Breaking news

Gările din Capitală vor fi unite printr-un tunel

În câţiva ani Gara de Nord din Bucreşti ar putea fi băgată în subteran şi ar putea fi elgată de celelalte gări din Capitală printr-un tunel.

În şedinţa de miercuri, Guvernul a adoptat Memorandumul de Înţelegere între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România şi Ministerul Transporturilor din Belgia cu privire la cooperarea în domeniul lucrărilor de infrastructură pentru unirea celor trei gări din Bucureşti printr-un tunel.

Memorandumul cuprinde un proiect de modernizare, reabilitare şi extindere a infrastructurii de transport din zona Capitalei.

Lucrările vor include complexul Gara de Nord, cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale coridoarelor pan-europene de transport feroviar IV şi IX.

Zona Bucureşti va include toate echipamentele, facilităţile şi elementele de infrastructură care corespund unei staţii de cale ferată moderne, cu scopul de a simplifica şi fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Bucureşti Progresul, legătura prin tunel spre Gara Obor şi legătura prin tunel spre Gara de Sud.

Scopul proiectului este de a transforma Gara de Nord dintr-o staţie capăt de linie într-o conexiune directă, dar şi de a aduce cea mai importantă gară din ţară la standardele moderne europene.