Breaking news

Lipsa poftei de mâncare: motiv de îngrijorare?

Desi multe persoane se confrunta cu kilogramele în plus, exista și categoria celor care nu reușesc să ia în greutate. Poate macar o data, de-a lungul timpului te-ai întrebat de ce nu ai pofta de mâncare.

Desi poate părea o problema trecătoare, în unele cazuri se pot ascunde afecțiuni mai grave. Un prim pas în descoperirea cauzei îl  constitiuie vizita la un specialist, care iți vă recomanda un set de analize, din care se va putea observa lipsa unor vitamine sau minerale care  cauzează lipsa poftei de mâncare.

Iată ce poate cauza lipsa poftei de mâncare

Carenta de vitamine și pofta de mâncare

Printre vitaminele și mineralele care s-au corelat cu lipsa poftei de mâncare se numără:

  •       B9 ( acid folic) -B12
  •       Vitamina D
  •       Lipsa de fier, zinc

Din fericire, putem compensa lipsa acestora prin administrarea vitaminelor pentru pofta de mâncare, astfel ne putem asigura că organsimul nostru primește aportul zilnic de vitamine și minerale.

Vitamina B și pofta de mâncare

Vitamina B9 sau acidul folic are rol estential în creșterea apetitului. Aceasta are rol în sinteza proteinelor și creearea unelor noi. De asemena, susține producerea de acid gastric și intararirea pereților celulelor roșii. Doza zilnica recomandata este intre 5-30 mg în cazul unei deficiente moderate și 300 mg în cazul unei deficiente severe.

Printre alimentele care ne oferă acest nutrient se numără:

  •       Citricele
  •       Carnea de porc
  •       Fasolea
  •       Fructe de mare
  •       Carnea de pui
  •       Ficatul
  •       Ouăle

Zincul

Studiile recente arata că zincul poate influenta papilele gustative, deci felul în care simțim gustul mâncării ceea ce poate duce la reducerea poftei. De asemenea, cercetătorii au descoperit faptul că lipsa zincului poate duce la o respirație urat mirositoare și implicit diminuarea considerabila a simțurilor la nivelul papipelor gustative.

Iți poți lua doza de zinc din următoarele alimente:

  •       Laptele
  •       Carnea roșie
  •       Cerealele
  •       Nucile

Este important că atunci când constați, în urma analizelor, carenta de zinc, să consulți un specialist în vederea prescrierii dozajului corect. Daca depășești doza zilnica recomandata este posibil să te confrunți cu grețuri, amateli, durerei de cap.

Vitaminele indicate în lipsa poftei de mâncare

În primul rand, este indicat să începi prin a face mișcare deoarece ajuta la sporirea creatinei care da energie mușchilor. Astfel, vei depune mai mult energie ce vă duce la dezvoltarea musulara.

Exista și alimente care te vor ajuta să iei în greutate într-un mod sănătos: oua, peste, avocado, iaurtul grecesc, paștele integrale.

Pentru început, medicii recomanda aportul complexului vitaminei B. Un alt beneficiu al acestei vitamine este reducerea depresiei și stărilor de anxietate. De asemenea încearcă să integrezi 13 miligrame de zinc în dieta ta (pentru bărbați) și 9 miligrame de zinc( pentru femei). Fierul, un al element esențial în dieta noastră este principala cauza pentru anemie. Printre alimentele ce conțin fier se numără carnea roșie,spanacul, fasolea, pestele. Excesul de fier poate fi otrăvitor și de aceea un cosult de specialitate este necesar.

De asemenea, putem apela la un supliment de multivitamine de pe magazinul online putereaplantelor.ro ( A, B9, B12 , C, E) care vor ajuta pentru creșterea în greutate.

Așadar, pentru a lua în greutate este important să te asiguri, în primul rand, că nu este din cauza unei alte afecțiuni mai grave. Schimbarea stilului de viață, al reducerii surselor de stres, cât și introducerea exercițiilor fizice te pot ajuta în luarea în greutate într-un mod sănătos.

>