Breaking news

Iată cum dau regii asfaltului, țepe de milioane de euro statului român

Potrivit unor anchete derulate de Federația Operatorilor Români de Transport, milioane de euro sunt sustrase de la bugetul de stat prin contractele de executare a lucrărilor la infrastructura rutieră.

Printr-un sistem bine pus la punct, firmele ce obțin contractele de la statul român, umflă de sute de ori prețul materialelor de construcții.

Sistemul este simplu și funcționează după cum urmează:

–          o firmă intermediară contractează agregate de balastieră la prețul de 27,5 lei/tona solicitând prin contract producătorului furnizor ca livrarea mărfurilor să se facă în punctele de aprovizionare aferente lucrărilor de infrastructură rutieră ce aparțin unui “rege al asfaltului”.

–          intermediarul predă furnizorului CEC-uri și bilete la ordin ca și garanție a plăților materialului.

–          după livrarea materialelor, în momentul în care expiră termenul de plată furnizorul constată că  instrumentele de plată nu au acoperire.

–          firmele intermediare facturează materiale (20 lei/tona) către “regele asfaltului” cu o valoare cu mult sub prețul de achiziție, încasând banii de la aceștia fără a plăti un leu mai departe.

–          furnizorul ce plătește redevențe miniere, impozite, taxe și efectiv produce materialele, rămâne cu paguba, în timp ce intermediarul dispare complet în ceață, iar “regii asfaltului” încasează de la bugetul statului din bani publici de trei ori mai mult decât valoarea de piață a produselor.

Federația Operatorilor Români de Transport solicită autorităților statului să oprească aceste fenomene modificând caietele de sarcini ale licitațiilor ce au ca obiect lucrările de infrastructură astfel obligând câștigătorii acestora să lucreze direct cu furnizorii de produse și servicii fără intermediari, după modelul licitațiilor organizate pentru lucrări finanțate din fonduri europene.