Breaking news

Cristian Mungiu: ultrareligioșii din România să nu mai aibă păreri că se fac de râs

Celebrul regizor român, Cristian Mungiu, premiar cu Palme d’Or, povestește la emisiunea Ca-n filme de la Digi 24 despre cel mai recent film al său, ”După dealuri”.

Cristian Mungiu, câștigătorul Marelui Premiu “Palme d’Or” la Festivalul de Film de la Cannes (2007), povestește, duminică, de la 20.20, la Digi24, despre cum a început lucrul la cel mai recent film, ”După dealuri”.

E un film care te ține atent pentru că ce se întâmplă e foarte grav și e foarte dramatic, nu e un film la care să mănânci popcorn…  Rostul filmului sau al filmelor pe care încerc să le fac eu în perioada asta, alocând atât de mult timp din viața mea, e mai mult de atât. Încerc să aleg niște subiecte care ar trebui să fie în dezbatere. Chiar dacă “După dealuri” nu e un film despre religie, el dă posibilitatea celor care îl văd să vorbească despre o mulțime de lucruri corelate cu ce le zice filmul. Mi-aș dori foarte tare ca biserica să aibă un punct de vedere. Mi-aș dori foarte tare ca ultrareligioșii ortodocși din România să nu mai aibă păreri până nu văd filmul, pentru că se fac de râs. E cel mai prost semn de extremism să ai păreri înainte să știi despre ce-ți dai cu părerea. Și foarte tare mi-aș dori ca filmul să ajungă să trezească spectatorilor din România niște întrebări vizavi de lucruri făcute din inerție”, marturiseste Cristi Mungiu.

Regizorul a vorbit cu realizatorii emisiunii “Ca-n filme” despre cât de  interesați sunt spectatorii români de filmul autohton și despre tristețea regizorului român de film care se vede mai apreciat, iubit și premiat afară decât în propria sa țară.

Pentru noi e destul de trist. Lucrăm câțiva ani de zile ca să facem un film și sfârșim prin a avea mult mai mult interes, stimă și respect pentru filmul ăsta în toate locurile unde-l difuzăm, mai puțin în țară. Filmele sunt mult mai așteptate și mai văzute afară decât sunt în țară. Acum o parte din percepția spectatorilor din țară este, până la un punct, justă. Au fost foarte multe filme proaste, finanțate, făcute și distribuite, or oamenii, dacă văd unul, doua, trei filme care i-au plictisit și care erau proaste, trag o concluzie că are ceva de-a face cu limba sau cu faptul ca sunt locale. Lucrul ăsta se schimbă foarte greu, pentru că dezinteresul publicului din România nu e doar pentru filmele românești, ci pentru filmele europene în general. Oamenii nu vin să vadă altceva, decât lucrurile foarte rapide care nu-i plictisesc și nu le pun mintea la contribuție”, mai spune regizrul.

Un interviu despre film și  viață, despre România și metehnele sale, despre artă și actori  pasionați, despre succes, talent dar si multă, multă muncă, duminică, ora 20.20, la „Ca-n filme”, la Digi 24.

>