Breaking news

George Buruiană a demisionat din funcţia de director general al CFR Marfă

loading...

După doar opt luni de stat la cârma companiei de stat CFR Marfă, George Buruiană a demisionat din funcţia de director general. 

George Buruiana - cfr marfa - dnaGeorge Buruiană, cel de-al patrulea director general al CFR Marfă, din anul 2014, a părăsit funcția, după nici opt luni de la numire.

”Joi,12 februarie 2015, dl. George Buruiană a demisionat din funcţia de director general al CFR Marfă, funcţie pe care o ocupa din data de 5 iunie 2014. Până la numirea unui director interimar, conducerea executivă a societăţii va fi asigurată conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al SNTFM CFR Marfă SA”, se arată în comunicatul de presă al CFR Marfă, remis exclusivNEWS.ro.

În 28 august 2014, Mihai Andronache, liderul Sindicatului CFR IRLU, a depus la DNA, o plângere penală împotriva directorului CFR Marfă, George Buruiana, acuzându-l de abuz în serviciu și subminarea economiei naționale.

George Buruiană este acuzat de liderul de sindicat că a deschis în mod abuziv procedura de insolvență la filiala SNTFM CFR Marfă, IRLU și că această măsură va duce la la desființarea singurelor unități unde CFR Marfă mai poate repara și întreține locomotivele.

După ce a depus plângerea la DNA, Mihai Andronache i-a trimis o scrisoare Ministrului Transporturilor, Ioan Rus în care îi solicită intervenția.

„Stimate Domnule Ministru, Prin prezenta vă comunicăm că în cursul zilei de astăzi am depus o plângere penală la Direcția Națională Anticorupție cu privire la posibile acte de abuz în serviciu și subminare a economiei naționale cu consecințe deosebit de grave săvarsite de Directorul General al SNTFM CFR Marfă S.A., domnul George Buruiana, membri Consiliului de Administrație cât si membri Adunării Generale a Acționarilor. În fapt, decizia de a deschide procedura de insolvență la filiala SNTFM CFR Marfă, IRLU (Intreprinderea de Reparat Material Rulant si Utilaje) este abuzivă și va duce la desființarea singurelor unitați unde CFR Marfă mai poate repara și întreține locomotivele, unitați ce dacă vor fi închise va duce automat la închiderea activitații celui mai mare operator de transport pe calea ferată, lăsand pe drumuri peste 11.000 de muncitori. Facem precizarea că pierderile provocate bugetului de stat prin neplata taxelor de către IRLU, sume ce depașesc 50 de milioane de euro, se datorează prestațiilor făcute sub costuri de IRLU tocmai companiei SNTFM CFR Marfă. Punerea în spatele companiei CFR IRLU a datoriilor CFR Marfă însemnă că tot ceea ce se spune despre diminuarea pierderilor CFR Marfă sunt numai minciuni si se va ajunge în scurt timp la o situație similară, intrarea in insolvență înseamnă cu siguranță pentru 90% din firme primul pas spre faliment„, scrie liderul de sindicat în scrisoarea adresată Ministrului Ioan Rus.

90% din locomotivele aflate în exploatare la CFR Marfă au reviziile expirate și asta poate duce permanent la accidente feroviare grave. Numai în ultimele două săptămâni CFR Marfă a fost implicată în două evenimente feroviare majore datorită lipsei reviziilor la locomotive, accidente ce au produs pierderi substanțiale atât CFR Marfă cât și CFR Călatori.

Liderul de sindicat mai spune faptul că o situație similară a fost creată de domnul George Buruiana si la Servtrans Invest unde a deținut funcția de Director General, societate care a intrat în insolvență și a lăsat datorii către bugetul de stat și furnizori ce depăsesc 70 de milioane de euro.

Totodată ne arătăm nemulțumirea cu privire la numirea fostului prefect de Hunedoara în funcția de Director General Adjunct al SNTFM CFR Marfă, domnul Cristian Marius Vladu, persoană cu un trecut pătat de fapte asimilate celor de corupție, fapte petrecute pe când acesta era în conducerea unei alte companii de stat și de unde a fost demis pentru implicarea în finanțarea ilegală a unei campanii electorale„, mai scrie Mihai Andronache în scrisoarea trimisă Ministrului Transporturilor, Ioan Rus.

Directorul general al CFR Marfă, Dragoş Alexandru Drăghici, a încetat din viaţă, pe 3 februarie 2014, la Spitalul Elias din Capitală, după ce a suferit un atac cerebral.

Pe 5 februarie, Pavel Bărculeţ a fost numit în funcția de director general interimar al companiei feroviare de stat, CFR marfă, în locul lui  Dragoş Alexandru Drăghici.

Pe 12 aprilie 2014, Dan Valentin Belcea a fost numit director general al CFR Marfă, și a stat în această funcție până pe data de 5 iunie 2014.

Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfa SA este operatorul naţional de transport feroviar de marfă din România, lider pe această piaţă cu o cota de piaţă de 57,2 %, la nivelul primelor 9 luni ale anului 2014.

loading...