Breaking news

Înmormântările – cum sunt organizate evenimentele funerare post pandemie

loading...

Dacă până la începutul pandemiei înmormântările erau fastuoase, complexe și cu mulți participanți, în perioada recentă lucrurile s-au schimbat la 180 de grade. Înmormântările post pandemie sunt ceva mai restrânse, dar asta nu înseamnă și că se vor cheltui mai puțini bani, întrucât de servicii funerare este nevoie, fără îndoială.

Din cauza pandemiei multe s-au schimbat sau au îngreunat tot procesul de înmormântare. Înghesuială mare a fost în primul rând la eliberarea de certificate de deces, act absolut necesar și mai departe, la obținerea ajutorului de înmormântare. Cheltuielile de înmormântare pot fi însă optimizate, dacă ținem cont de câteva detalii.

Pachete de servicii

În cele mai multe dintre cazuri firmele de profil pun la dispoziție servicii complete, pachete. Ironic, însă mai multe servicii funerare înseamnă un avantaj financiar pentru familia îndoliată decât dacă acestea ar fi alese individual.

La Rarox spre exemplu regăsim oferte cu preluarea defunctului de la domiciliu sau din spital, oferte social, de nivel mediu sau cele de lux, premium. Așadar variante sunt pentru toate buzunarele.

Ajutorul de înmormântare

Până la perioada pandemiei multe dintre firmele de pompe funebre își puneau la dispoziție și serviciile de consiliere, astfel că ajutau familia îndoliată să poată deconta curând ajutorul de înmormântare. În această perioadă însă și această procedură s-a decalat foarte mult, astfel încât banii vin după câteva luni.

Există opțiuni de la unii prestatori de astfel de servicii, de plată pe baza talonului de pensie, urmând ulterior decontarea. În alte cazuri însă, familiile nu știu exact dacă se încadrează la plata unui ajutor de acest gen. Recent, executivul a introdus și alte situații în care se poate cere ajutor de înmormântare – când părinții sunt în concediu de creștere a copilului, anterior erau angajați sau când moare un membru al familiei celui care se află în concediul de creștere a copilului minor – de până la 2 ani sau 3, în cazul copilului cu handicap.

Alegerea firmei de pompe funebre din orașul de proveniență

Taxe mai mari pot fi impuse când sunt distanțe foarte mari de parcurs, de la preluarea defunctului, traseul până la capelă sau drumul parcurs în ziua înmormântării. Mașinile care efectuează transport funerar trebuie să fie dotate corespunzător, firmele în cauză trebuie să dețină avize și autorizație de funcționare, așadar nu oricine poate oferi servicii profesionale.

Pentru cei din București, indiferent de sector, Rarox poate presta serviciile dorite, așa cum sunt ele detaliate și în cadrul paginii oficiale, funerarenonstop-bucurești.ro. Atenție și la detalii. Deși există tendința de a crede că astfel de servicii sunt non stop disponibile,  în realitate nu toate agențiile de profil au această disponbilitate și dacă o au, o taxează ceva mai mult. Verificați înainte dacă sunt specificații legate de programul de funcționare.

În perioada post pandemie ceea ce s-a schimbat se referă și la numărul de persoane ce pot participa la eveniment: 8 în pandemie, 16 în perioada de alertă, maximum 50 pentru evenimente în aer liber în această perioadă, dar cu mențiunea de a păstra distanțarea socială.

loading...