Breaking news

Cum devii un comunicator eficient prin intermediul unui training de Process Communication Model?

In societatea actuala, si mai ales in mediul de afaceri, nu poti sa ai succes daca nu stapanesti in cel mai inalt grad arta comunicarii. Zadarnic esti expert in economie si intelegi cele mai complicate legi ale pietei, daca, atunci cand ai in fata un potential client sau partener de afaceri, nu reusesti sa il convingi.

Pentru a deveni un bun comunicator, una dintre cele mai eficiente solutii consta in participarea la un training Process Communication Model organizat de Brightway®, companie specializata de doua decenii in conceperea si organizarea mai multor tipuri de programe de dezvoltare personala si profesionala, precum cursuri, simulari de business, team building-uri sau workshop-uri.

Ce este un training de Process Communication Model si cui i se adreseaza?

Cunoscut si sub denumirea prescurtata de PCM, acest model de analiza a personalitatii umane a fost creat de doctorul Taibi Kahler dupa nu mai putin 40 de ani de cercetare, pentru ca apoi sa fie validat de aproximativ un milion de profiluri completate.

Acuratetea deosebita in evaluarea si cunoasterea oamenilor a facut ca sistemul sa fie folosit de unele dintre cele mai prestigioase companii si institutii din lume. De exemplu, NASA, agentia nord-americana de explorare a spatiului cosmic, a folosit modelul pentru selectia astronautilor. La fel au procedat politicieni americani celebri aflati in campanie electorala sau manageri ai unor firme de top pe plan mondial, atunci cand au dorit sa isi aleaga colaboratorii si angajatii.

Prin urmare, un training Process Communication Model se adreseaza tuturor persoanelor cu un nivel ridicat de interes si curiozitate cu privire la psihologie si la modul in care oamenii comunica intre ei si reactioneaza in situatii diverse.

In mediul de business, sistemul si-a dovedit utilitatea in modularea interactiunii in procesul de vanzare, in comunicarea interdepertamentala, in rezolvarea conflictelor, gestionarea stresului si, in general, in leadership.

training process communication model

Etapele unui training Process Communication Model

Experienta cursantilor este personalizata, organizatorii asigurandu-se de faptul ca studiile de caz si exemplele oferite sunt adaptate domeniului de activitate al participantilor.

Primul pas consta in completarea unui chestionar online de personalitate, activitate care dureaza aproximativ 30 de minute. Cum autocunoasterea reprezinta o conditie esentiala pentru a deveni capabil sa intelegi si alte persoane, raspunsurile oferite vor sta la baza unui raport complex, care iti va permite sa intelegi structura propriei personalitati.

In cea mai importanta etapa a unui training Process Communication Model, care dureaza 3 sau 4 zile, participantii invata, prin intermediul unor exemple concrete, toate amanuntele necesare despre cele 6 tipuri de personalitate cu care opereaza acest sistem.

Mai multe studii de caz le permit cursantilor sa stapaneasca toate informatiile referitoare la fiecare tip de personalitate in parte, pornind de la preferinte, puncte foarte si nevoi psihologice si ajungand la stil de comunicare, metode de convingere, comportament sub stres sau stil de management preferat.

Dupa aceste zile de curs intensiv, trasaturile vor putea fi recunoscute cu succes la oamenii din jur. Pornind de la identificarea lor, se va putea recurge la cele mai bune modalitati de interactiune cu fiecare persoana in parte.

Apoi, timp de 3 luni, se desfasoara etapa de fixare si aprofundare a cunostintelor. In aceasta perioada, este efectuata cate o tema saptamanala, care cuprinde un chestionar interactiv pentru recapitularea cunostintelor, un exercitiu practic si completarea profilurilor de personalitate pentru doua persoane, pe baza unor interviuri acordate de acestea pe YouTube.

In concluzie, un training Process Communication Model te ajuta sa te intelegi mai bine pe tine insusi si apoi pe cei din jur, ceea ce iti va permite sa devii un bun comunicator atat pe plan personal, cat si profesional!