Breaking news

Jaf național timp de 15 ani. 4 miliarde de euro pentru 700 km de autostradă în România

Digi 24 prezintă în cadrul anchetei jurnalistice ”România furată”, povestea celor 700 de kilometri de autostradă din țara noastră. Cât au costat cei 700 de km de autostradă, în cât timp au fost realizați și cum arată drumurile acum, aflați marți la Digi 24.

autostrada - lucrari asfaltare15 ani, 22 de directori, 15 miniştri, 4 miliarde de euro, 2 Master planuri, şi…doar 700 de kilometri de autostradă. Pe scurt acesta este bilanţul C.N.A.D.N.R. şi povestea tristă a sistemului de autostrăzi din România.

O nouă anchetă realizată de reporterii de la „România furată” scoate la iveală faptul că, în ultimii ani, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (C.N.A.D.N.R.) a plătit zeci de milioane de euro pentru proiectarea unor autostrăzi care nu s-au mai făcut.

Aberaţiile sunt numeroase atunci când vine vorba despe activitatea acestei instituţii. De exemplu, C.N.A.D.N.R. a plătit chiar şi de patru ori proiectarea unui drum care nu există.

O parte din studiile de fezabilitate plătite cu milioane de euro au fost executate prost, iar lucrările suplimentare au fost suportate tot de C.N.A.D.N.R. Din cauza managementului defectuos România este acum codaşa Europei la numărul de kilometri de autostrăzi.

Cu mai puţin de 700 de kilometri de şosea rapidă, am fost întrecuţi chiar şi de Bulgaria, care era în spatele nostru la acest capitol. În vârful topului se afla Spania cu 14.701 kilometri, Germania cu 12.879 de kilometri şi Franţa, cu 11.465.

În ultimii ani, Compania a plătit zeci de milioane de euro pentru refacerea studiilor de fezabilitate ale unor drumuri care nu exista. În ancheta celor de la  “România furată” un fost ministru al Transporturilor şi angajaţi ai instituţiei  susţin că managementul companiei de drumuri favorizează firmele de consultanţă. Martorii spun că în ultimii cinci ani o astfel de societate a câştigat 53 de milioane de euro.

Marţi, de la 21.00, la Jurnalul de seară”, urmăriţi o anchetă jurnalistică despre cum încurajează statul afacerea cu autostrăzi pe hârtie în detrimentul celor pe care se poate circula.

Campania Digi24_Romania Furata