Breaking news

Dacia a vândut peste 500.000 de mașini în 2014, majoritatea în străinătate

Compania de automobile Dacia a avut un an 2014 excelent, reușind să vândă în străinătate peste 480.000 de mașini. Cele mai multe în Franța, aproximativ 106.000 de exemplare.

dacia_sanderoCu vânzări cifrate la 511 465 de unităţi, Dacia a reuşit în 2014 cea mai bună performanţă comercială din istoria sa.

Dacia a reuşit o creştere a vânzărilor de 19%, până la 29 625 de unităţi, faţă de 24 890 vehicule comercializate în anul precedent.

Acest rezultat îi asigură mărcii Dacia o cotă de piaţă de 31,2 % şi consolidarea poziţiei sale de lider în România.

Pentru prima oară după mulţi ani, cotele alocate în cadrul programului de reînnoire a parcului auto național – Remat, au fost epuizate. Dacia a reuşit să se impună pe această piaţă, obţinând peste 50% din înmatriculările Remat.

Cu peste 11 300 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 38% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În iunie 2014, oferta Logan s-a îmbogăţit cu o serie limitată intitulată Logan 10 ani.

Versiunea MCV a adăugat 2 646 unităţi la acest total şi s-a impus ca cel mai vândut model break din România. Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 6 134 unităţi vândute.  Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detaşat segmentul B-hatch și, cu aproape  5 000 de unități, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele.

Dacia a fost și în 2014 în ofensivă pe piețele internaționale. În total, în afara României au fost vândute anul trecut 481 840 de mașini, cu 19% mai multe față de anul 2013.

Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din mașinile vândute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate în ţările Vechiului Continent. Marca românească a câştigat anul trecut 0,4 puncte procentuale ajungând să deţină 2,5% din piaţa regiunii. Cu aproape 106 000 de unităţi, Franţa este prima destinaţie de export a Dacia. Cota sa de piaţă se ridică la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Duster și Sandero (acesta din urmă fiind al treilea model cel mai cumpărat de clienţii particulari din Franţa).

Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu puţin peste 50 000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,55%.

Aflată pe poziţia a treia, Spania a reuşit o frumoasă performanţă, cu aproape 46 000 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 4,7%, ceea ce reprezintă cel mai bun rezultat de când Dacia este comercializată în această ţară. Fapt remarcabil, Sandero este modelul cel mai vândut către clienții particulari din Spania.

Italia se situează pe locul al patrulea, cu ceva mai puțin de 40 000 de mașini vândute și o cotă de piață de 2,7%, în timp ce Algeria, Turcia și Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30 000 de unități.  În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 24 000 de unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul exporturilor mărcii.

vanzari masini dacia in 2014

>