Breaking news

COTAR: Campanie cu Fake News susținută de firmele de asigurări.

loading...

Polițele RCA s-ar putea scumpi de 4 ori, din cauza firmelor de asigurări, nu din cauza service-urilor auto!

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) atrage atenția celor 8 milioane de șoferi, instituțiilor din România și jurnaliștilor asupra faptului că firmele de asigurări care vând RCA desfășoară o campanie denigratoare și mincinoasă la adresa unităților reparatoare. Recomandăm  tuturor să verifice informațiile prezentate de unele posturi TV și publicații.

Începând din 4 septembrie 2020, în cadrul jurnalelor de știri ale posturilor tv, apoi în presa scrisă, au fost preluate informații false, precum “Polițele RCA s-ar putea scumpi de 4 ori, din cauza service-urilor auto”. Această știre falsă face parte din campania derulată de firmele de asigurări, dar se poate demonstra, cu cifre, statistici și documente, că realitatea este cu totul alta.

Amintim faptul că ultimul raport oficial legat de numărul de daune avizate de firmele de asigurări este pe trimestrul I al anului 2020 și este public, pe site-ul ASF, iar în conținutul știrilor bazate pe informații falsificate s-au ignorat totalmente datele oficicale. Informația privind numărul de accidente care “a fost aproape la fel de mare ca anul trecut” este Fake News. Datele oficiale arată că numărul accidentelor de circulație a scăzut considerabil, anul acesta, în comparație cu anul 2019.

Alt fals: „știrea” conform căreia dauna medie, în anul 2019, “a depășit 13.000 de lei”. De fapt, până la data raportărilor făcute de ASF, firmele de asigurări care vând RCA au achitat sub jumătate din numărul dosarelor de daună avizate, iar dauna medie achitată a fost de 4.942 lei.

Cifrele oficiale, publicate de ASF, ne arată că dauna medie pentru daune materiale a crescut cu 1% în anul 2020. În concluzie, prețul RCA nu ar trebui să crească cu mai mult de 1-2%. Din păcate, aceiași asiguratori ne-au demonstrat, în perioada 2014 – 2016, că lăcomia unora nu are limite. O parte din mas-media a căzut în capcana întinsă de multinaționalele din asigurări, astfel încât asistăm la o campanie de dezinformare, bazată pe fale news” – a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

Societățile de asigurări au obținut, prin sprijinul Comisiei Europene, modificarea legii RCA, în sensul în care prețul RCA va putea crește după pofta firmei de asigurări, fiind eliminate orice pârghii de control pe care le avea Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) asupra prețului practicat de asiguratori – în condițiile în care aceștia vând un produs cu caracter obligatoriu (RCA).

Din momentul adoptării modificărilor legii RCA în favoarea firmelor de asigurări, s-a dat startul scumpirii acestui produs, iar autoritățile române vor asista, neputincioase și fără pârghii legale de intervenție, la escaladarea prețului RCA, care va fi resimțit încă de la sfârșitul acestui an.

Eliminarea plafonului de 25% – care reprezenta cheltuielile administrative ale firmelor de aigurări -, eliminarea obligației asiguratorilor de notificare a Autorității de Supraveghere Financiară, cu 60 de zile înainte de modificarea prețului RCA, ne va duce, inevitabil, la creșteri treptate, anuale ale prețului RCA, până când acesta va ajunge la nivelul de preț practicat de aceleași multinaționale în țările vest europene, în care cetățenii au salarii de 4-5 ori mai mari decât cei din România.

Pentru a justifica aceste creșteri ale prețului RCA – pe care ni le-au anunțat deja firmele de asigurări -, a trebuit să se găsească și un țap ispășitor: service-ul auto. Asiguratorii au declanșat, de câteva luni, o campanie de presă, raliind la aceasta și instituții precum ANPC și Consiliul Concurenței, pentru a prezenta cazuri izolate de unități reparatoare care folosesc tarife ridicate, prezentand excepțiile ca fiind reprezentative pentru situația generală. Campania de presă a avut ca scop victimizarea firmelor de asigurări, care pretind, de zeci de ani, sunt pe pierdere, în piața din România.

Biroul de Presă COTAR

loading...