Breaking news

Coordonarea eficientă a afacerii: 5 recomandări

Afacerea înglobează activități, procese și operațiuni multiple și complexe, motiv  pentru care aceasta trebuie să fie bine organizată. Coordonarea unei afaceri, oricât de mică ar fi ea, nu este un lucru simplu. De aceea, liderii trebuie să aibă anumite calități.

O coordonare eficientă presupune utilizarea tehnologiei avansate, management optim al timpului, al resurselor umane și al banilor, cooperare, inovație și o bună comunicare cu clienții. Coordonarea eficientă îmbunătățește ritmul de lucru, crește productivitatea firmei și duce la rezultate remarcabile. Dar, în ce constă aceasta, mai exact? Ți-am pregătit câteva recomandări care te pot ajuta să gestionezi mai bine activitatea firmei. 

  1. Planifică afacerea!

Mulți dintre antreprenori aleg calea improvizației, fiind absolut siguri că se vor descurca bine cu activitatea firmei, pe măsură ce aceasta progresează. Un astfel de management al afacerii nu este recomandat, deoarece este principala cauză a eșecului în afaceri. Prin urmare, businessul necesită o anumită planificare, pentru a funcționa optim și organizat. Un antreprenor trebuie să stabilească exact care sunt obiectivele firmei, timpul și resursele de care are nevoie și să își creeze strategiile. Este de preferat ca planul să fie adaptabil sau să existe două sau mai multe alternative, în cazul în care apar situații imprevizibile.

  1. Asigură o comunicare eficientă și transparentă!

Comunicarea între angajați dar și cea între angajați și manager trebuie să fie deschisă și eficientă. Aceasta reprezintă cheia succesului în orice proiect. O firmă este ca o rețea, iar o rețea nu funcționează cu succes, dacă una sau mai multe ramuri sunt afectate. Asigură-te că există o bună comunicare în compania ta, utilizând diferite canale – ședințe, email, soft de comunicare, interacțiuni face-to-face. O comunicare nu poate fi eficientă, dacă mesajul transmis nu este unul clar și de calitate. Angajații trebuie să primească informații corecte și taskuri exacte. De asemenea, nu trebuie să eviți să vorbești despre problemele firmei. Angajații se simt importanți, dacă sunt implicați în rezolvarea unor probleme. Admite faptul că nu le știi pe toate și fii deschis la ideile creative și opiniile  echipei.

  1. Încurajează lucrul în echipă, dar diferențiază membrii!

Lucrul în echipă este esențial în orice companie sau proiect, însă, fiecare angajat este mai priceput la anumite taskuri. Angajații nu trebuie să concureze între ei, ci să se completeze armonios. Descoperă competențele fiecăruia și valorifică-le. Dacă toți membrii echipei fac ceea ce știu mai bine, rezultatele vor fi maximizate. Pe de altă parte, stabilește obiective pentru toți, astfel încât să încurajezi spiritul de echipă.

  1. Digitalizează activitatea firmei!

Coordonarea eficientă constă și în automatizarea unor sarcini repetitive și consumatoare de timp. Prin utilizarea softurilor de gestiune a afacerii, poți controla eficient toată activitatea firmei, poți distribui taskuri și documente, în timp real, și poți verifica activitatea angajaților. E mult mai simplu să rezolvi operațiuni complexe doar prin câteva clickuri. Mai mult decât atât, majoritatea softurilor pentru afaceri poate fi utilizată oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv, atât timp cât funcționează în cloud. 

Sistemul ERP este cea mai utilizată platformă în afaceri, aceasta integrând toate departamentele și funcțiile firmei în mai multe programe sau module (program gestiune producție, program de contabilitate, program de vânzări etc.).

  1. Analizează imaginea de ansamblu!

Analizând imaginea de ansamblu a firmei, poți evalua rezultatele acesteia. Prin crearea de rapoarte detaliate, poți identifica punctele slabe ale companiei, poți observa cât de bine funcționează aceasta și dacă obiectivele au fost atinse. Per ansamblu, analiza și raportarea te ajută să studiezi evoluția afacerii, într-o anumită perioadă de timp. Poți face foarte rapid acest lucru dacă utilizezi instrumentele digitale de analiză. Un soft de business intelligence este special creat în acest scop. 

Așadar, urmează cu încredere aceste recomandări și vei gestiona mai bine activitatea afacerii și vei maximiza rezultatele. 

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/rxpThOwuVgE