Breaking news

Duplicitatea televiziunilor și radiourilor în cazul Roșia Montană

De mai bine de o lună de zile, televiziunile și radiourile naționale difuzează spoturi publicitare ce promovează începerea lucrărilor de exploatare de la Roșia Montană.

Sub campania ”Scrisoare către România”, firma canadiană Gold Corporation – Gabriel Resources, își promovează masiv în mass-media națională proeictul de la exploatarea minieră Roșia Montană.

În cadrul cestei campanii publicitare se urmărește sensibilizarea românilor prin intermediul unor povești spuse de ”localnicii” din Roșia Montană. Aceștia își spun povestea și susțin începerea exploatărilor din zăcămintele aurifere susținând că e singura șansă de salvare a zonei. Campania publicitară este una meschină, perversă și manipulatoare.

Cei care apar în spoturile de reclamă au fost plătiți cu bani frumoși iar televiziunile își umflă conturile cu banii de la Gold Corporațion.

Din moment ce firma canadiană alocă atâtea milioane de euro pe promovarea la tv radio și presa scrisă și internet, înseamnă că va scoate înzecit profit de la Roșia Montană.

Amplitudinea acestei campanii naționale în mass media denotă cât de mari sunt interesele la Roșia Montană.

Zilnic, televiziunile și radioruile naționale difuzează aceste spoturi publicitare, încasând mii de  euro de la Gold Corporațion. De când cu această campanie națională, televiziunile care până acum ceva vreme erau împotriva acestui proiect minier, acum tac mâlc și difuzează în mod agresiv sporturile publicitare.

Practic compania canadiană Gold Corporațion a cumpărat tâcerea televiziunilor și radiourilor din România. Și internetul este invadat de relamă la acest proiect care este pezentat ca fiind salvarea României.

În realitate, proiectul este distructiv pentru zona Roșia Montană și aducător de bogății pentru canadienii de la Gold Corporațion.

Proiectul minier al firmei canadiene Gold Corporation – Gabriel Resources a modificat ireversibil atât soarta celor vii cât şi a celor răposaţi, pentru că unele morminte au fost strămutate, altele nu, acestea fiind ameninţate cu dispariţia, odată cu vechile cimitire şi biserici. Destine şi vieţi sunt deja afectate de acest proiect minier care urmareşte exploatarea bogaţiilor inestimabile ale subsolului de la Roşia Montană.

Pe site-ul campaniei ”Scrisoare către România” suntem informați că poveștile localnicilor din sporturile publicitare au fost văzute atât pe tv cât și pe internet de circa 109.766.411 ori.

Dacă în urmă cu câțiva ani se opunea ferm acestui proiect minier, Băsescu s-a sucit și a devenit susținătorul numărul unu al proiectului.

Pe 22 august 2011, în cadrul unui interviu acordat postului TVR 1, Băsescu a spus că trebuie să înceapă exploatarea zăcământului de aur de la Roșia Montană cât mai curând posibil.

“Acum susţin proiectul Roşia Montana mai mult ca oricând din motive pragmatice. Vă uitaţi ce se întâmplă cu toate monedele de rezervă, dolar, euro. Au probleme de stabilitate şi depreciere. Sunt oameni cu puncte diferite legate de acest proiect. Unii din punct de vedere al ecologiei, alţii că vom pune banii la buget pentru şomaj. Avem nevoie de aur pentru a-l duce la rezerva Băncii Naţionale Române. România are 103 tone de aur în rezervă şi cred că din exploatare din teritoriu naţional, ar trebui să ridicăm la 200 de tone în următorii ani”, a declarat Traian Băsescu la TVR 1.

Potrivit estimărilor lui Traian Băsescu, la Roșia Montană sunt circa 300 tone de aur iar 4% din aceasta vor reveni ca și redevență statului român. Adică fix nimic.

Și atâta timp cât reclamele vor fi difuzate de către televiziuni și radiouri, nu vor mai exista păreri împotriva acestui poriect tv, pentru că nu-i așa banul e ochiul dracului.