Breaking news

Fraude de circa 9,7 milioane lei la Poșta Română, prin trei contracte încredințate direct

Poșta Română este acuzată de Autoritatea de Monitorizare a Achiziţiilor Publice (ANRMAP) că a încheiat trei contracte de achiziții publice, prin nerespectarea legii.

Aceste nereguli au reieșit în urma controlului iniţiat în luna august şi finalizat la 6 decembrie,  iar procedura de supraveghere fiind efectuată la cererea Direcţiei Naţionale de Anticorupţie (DNA), a anunţat Mircea Fechet, vicepreşedinte ANRMAP.

Mircea Fechet a arătat că primul contract verificat, în valoare de 9,7 milioane lei, avea ca obect repararea şi întreţinerea maşinilor de aplicare şi ştampilare a timbrelelor pe plic. 

Poşta Română nu a detaliat modul în care a fost calculat preţul estimat, iar contractul a fost atribuit fără licitaţie, respectiv prin negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, pe motiv că o singură firmă, Promotional Interservice, poate asigura aceste servicii.

În 2010, Curtea de Conturi a semnalat. în urma unui audit, atribuirea greşită a acestui contract, iar Poşta Română l-a reziliat, dar în 2011, cu puţin înainte de expirarea de drept a înţelegerii.

Al doilea contract verificat de ANRMAP, în valoare de 28,5 milioane lei, avea ca obiect furnizarea unor aplicaţii informatice, licenţe, calculatoare şi maşini de francat şi ştampilat, nici în acest caz nefiind însă explicat modul de calcul al preţului estimat şi nefiind organizată o licitaţie, cu acelaşi argument al furnizorului unic. ANRMAP arată că preţul a reprezentat o propunere a firmei cu drept de exclusivitate, Promotional Interservice.

Al treilea contract verificat de ANRMAP, cu o valoare de 1,3 milioane lei, viza întreţinerea şi repararea consumabilelor. În acest caz a fost organizată o licitaţie şi s-au prezentat doi ofertanţi, dar unul dintre ei a fost eliminat pe motiv că oferta era neconformă, iar câştigătorul, din nou firma Promotional Interservice, nu a mai semnat în final contractul cu Poşta Română.

Vicepreşedintele ANRMAP a mai declarat că, în urma controlului efectuat, pentru neregulile semnalate autoritatea a aplicat o amendă de 40.000 lei în cazul celui de-al doilea contract şi o amendă de 20.000 lei pentru cel de-al treilea contract. În cazul primului contract, din cauza timpului trecut de la derularea contractului şi până la momentul controlului, nu a fost aplicată o amendă, pentru că aceasta era prescrisă.