Breaking news

CNADNR umflă facura Autostrăzii Transilvania. Cheltuie 432 de milioane de euro pe 36 de km

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România spune că va cheltui fabuloasa sumă de 432 de milioane de euro pentru a construi doar 36 de kilometri din celebra și eterna Autostradă Transilvania.

cnadnr - despagubiriCNADNR risipește banul public, triplând prețul de cost al Autostrăzii Transilvania. Dacă în 2003, Autostrada Braşov – Cluj – Borş, pentru Tronsonul Târgu Mureş (Ogra) – Câmpia Turzii, era estimată să coste 170,38 mil Euro inclusiv TVA, în 2014 prețul a explodat la 432 de milioane de euro.

Iată cum explică CNADNR triplarea costurilor celor 36 kilometri din Autostrada Transilvania, scos la licitaţie la un preţ triplu faţă de contractul cu Bechtel.

  • Informaţiile publicate, se regăsesc pe site-ul CNADNR SA la secţiunea Proiecte-Construcţie autostrăzi – Autostrada Braşov – Cluj – Borş, pentru Tronsonul Târgu Mureş (Ogra) – Câmpia Turzii, valoarea proiectului fiind de 143,172 mil euro fără TVA ( fără activităţi de proiectare)/ 170,38 mil Euro inclusiv TVA, această estimare de la nivelul anului 2003 reprezentând costuri din contractul încheiat cu firma Bechtel Int. Inc, fără să existe la acel moment un Proiect Tehnic.
  • În anul 2012 a fost realizată o noua actualizare a Studiului de Fezabilitate pe această secţiune, valoarea rezultată fiind de 503,67 mil Euro inclusiv TVA, valoare care include şi activităţi de proiectare.
  • În anul 2014 a fost reevaluată investiţia pe acest sector, valoarea estimată rezultată fiind de 432,22 mil Euro inclusiv TVA, valoare care include pe lângă lucrări de drum şi următoarele lucrări suplimentare : activităţi de proiectare, lucrări pentru proiectarea şi realizarea sistemului ITS, organizare de şantier, realizarea unei parcări şi a unui punct de sprijin pentru întreţinere și descărcare de sarcină arheologică.

”Aceste lucrări suplimentare nu erau prevăzute în varianta iniţială a contractului semnat cu firma Bechtel Int. Inc în anul 2003. Menţionăm că valoarea scoasă la licitaţie pentru acest sector în anul 2014, este mai mică decât valoarea aprobată în anul 2012. În plus, valoarea la care se va atribui contractul în urma licitaţiei va fi considerabil mai mică”, se arat în comunicatul de presă al CNADNR, remis exclusivNEWS.ro.

Din cei 584 km cât ar trebui să măsoare celebra Autostradă Transilvania, din 2003 și până azi au fost construiți doar 52 de kilometri.