Breaking news

De azi în cinematografe se lansează filmul ”Trei zile până la Crăciun”

loading...

Cu 12 zile înainte de împlinirea a 23 de an de la împușcarea soților Ceaușescu, în cinematografele din România se lansează un film intitulat ”Trei zile până la Crăciun”.

Docu-drama ”Trei zile până la Crăciun”  prezintă  o sinteză a ultimelor trei zile ale cuplului Elena şi Nicolae Ceauşescu înainte de executarea lor în ziua de Crăciun.

În ultima sa noapte ca stăpân absolut al ţării, Nicolae Ceauşescu rămâne în sediul Partidului Comunist, pentru a coordona represiunea. Nu doarme mai mult de trei ore. Dimineaţa, pe 22 decembrie, de teamă să nu fie linşat de mulţimea care forţează intrarea în clădire, Ceauşescu acceptă să fie evacuat cu elicopterul. Odată ridicat în aer, devine însă prizonier al celui pe care tocmai îl numise la comanda Armatei: generalul Stănculescu.

Fuga lui Ceauşescu este un amestec de improvizaţie, trufie, absurd şi disperare. Elicopterul îl duce mai întâi la Palatul de la Snagov, de unde Ceauşescu se interesează, telefonic, unde e linişte în ţară. Decide să zboare în direcţia Piteşti, unde mizează pe câteva divizii de blindate şi pe comandanţi loiali. Solicită două elicoptere de escortă, dar acestea refuză să se ridice de la sol. Pilotul bimotorului său, un Dauphin, îl abandonează într-un lan de orz, pe marginea şoselei Bucureşti – Târgovişte, în apropierea oraşului Titu. În scurt timp, „iubitul conducător” va da nas în nas cu poporul său.

În rolul Elenei şi al lui Nicolae Ceauşescu joacă Victoria Cociaş şi Constantin Cojocaru.

Alături de cei doi protagonişti, din distribuţie mai fac parte Costel Caşcaval, Mircea Rusu, Ion Grosu şi Daniel Popa, iar scenariul îi aparţine lui Grigore Cartianu, autorul volumului „Sfârşitul Ceauşeştilor“ care a stat la baza scenariului.

În partea de docu-dramă sunt inserate imagini de arhivă de la TVR, care marchează temporal momentele fugii celor doi dictatori, şi scurte interviuri cu martori, cei care s-au intersectat cu Ceauşeştii în acele zile din decembrie ’89.

Regizorul Radu Gabrea a justificat abordarea acestui subiect prin faptul că publicul din România și nu numai, este încă interesat de aşa ceva.

loading...
English English French French Italian Italian Romanian Romanian
>