Breaking news

Demolarea autostrăzii Nădlac-Arad, o „procedură” tehnică uzuală

Compania Naţionala de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România(CNADNR) precizază faptul că demolarea unei porţiuni din autostrada Nădlac – Arad este o procedură tehnică uzuală.

După ce marţi a apărut în presa locală şi centrală informaţii cu privire la faptul că o porţiune din autostrada Nădlac – Arad construită de firma Romstrade va fi demolată pentru că pământul folosit nu se tasa, CNADNR face următoarele precizări:

Aspectele semnalate de mass-media reprezintă proceduri obişnuite pentru stabilirea tehnologiei de execuţie a lucrărilor de terasamente în funcţie de materialul de umplutură disponibil şi natura terenului de fundare. Aceste proceduri constau în realizarea de tronsoane experimentale şi efectuarea testelor necesare pentru determinarea atingerii parametrilor impuşi prin proiect şi reglementarile tehnice în vigoare. Prin urmare, faptul că s-a constatat că o parte din tronsoanele experimentale sunt în curs de refacere nu constituie motiv de îngrijorare cu privire la respectarea termenului de execuţie, ci mai degrabă o asigurare asupra nivelului de calitate ce urmează a fi executat. Menţionăm că execuţia de sectoare experimentale este o procedura standard pentru toate contractele de lucrări şi nu implică extensii de timp sau costuri suplimentare. Reamintim că potrivit prevederilor contractuale impuse de Companie în cazul tuturor tronsoanelor de autostradă atribuite în cursul acestui an pe Coridorul IV paneuropean NU este posibilă depăşirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici sau schimbărilor de legislaţie„, se precizează în comunicatul de presă al CNADNR.

Compania de Drumuri mai spune faptul că pentru feicare zi de întârziere, firma Romstrade va fi penalizată cu 0,1% din valoarea contractului.

Pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în termenul prevăzut – aprilie 2013, penalităţile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptată, corespunzătoare (aşa cum va fi determinată de Inginer), fără TVA pentru fiecare de zi de întârziere. Acest tabel cu penalităţi este parte integrantă din contractul semnat cu fiecare constructor în parte: Penalităţi de întârziere pentru neatingerea unuia dintre punctele de referinţă 2.100.000 lei (500.000 EURO)„, se mai precizează în comunicatul CNADNR.