Breaking news

EBU a preluat emisia postului național de televiziune din Grecia, închis de guvernul elen

loading...

ERT, televiziunea națională din Grecia, închisă de guvern marți noapte, continuă să emită pe alte frecvențe. În ajutorul jurnaliștilor eleni a sărit și EBU, European Broadcasting Union.

ebu - ertGuvernul grec este criticat și atacat din toate părțile pentru că a decis ca peste noapte să închidă televiziunea și radioul de stat invocând risipa de bani a celor două instituții media.

După ce un canal local aparținând Partidului Comunist a permis jurnaliștilor de la televiziunea națională să își continue emisia pe frecvențele sale, azi, EBU preia emisia de pe internet a ERT și o transmite în toată Europa, în semn de solidaritate cu jurnaliștii.

Postul franco-belgian, Arte a transmis ieri jurnalele în limba greacă, tot în semn de solidaritate cu jurnaliștii eleni, lăsați pe drumuri de guvernul grec.

Elliniki Radiophonia-Tileorassi sau ERT, televiziunea publică din Grecia, avea cinci canale tv și patru posturi de radio, la care lucrau în jur de 2700 de angajați, iar bugetul instituției era de 328 milioane euro în 2011.

Din cauza închiderii televiziunii, joi dimineaţă a început o grevă generală în Grecia, la care a luat parte atât sectorul public, cât şi cel privat.

Însă, Guvernul nu dă înapoi şi anunţă deja înlocuitorul ERT: NERIT S.A., adică noile servicii elene de televiziune, radio şi Internet.

Comisia Europeană a declarat că nu a fost nici consultată, nici informată de guvernul de la Atena asupra acestei decizii drastice.

Guvernul grec a fost criticat în toată Europa în chestiunea închiderii ERT. Printre critici se numără Comisia Europeană, membrii ai Parlamentului European, EBU, organizații internaționale ale jurnaliștilor dar şi arhiepiscopul Ieronimos, capul ortodoxiei elene.

EBU, European Broadcasting Union, la care sunt afiliate atât ERT (unul dintre membrii fondatori, în 1950), a cerut guvernului Samaras să anuleze ordinul de închidere.

Liberala Renate Weber a condamnat miercuri, decizia închiderii televiziunii publice elene: În opinia mea, decizia de a închide postul public de televiziune este arbitrară şi abuzivă, pentru că finanţarea acestuia vine direct de la populaţia Greciei, şi nu de la bugetul de stat. Guvernul elen ar fi trebuit să vină cu soluţii pentru a reduce costurile, a îmbunătăţi transparenţa, calitatea programelor şi performanţa generală a postului public, în beneficiul telespectatorilor. Fac apel la autorităţi să redeschidă postul şi să găsească aceste soluţii, împreună cu toate părţile interesate.

Cele trei mari televiziuni ale sale, NET, ET1 şi ET3, aveau anul trecut o cotă de piaţă combinată de 14,9%. Radioteleviziunea greacă, ERT, a fost înfiinţată în 1938 și este finanțată în proporție de 90%, doar din taxa radio-tv plătită de greci odată cu factura electrică, în cuantum de doar 4,3 euro pe familie.

loading...