de operațiuni și management este conceput pentru a descrie exact modul în care funcționează afacerea în mod continuu. Planul de operațiuni va evidenția logistica organizației, cum ar fi diferitele responsabilități ale echipei de conducere, sarcinile atribuite fiecărei divizii din cadrul companiei și cerințele de capital și cheltuieli legate de operațiunile afacerii. Vei analiza și dezvolta trei tabele financiare în cadrul planului de operațiuni: al cheltuielilor de exploatare, al cerințelor de capital dar și tabelul costului bunurilor. 

Sursă foto: https://www.freepik.com/premium-photo/stack-money-coin-with-trading-graph-financial-investment-concept_7003294.htm 

Factori financiari

Datele financiare sunt, întotdeauna, în spatele planului de afaceri, dar, asta nu înseamnă că sunt mai puțin importante. Investitorii înțelepți se uită cu atenție la diagrame, tabele, formule și foi de calcul din secțiunea financiară, fiindcă știu că aceste informații sunt precum pulsul, frecvența respirației sau tensiunea arterială la un om. În general, există trei situații financiare de urmărit: o situație a fluxurilor de numerar, o situație a rezultatelor și un bilanț.

Nu ezitați să utilizați acest mic ghid de realizare al unui plan de afaceri. Acest plan poate fi util pentru diferite lucruri, de la monitorizarea progresului companiei tale, până la atragerea unor angajați-cheie în a se alătura firmei pentru reușita în afaceri.

loading...