Breaking news

Intrebari frecvente despre realitatea virtuala – toate raspunsurile la Bucuresti VR

 

Realitatea virtuala este o tehnologie complexa. Definitia sa precisa, functionarea sa, diferitele sale sectoare de aplicare sunt toate subiecte care duc la confuzie. In ciuda democratizarii treptate a castilor de realitate virtuala, exista, fara indoiala, multe intrebari despre VR. Sala de jocuri si experiente Frenzy Bucuresti VR este locul potrivit pentru a gasi cateva raspunsuri, cel putin in materie de experiente inedite. Desigur, exista foarte multe intrebari despre ceea ce este realitatea virtuala si despre lucruri legate de aceasta. Sa le vedem pe cele mai frecvente!

 

Ce este realitatea virtuala?

 

Termenul de realitate virtuala este folosit pentru a descrie un mediu 3D, generat de un computer. Pentru a vorbi despre realitatea virtuala, totusi, este necesar ca o persoana sa poata „sa se scufunde” in acest mediu pentru a interactiona si / sau a se deplasa. Atunci persoana devine parte a acestei lumi virtuale sau cel putin este capabila sa manipuleze obiecte sau sa efectueze actiuni.

 

Notiunea de realitate virtuala este, de asemenea, strans legata de “inselarea” simturilor, convingerea mintii (sau creierului) utilizatorului ca este intr-adevar in realitate. Acesta este motivul pentru care realitatea virtuala este accesata cel mai adesea folosind un set de casti opace care permite utilizatorului sa fie izolat de lumea reala, chiar daca aceasta nu este singura modalitate de a ne scufunda in realitate.

 

Cine a inventat realitatea virtuala?

 

In 1968, Ivan Sutherland si elevul sau Bob Sproull au creat primul prototip de casti cu realitate virtuala / augmentata: sabia lui Damocles. Conectat la un computer, acest dispozitiv gigantic atarna de tavan, deoarece era prea greu pentru a fi transportat direct pe capul utilizatorului.

 

Cu toate acestea, termenul de realitate virtuala nu a fost inventat sau popularizat pana in 1987 de Jaron Lanier, fondatorul laboratorului sau de programare vizuala. VPL a dezvoltat, de asemenea, mai multe dispozitive de realitate virtuala, cum ar fi Dataglove si setul cu casca EyePhone. Aceasta este prima casca de realitate virtuala de pe piata si avea pretul de 9.400 de dolari. EyePhone HRX a costat 49.000 de dolari!

 

Cum folosim realitatea virtuala?

 

Exista mai multe moduri de a folosi realitatea virtuala si, prin urmare, de a ne cufunda intr-un mediu virtual. Utilizatorul se gaseste complet scufundat in lumea virtuala, iar miscarile sale sunt detectate in timp real. Cu toate acestea, aceasta solutie poate costa cateva sute de mii de euro si, prin urmare, este prea costisitoare pentru persoane fizice.

 

Din 2016, realitatea virtuala este in sfarsit la indemana publicului larg, cu aparitia unor casti precum Oculus Rift. O casca de realitate virtuala iti permite sa te scufunzi in VR datorita unui ecran pe care sunt proiectate imagini virtuale. Miscarile capului utilizatorului sunt luate in considerare, permitandu-i sa intoarca capul pentru a observa in jurul sau lucruri si actiuni la fel ca in lumea reala.

 

In trecut, castile de realitate virtuala existau deja, dar erau prea scumpe pentru persoane fizice. Oculus Rift este considerat una dintre primele casti VR convingatoare pentru consumatori. De asemenea, exista seli precum Frenzy VR unde oricine poate experimenta aceasat realitate virtuala.

 

Ce este o casca de realitate virtuala?

 

O casca de realitate virtuala este o casca cu ecran static, care permite utilizatorului sa interactioneze cu mediile virtuale. Odata ce setul cu casca de realitate virtuala este montat, continutul virtual inlocuieste mediul vizual natural al utilizatorului.

 

Ar putea fi un joc video, un film, un videoclip la 360 de grade sau alt continut virtual 3D generat de sau folosind un computer. Utilizatorul isi poate intoarce capul pentru a privi in jur, la fel ca in lumea reala. Vederea lui este apoi “inselata”, convingandu-l mai mult sau mai putin cu succes ca este intr-adevar in realitate. Alte accesorii, cum ar fi manusile haptice, pot pacali alte simturi, cum ar fi atingerea.

 

Care sunt diferitele tipuri de casti de realitate virtuala?

 

Exista mai multe tipuri de casti de realitate virtuala. Castile pentru PC VR precum Oculus Rift si HTC Vive se conecteaza la un computer printr-un adaptor cu fir sau fara fir. Computerul va obtine apoi puterea de calcul, resursele grafice si energia necesara pentru a actiona setul cu casca si pentru a te scufunda in VR.

 

Castile de realitate virtuala mobile precum Google Cardboard sau Samsung Gear VR functioneaza cu un smartphone. Telefonul se potriveste intr-un slot prevazut in acest scop. In aceasta situatie, smarpthone-ul este cel care furnizeaza puterea de calcul, energia si diferitii senzori pentru a urmari miscarile capului utilizatorului. Ecranul smartphone-ului functioneaza si ca ecran pentru castile VR mobile.

 

In 2018, a aparut un nou tip de casti VR: casti independente precum Oculus Go. Aceste casti all-in-one functioneaza fara a fi nevoie de un smartphone sau PC. Dispozitivul are propriul procesor, baterie, placa grafica, senzori de pozitie si miscare si toate componentele necesare pentru ca acestea sa functioneze.

 

In prezent, castile de sine statatoare ofera performante comparabile cu o casca de realitate virtuala mobila precum Samsung Gear VR. In viitorul apropiat, performanta lor se poate apropia de cea a unui Oculus Rift sau a unui HTC Vive.

 

Cum functioneaza castile de realitate virtuala?

 

Realitatea virtuala se refera la convingerea utilizatorului ca se afla intr-adevar in realitate in timp ce este cufundat intr-un mediu 3D. Pentru a face acest lucru, castile de realitate virtuala se bazeaza pe un ecran stereoscopic. Ecranul afiseaza aceeasi imagine pentru ambii ochi, cu un unghi usor diferit pentru a simula adancimea.

 

Pentru a simula adancimea, castile VR folosesc, de asemenea, tehnica de paralaxa, unde obiectele par a fi mai departe, facandu-le sa se miste mai incet. Pentru un realism suplimentar, castile de realitate virtuala tind sa ofere un camp vizual comparabil cu cel al oamenilor (in jur de 180 de grade).

 

Miscarea este simulata in mod realist folosind senzori precum accelerometrul, giroscopul si magnetomerul. Accelerometrul detecteaza miscarea 3D, giroscopul detecteaza miscarile unghiulare, iar magnetometrul identifica pozitia castilor VR in raport cu Pamantul. Acesti senzori detecteaza miscarile capului utilizatorului pentru a adapta afisarea continutului virtual in consecinta.

 

Pentru a insela auzul utilizatorului, castile de realitate virtuala ofera audio spatializat sau audio 3D. Sunetul spatializat permite utilizatorului sa perceapa sunetul din unghiuri diferite, in functie de pozitia lor fata de sursa de sunet, la fel ca in viata reala.

 

Daca doresti sa experimentezi VR-ul, iti garantam ca nu vei fi dezamagit. Aceasta tehnologie s-a dezvoltat extraordinar in ultimii ani si tinde sa progreseze din ce mai mult. Fii parte din experienta!