Breaking news

Cum optimizează o agenție PPC profesionistă campaniile?

Optimizarea anunțurilor PPC este una dintre cele mai importante etape pe care trebuie să o realizezi atunci când ai create campanii PPC. Optimizarea se referă la acțiunea de a analiza și îmbunătăți performanța acesteia, ca în final să ai mai multe conversii. 

O agenție PPC (Pay-per-click) începe analiza cu:

  • Formatul anunțurilor din campaniile PPC: text, imagine, video, design, culori etc.;
  • Paginile de destinație ale anunțurilor;
  • Direcționarea în funcție de cuvinte cheie.

Apoi, agenția PPC profesionistă continuă cu optimizarea anunțurilor urmărind pașii următori:

  • Cercetarea cuvintelor cheie

Înainte de a porni o campanie PPC, trebuie să cauți cele mai bune cuvinte cheie care se potrivesc afacerii tale. Adică să întocmești o listă care să aducă cele mai multe clicuri și conversii. 

Mai întâi alcătuiește cuvintele cheie generale, adică cele legate exact de produsele și serviciile tale. Aceste cuvinte le poți adăuga apoi în Keyword Planner din Google Ads și vei găsi cuvinte similare sau complementare care sunt căutate pe Google într-o anumită perioadă setată de către tine. Selectează și alege din lista Google cuvintele care ți se potrivesc și adaugă-le la lista ta inițială.

  • Alcătuirea listei cu toate cuvintele negative

Pe baza informațiilor pe care le ai până în acest moment poți adăuga de la început o serie de cuvinte negative (căutări irelevante pe care să blochezi afișarea) pentru fiecare campanie PPC creată. Apoi, adaugă pe parcursul desfășurării campaniei altele noi în urma analizei privind cuvintele care s-au căutat și pe care ai apărut în căutări.

  • Targetarea demografică a publicului țintă

Se realizează o audiență customizată pe baza informațiilor pe care le ai în acest moment (profilul clientului care a cumpărat de la tine, care a accesat site-ul, care a interacționat cu afacerea ta, cel care ți-a vizitat magazinul etc.). În plus, poți crea o audiență customizată având caracteristicile clientului ideal, pe care ți-l dorești.

  • Analizarea audienței privind locația

În cazul în care o anumită regiune prezintă interes pentru un anumit anunț, trebuie să redirecționezi anunțul către respectiva localitate sau regiune, iar celelalte eliminate.

  • Testarea anunțurilor

Testarea A/B este una dintre cele mai utilizate și eficiente metode de a afla ce merge și ce nu în campaniile PPC. Această testare utilizează două tipuri diferite de anunțuri care se transmit către diverse grupuri de utilizatori în mod aleatoriu. În final vei observa care este cea mai potrivită variantă de anunț și cărui tip de audiență să îi transmiți anunțul.

Strategia de optimizare pe care o realizează fiecare agenție PPC profesionistă va determina rezultatele din campaniile de promovare online.

sursa foto: https://burst.shopify.com/photos/macbook-air-on-desk?c=office