Breaking news

Cum s-a schimbat industria ceasurilor pentru femei

Barbatii cumpara mai multe ceasuri decat femeile, publicitatea in acest domeniu pare sa fie predominant destinata mai mult barbatilor, iar ceasurile pentru barbati domina in general peisajul orologic. Ceasurile de mana pentru barbati au cunoscut o ascensiune deosebita in anii 1920 si 1930 si, de atunci, productia de ceasuri s-a orientat in cea mai mare parte pe nevoile barbatilor. Se poate spune ca timp de mai multe decenii piata ceasurilor pentru femei a fost prea putin bagata in seama.  De obicei, ceasurile pentru femei erau versiuni simplificate ale ceasurilor pentru barbati, cu cateva diamante sau pietre semipretioase aruncate pentru a le face mai „feminine”.

Este bine sa stiti ca aceasta prejudecata uriasa a barbatilor din industrie s-a schimbat oarecum, chiar daca destul de lent. Femeile au devenit mult mai pretentioase in legatura cu ceasurile pe care le cumpara si exista un numar tot mai mare de femei care colectioneaza ceasuri de dama. Totodata, numarul femeilor designer este in crestere in aceasta industrie. Acest lucru a dus la un design centrat pe preferintele femeilor.

Femeile si ceasurile cu functii

Mai interesant pentru femeile care iubesc ceasurile este ca, in ultimii ani, industria ceasurilor feminine a intrat intr-o era a ceasurilor contemporane, destul de complexe. Astazi, o femeie poate alege dintr-o serie de ceasuri complicate, cu functii diverse, precum „world time”, „travel time”, cronograf, calendar etc.

Femeilor le plac ceasurile mai complexe. Acest subiect a fost examinat intr-un articol din 2014 din New York Times, intitulat “Women & Watches: It’s Complicated”. Un val de modele noi de ceasuri combina functiile cu moda. Articolul a mentionat modul in care s-au schimbat gusturile si nevoile femeilor in materie de ceasuri, in special in cazul femeilor din Asia, despre care se spune ca sunt pasionate in special de ceasurile mecanice. Daniel Chang, directorul unui brand de lux din China, a remarcat ca femeile participa din ce in ce mai mult la cursuri pe care brandul sau le organizeaza in legatura cu modul in care se dezasambleaza si asambleaza la loc ceasurile mecanice.

Roanne Orlebar, un cumparator de ceasuri de la Harrods din Londra, spune ca  „am observat o tendinta a doamnelor in legatura cu interesul lor pentru ceasurile mai complexe, brandurile reactionand la aceasta cerere prin lansarea unor modele cu multe functii”. Ceasurile cu functie cu fazele lunii, pe care le puteti gasi si pe Japora.ro, par deosebit de populare in randul femeilor. Totusi, pentru femei, chiar si un ceas cu multe functii trebuie sa fie frumos si sa aiba un aer poetic.

Un specialist in ceasuri din Paris, Béatrice Rouhier, subliniaza ca femeile cauta de fapt poezie in ceasurile pe care le cumpara. Rouhier afirma ca „femeile iubesc ceasurile tehnice dar care spun, de asemenea, o poveste”. De exemplu, atunci cand a fost intrebata de ce i-a placut ceasul cu functie cu fazele lunii, Eva Malmstrom Shivdasani, directorul al Soneva Resorts, Residences and Spas din Bangkok, a spus: „Imi place aspectul ceasului si functiile lui. Este un ceas uimitor, atat de frumos. Nu il folosesc pentru functiile lui, imi place doar frumusetea lui”