Breaking news

Cum redactezi un anunț de recrutare atractiv

loading...

Reputația unei companii se reflectă foarte mult în anunțurile de recrutare. Chiar dacă, la prima vedere, nu pare nimic dificil în a compune un text care să le atragă atenția potențialilor candidați, unele firme întâmpină probleme în a se prezenta într-un mod adecvat.

Contrar opiniei generale, nu doar cel care își caută un loc de muncă trebuie să știe cum să se vândă, ci și compania care are nevoie de angajați. În ultima perioadă, pe piața resurselor umane a apărut nevoia de a combina procesul de recrutare cu marketingul în scopul redactării unor anunțuri neconvenționale și extrem de atractive. Iată cum poți ispiti candidații să aplice pentru o poziție vacantă în compania ta.

Fii atent la titlul jobului

Titlul face diferența între un anunț de recrutare banal și unul ieșit din comun. De altfel, acesta reprezintă cea mai importantă parte a anunțului, mai ales atunci când locul vacant este postat pe site-urile de profil.  De regulă, oamenii care își caută un job utilizează anumite cuvinte cheie, ca de exemplu specialist IT. De aceea, denumirea jobului trebuie să fie simplă și concisă pentru ca toți candidații să găsească cu ușurință anunțul și să știe pentru ce post aplică. Chiar dacă un titlu de genul “Chief of Visionary Design” iese mai ușor în evidență, niciun viitor angajat nu va căuta așa ceva. În plus, pe lângă un nume bine formulat, încearcă să menționezi și salariul în titlu, dacă este posibil, pentru că oamenii percep compania ca fiind transparentă.

Creează o introducere atractivă

Fii cât se poate de original și concis cu introducerea anunțului de angajare. Începe cu o frază care să îi ofere câteva detalii wow candidatului astfel încât să-i trezească interesul și să-l îndemne să citească mai multe despre descrierea jobului. Poate fi vorba despre un scurt chestionar sau câteva informații scurte din interiorul firmei.

Structurează clar cerințele postului

Încearcă să nu redactezi cerințe nerealiste în anunțul de angajare. De asemenea, ai grijă să iei în considerare calitățile candidatului ideal și să nu menționezi responsabilitățile jobului pornind de la profilul unui angajat pe care îl ai deja și care se descurcă foarte bine. Fii onest și include abilitățile necesare pentru domeniul respectiv și trece în revistă cerințe care ar putea constitui criterii de departajare, mai ales dacă este vorba de un job pentru care vor aplica mulți candidați. Comunică responsabilitățile jobului așa cum le-ai povesti unui prieten, fii creativ și nu le înșira pe toate deoarece anunțul de recrutare nu este similar cu fișa postului.

Menționează detalii “din culise”

Datele referitoare la înființarea companiei și istoricul acesteia se pot afla cu ușurință de pe pagina web, așa că nu include astfel de amănunte în descrierea jobului. Pe candidați îi interesează condițiile de muncă, ce tipuri de culturi organizaționale sunt acceptate de către angajați, cum este structurat programul de muncă, dacă au posibilitatea de a lucra de acasă ori de a călători în interes de serviciu. În calitate de angajator, este esențial să umanizezi viața de la locul de muncă și să arăți în anunțul de recrutare că pe lângă muncă există și relaxare.

Prezintă compania în mod creativ

Jobul postat de tine este nișat pe industrie, domeniu de activitate, nivel de experiență, dar o doză de creativitate îl poate aduce în topul preferințelor candidaților. Știm cu toții că nu toate firmele pot fi în vârful piramidei, dar dacă vrei să atragi oamenii trebuie să scoți în evidență punctele forte ale firmei tale. Poate fi vorba despre independența și libertatea de mișcare a angajaților sau puterea de decizie pe care nu o găsesc în cadrul altor companii care nu-i lasă să fie ei înșiși. În locul unor expresii de genul “suntem o companie care produce…” sau “furnizor de servicii…” încearcă să creionezi o mică poveste pe care candidații să o citească rapid, dar care să le stârnească interesul și să-i facă să rețină punctele cheie ale companiei.

Vorbește despre salariu și beneficii

Informații precum “salariu motivant” și “beneficii extrasalariale” nu vor ajuta candidații să înțeleagă cât consideri că valorează munca lor. Anunțarea salariului sau cel puțin a unui interval salarial poate scurta procesul de recrutare deoarece la job vor aplica doar oameni informați, care și-au setat deja așteptări realiste. Cel mai potrivit este să ai o abordare sinceră în anunțul de recrutare și să menționezi că salariul este unul orientativ și poate să difere în funcție de competențe și experiență. Totodată, scoate în evidență beneficiile care ar putea atrage atenția candidaților.

Te-ai întrebat vreodată de ce nu ai primit tocmai candidații potriviți în urma anunțului de recrutare postat? Există posibilitatea ca textul tău să nu fi fost suficient de clar, sincer și concis. Atunci când redactezi descrierea unui job, ai grijă să spui lucrurilor pe nume, să fii original și creativ ca să poți fi sigur că atragi atenția celor mai buni candidați.

Sursa foto: https://p2.piqsels.com/preview/80/193/318/job-job-offer-workplace-job-search.jpg

loading...