Breaking news

Employer branding: Ce presupune si care sunt beneficiile aduse unei companii?

Majoritatea firmelor au tendinta de a-si focusa toata atentia si eforturile asupra produselor sau serviciilor. Totusi, valoarea echipei poate fi un avantaj competitiv superior.. Procesul de employer branding reprezinta o componenta cheie pentru succesul pe termen lung, fiindca este legat de angajati. Iata ce trebuie sa stii despre acesta!

Cat de mult conteaza brandul de angajator?

Brandul de angajator te ajuta sa gasesti si sa convingi mai usor candidatii sa lucreze pentru companie. De asemenea, va exista un impact in ceea ce priveste retentia lor. Imaginea pe care ti-o formezi este esentiala, iar unicornii din piata stiu asta si folosesc deja aceeasi practica. Pe piata de munca din Romania, conceptul de employer branding ramane insa destul de nou. Prin urmare, multe firme nici nu-l utilizeaza. In consecinta, o strategie eficienta te va ajuta sa reduci din timpul de recrutare si sa atragi angajati la costuri mai mici.

Ce se intampla cand te confrunti cu un deficit de personal?

Norocul nu este un factor atat de important in afaceri, deoarece atragerea si pastrarea talentelor reprezinta un proces. Reputatia se cladeste in timp prin transparenta, siguranta, oferirea de beneficii, recunoasterea meritelor si multe alte proceduri. Companiile multinationale au adesea un brand de angajator puternic creat prin training de comunicare, iar asta se poate observa in numarul de candidati care aplica pe un singur post. Poate te gandesti ca avantajul acesta exista din cauza salariilor, dar asta nu este neaparat adevarat. In mod contrar, castigurile financiare reprezinta doar o parte din motivatia celor care intra intr-o organizatie. Oamenii sunt sceptici si nu isi doresc sa vina intr-un loc despre care nu stiu foarte mare. Statisticile arata ca o mare parte dintre persoane chiar nu ar aplica sau nu ar dori sa continue munca pentru un brand cu reputatie negativa.

Cat de complex este procesul de employer branding?

Prima etapa este cea de stabilire a obiectivelor si a publicului tinta. Ce fel de angajati iti doresti sa ai in organizatie? Dupa ce raspunzi la aceasta intrebare, se continua cu adaptarea si optimizarea metodelor de comunicare. Este nevoie sa existe un proces de la A la Z pentru recrutare. In ceea ce priveste forta de munca, oamenii vor avea parte de transparenta, valori comune si multe alte elemente care sa-i faca sa se simta apreciati pentru cine sunt si ce rol detin. Monitorizarea fiecarui pas si evaluarile vor fi realizate de cineva specializat in domeniu. Este esential ca firma sa aiba o prezenta activa pe social media, iar asta include recenzii de la persoane care deja au lucrat in trecut. Formularele pentru feedback si evaluarile anonime nu sunt eficiente. In schimb, va fi necesar un website si o comunitate reala. Cel mai important aspect este empatia. Atat timp cat sunt luate in calcul nevoile si dorintele celuilalt, o relatie sanatoasa poate fi creata cu succes. Totodata, fiecare angajat are nevoie de indrumare in privinta sarcinilor. In acest mod, satisfactia pentru ceea ce face poate creste simtitor. Nu exista o modalitate perfecta pentru procesul de employer branding, dar o echipa profesionala te va ajuta sa duci lucrurile la capat intr-un mod eficient.