Breaking news

Din lipsă de bani, CFR își recondiționează singură vagoanele

CFR a decis să își recondiționeze vagoanele în unităţile proprii în vederea obţinerii unui grad sporit de confort adaptat cerinţelor pieţei.

CFR Călători va derula în perioada următoare, din resurse financiare proprii, programe de reabilitare a vagoanelor la interior, în unităţi ce aparţin companiei.

Acest demers se înscrie în strategia companiei de ridicare a gradului de confort, inclusiv la trenurile Regio, de menţinere a locurilor de muncă pentru angajaţi si de reducere a costurilor financiare aferente – prin internalizarea în unităţile proprii a activităţilor de recondiţionare.

Pentru asigurarea compunerii trenurilor de călători, compania utilizează zilnic un număr de peste 1100 vagoane, o pondere semnificativă (peste 50%, mai mult de 600 de vagoane) fiind reprezentată de vagoanele utilizate pentru asigurarea compunerii trenurilor Regio.

O bună parte dintre acestea sunt vagoane modernizate în ultimii 6 ani în unităţile de resort din industria feroviară autohtonă.

Procesul de modernizare a constat, la acel moment, în principal, în reamenajarea interiorului prin înlocuirea integrală a obiectelor de mobilier şi modificarea designului.

Vagoanele modernizate în anii 2000 au cunoscut în ultimii 12 ani, diferite etape de utilizare – prin introducerea în prima fază în compunerea trenurilor Rapid (anii 1999 – 2005), a trenurilor Accelerat (anii 2005 – 2009) şi apoi a fostelor trenuri Personale, actuale Regio (începând cu anul 2009) – fapt care a condus în timp la o degradare treptată a condiţiilor de confort.

Internalizarea recondiționării vagoanelor în unităţile aparţinând CFR Călători cu personal propriu calificat, va genera menţinerea locurilor de muncă pentru angajaţi şi reducerea costurilor financiare aferente activităţilor de recondiţionare.

>