Cum să obții o clasare mai bună în rezultatele Google cu optimizarea SEO a site-ului afacerii tale

Dacă deții o afacere și încă nu ai pus prea mult preț pe website-ul tău atunci ar fi cazul să îți revizuiești opțiunile deoarece un website are un potențial foarte mare.  

În lumea digitală actuală, în care tot mai mulți oameni își petrec timpul în mediul online și majoritatea interogărilor, întrebărilor sau cumpărăturilor se fac în  motorul de cautare Google, un site web care să fie prezent aici într-o poziție fruntașă  este o parte esențială a unei afaceri de succes. 

Dar dacă site-ul tău nu apare în primele rezultate dinGoogle, ar putea fi dificil pentru clienții tăi să te găsească sau să afle de existența ta. 

De aceea, optimizarea SEO a site-ului tău (optimizare pentru ca motorul de căutare să te afișeze în interogările făcute de utilizatori) este esențială pentru a obține o clasare mai bună în rezultatele căutării Google. 

În acest articol, vom discuta despre câteva strategii cheie pentru a-ți ajuta afacerea să obțină o clasare mai bună în rezultatele Google pentru ca tu să te bucuri de mai mult trafic în mod constant dar și pentru a-ți crește vizibilitatea brandului și afacerea, în general.

Identifică cuvintele cheie relevante

Primul pas în optimizarea SEO este de a identifica cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta, adică acele cuvinte pe care potențialii tăi clienți le tasteză în Google și în urma afișării rezultatelor ar putea ajunge pe website-ul tău. 

Cu ajutorul unor instrumente precum Google Keyword Planner sau Google Trends, poți identifica cuvintele cheie pe care clienții tăi le caută cel mai des atunci când caută produse sau servicii similare cu ale tale. 

Alege cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta, cele care exprimă foarte clar ceea ce tu oferi și nu te folosi de cuvinte cheie prea generaliste. Apoi folosește-le în conținutul site-ului tău pentru a obține o clasare mai bună în rezultatele Google.

Creează conținut de calitate

Conținutul de calitate este cheia pentru a obține o clasare mai bună în rezultatele Google. Conținutul însă nu se referă doar la text ci la toate informațiile care pot fi găsite pe website-ul tău, de la video-uri, imagini, butoane, formulare etc. 

Poți începe prin a scrie descrie, pagini și articole care sunt interesante, utile și relevante pentru publicul tău țintă. 

Asigură-te că conținutul tău este forate bine structurat și ușor de citit. Și de asemenea că ai integrat cuvintele cheie în mod natural și relevant. 

Include imagini și videoclipuri în conținutul tău pentru a-l face mai atractiv și ușor de înțeles pentru cititori.

Asigură-te că site-ul tău este ușor de utilizat

Nici un utilizator nu va naviga pe un site care are lacune din punct de vedere al utilizării, al vitezei de încăracare sau este foarte dificil de înțeles.

Așadar, un site ușor de utilizat și cu o navigare simplă poate îmbunătăți clasarea ta în rezultatele Google dar poate face ca utilizatorul să stea mai mult timp pe site-ul tău, adică să reduci Bounce Rate sau rate de părăsire a site-ului tău. 

Asigură-te că site-ul tău este optimizat pentru dispozitive mobile, are timp de încărcare rapid și că navigarea este intuitivă și ușor de folosit. 

Când un site web este ușor de utilizat, utilizatorii sunt mai predispuși să rămână mai mult timp pe site-ul tău și să exploreze mai multe pagini, ceea ce poate crește gradul de angajament și interacțiune cu afacerea ta.

Obține legături externe către site-ul tău

Legăturile externe sau backlink-urile reprezintă legături de la alte site-uri web către site-ul tău care sunt ca un vot de încredere pentru Google. Ca niște recomandări pe care le primește site-ul tău de la alte site-uri cum că ești un site de încredere.  

Acestea sunt importante pentru a obține o clasare mai bună în rezultatele Google, deoarece arată că site-ul tău este important și relevant pentru alte site-uri web. Pentru a obține legături externe către site-ul tău, poți lua în considerare opțiuni precum colaborarea cu bloggeri sau site-uri de afaceri similare cu a ta, crearea de conținut de calitate care să atragă atenția și să genereze legături. 

Utilizează meta-descrierile și titlurile corespunzătoare

Meta-descrierile și titlurile releavante pentru fiecare pagină din site-ul tău sunt importante pentru a atrage atenția utilizatorilor și pentru a le arăta că site-ul tău este relevant pentru căutarea lor. De asemenea acestea îl ajută pe Google să înțeleagă despre ce este vorba în fiecare pagină din webiste. 

Asigură-te că meta-descrierile și titlurile sunt relevante și conțin cuvintele cheie, dar în același timp, să fie atrăgătoare și clare pentru utilizator. În general, titlurile și meta-descrierile ar trebui să fie de maximum 60-70 de caractere și să ofere o idee clară despre conținutul paginii.

Folosește imagini relevante și optimizate

Folosirea imaginilor relevante și optimizate poate îmbunătăți, de asemenea, clasarea site-ului tău în rezultatele Google și de asemenea îți pot genera mai mult trafic.

Asigură-te că imaginile sunt optimizate pentru dimensiunea și formatul corect, astfel încât acestea să se încarce rapid și să nu afecteze performanța site-ului tău. 

De asemenea, folosește denumiri relevante și descrieri corespunzătoare pentru imagini, astfel încât acestea să fie mai ușor de găsit în căutările Google.

Monitorizează performanța site-ului tău

Monitorizarea performanței site-ului tău este esențială pentru a vedea ce funcționează și ce nu în ceea ce privește optimizarea SEO și unde ai nevoie de îmbunătățiri. 

Utilizează instrumente precum Google Analytics pentru a urmări traficul pe site-ul tău, pentru a analiza modul în care utilizatorii rezonează cu conținutul tău. Cu aceste instrumente poți inclusiv să identifici cuvinte cheie care au adus oamenii pe site-ul tău dar  și să vezi cum performează site-ul tău în comparație cu concurenții tăi.

>