Breaking news

Consiliul Concurenței vrea aplicarea principiului must-carry şi la satelit

Consiliul Concurenţei spune că “avizează favorabil” proiectul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului de modificare a Legii audiovizualului doar dacă se aplică principiul must-carry şi la platformele de satelit, nu doar la operatorii de cablu.

tvr info studioConsiliul Concurenței va aviza modificarea legii audiovizuale doar dacă Guvernul obligă și firmele de televiziune prin satelit să preia în mod obligatoriu și gratuit, posturile tv din categoria must-carry.

Principiul “must carry” din Legea audiovizualului le impune operatorilor de cablu să retransmită anumite posturi TV. Însă, acelaşi principiu le impune şi televiziunilor retransmise în pachetul “must-carry” să fie libere la retransmisie şi fără condiţionări tehnice şi financiare. Acest lucru înseamnă faptul că televiziunile nu mai pot primi bani de la cablişti pentru retransmisie.

Consiliul Concurenţei a publicat pe site-ul propriu un “Aviz referitor la proiectul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului pentru modificarea şi completarea legii audiovizalului nr. 504/2002”, semnat de Bogdan Chiriţoiu, preşedintele CC.

CC mai spune că: pentru a se asigura implementarea eficientă a obiectivelor de interes general urmărite de către fiecare stat membru, obligaţiile must-carry trebuie să vizeze reţelele de retransmitere a programelor audiovizuale care beneficiază de un grad ridicat de accesibilitate pentru populaţie (atât din punctul de vedere al acoperirii şi penetrării, cât şi din punctul de vedere financiar), astfel încât acestea să se constituie într-un mijloc esenţial, prin care un procent semnificativ din cetăţeni îşi asigură nevoile de recepţie a posturilor radio şi a canalelor de televiziune.

De asemenea, CC recomandă CNA o reanalizare a obligaţiilor de tip must-carry, atât din punctul de vedere al ponderii în grila de programe, cât şi din punctul de vedere al conţinutului (structurii programelor retransmise), în scopul evitării unor obligaţii cu caracter excesiv.

Consiliul Concurenței spune că în actuala formulare a OUG “este limitată libertatea economică atât a radiodifuzorilor de a dispune cum doresc de spaţiul lor publicitar, cât şi a agenţiilor de media”.

Consiliul Concurenţei precizează şi faptul că “piaţa serviciilor de programe radio-TV din România este deosebit de concurenţială şi că pe aceasta acţionează un număr mare de radiodifuzori, ceea ce este în beneficiul telespectatorilor, prin diversitatea şi calitatea programelor oferite.

>