Breaking news

Cum să îți motivezi angajații: 3 soluții simple pentru antreprenorul de astăzi

Pentru ca un business să prospere, secretul stă în satisfacția și atenția pe care o acorzi angajaților tăi. Nu degeaba se spune că cele mai înfloritoare business-uri au în spate niște angajați fericiți la locul lor de muncă. De aceea, este extrem de important să îți alegi oamenii potriviți, care să pună umărul la consolidarea și prosperitatea afacerii, însă sistemul trebuie să fie unul win-win, cu beneficii și pentru ei.

În general, angajații buni sunt destul de puțini și migrează foarte ușor de la o firmă la alta. Tocmai datorită calităților sale sunt vânați constant de câte o firmă de consultanță, de aceea trebuie să te asiguri că le oferi tot confortul și toate condițiile pentru ca ei să nu fie tentați să plece. 

Iată cum poți face asta:

1) Stilul de management contează!

Mulți dintre angajatori fac greșeala să considere că angajații lor sunt motivați doar de beneficii financiare, și cu cât salariul este mai mare, cu atât pot să ceară mai mult de la ei. Acest stil de management autoritar este extrem de des întâlnit și, din păcate, duce la rezultate dezastruoase: angajator permanent nemulțumit, angajat copleșit, frustrat, ceea ce duce la o funcționare și o comunicare defectuoase.

De aceea, ca angajator trebuie să le arăți oamenilor tăi că îți pasă cu adevărat de ei, că le asculți problemele, le oferi sfaturi atunci când ei ți le cer și nu reacționezi agresiv în momentul în care vă aflați într-o situație limită. În acest fel, angajații te vor considera un adevărat lider și vor avea încredere în tine, dorind să facă tot ce stă în putința lor pentru a nu te dezamăgi.

2) Bonusuri de performanță

Desigur că și partea financiară este extrem de importantă în decizia unui angajat de a rămâne sau a pleca, însă dincolo de asta, pentru el este esențial să îi fie recunoscute meritele pentru o situație pe care a știut să o gestioneze bine. Degeaba îi dai un salariu mare, dacă permanent ești critic cu el. Mai degrabă, dacă nu ai posibilitatea să îi dai în fiecare lună acel salariu mare, îl poți motiva cu bonusuri de performanță o dată la câteva luni sau la finalizarea unui proiect pe care l-a rezolvat cu succes. Angajații vor aprecia faptul că te-ai gândit la ei, că le recunoști meritele și vor fi și mai determinați să gestioneze cu succes și alte situații.

3) Posibilități de dezvoltare profesională și personală

Fiecare angajat își dorește să crească și să evolueze la locul de muncă. Nimănui nu i-ar plăcea să își petreacă 2-3 ani într-o companie și să constate că nu știe cu mult mai multe decât știa în momentul în care s-a angajat. De aceea, implică-ți angajații în programe de dezvoltare, utile atât pentru ei, cât și pentru tine, deoarece un om învățat și evoluat va fi mult mai productiv. Cel mai bine este să discuți cu fiecare în parte și să vezi în ce direcții de dezvoltare se încadrează.

Așadar, bunăstarea angajaților în companie este esențială pentru o bună funcționare a business-ului. Comunicare, înțelegerea, toleranța, spiritul de echipă..toate sunt atuurile unei afaceri puternice, care va aduce satisfacții de ambele părți.

Photo: Shutterstock.com