Breaking news

Clientul tau intra in faliment? Ce trebuie sa faci? Iti mai recuperezi sau nu creantele?

Tu cum tii evidenta situatiilor fiscale si juridice ale tuturor clientilor si partenerilor de afaceri? Stiai cat de importanta e stabilitatea in piata a portofoliului tau de colaboratori? Stiai ca stabilitatea financiara a colaboratorilor tai determina succesul afacerii tale?

Daca ti-ai pus bazele in anumiti furnizori sau te gandesti ca se apropie perioada de facturare a clientului ce-ti aduce un venit considerabil, ar fi bine sa te interesezi de situatia reala a acestora. Clientul tau a intrat in faliment si acum trebuie sa iti recuperezi creantele. Pe langa firma ta, se mai regasec alte zeci de firme care la randul lor asteapta sa isi recupereze sumele datorate. 

Ce trebuie sa faci acum ca stii situatia reala a clientului tau? Sa activezi alertele sistemului buletinul insolventei si sa analizezi in detaliu: cate firme sunt afectate, cui ii mai datoreaza firma sume atat de mari precum a ta, cati clienti sunt afectati?

RisCo.ro iti pune la dispozitie sistemul alerte buletinul insolventei pentru a afla toate detaliile privind inregistrarea in buletinul insolventei. Alertele buletinul insolventei iti ofera acces la decizia instantei: reorganizarea firmei sau faliment?

Daca firma se afla in faliment crezi ca iti mai poti recupera sumele datorate serviciilor sau produselor livrate deja? Desi esti optimist/a, este posibil ca firma ta sa iasa pe minus din cauza incapacitatii financiare de plata.

Sistemul alerte buletinul insolventei iti prezinta firmele pentru care au fost efectuate inregistrari noi in buletinul insolventei. Lista de alerte este trimisa saptamanal pe email. Tot ce trebuie sa faci este sa descarci excel-ul lista de alerte buletinul insolventei si sa verifici: clientul tau se regaseste in lista descarcata?

Lista de alerte iti aduce multiple beneficii printre care si precizarea in detaliu a datelor firmei, de la denumire, adresa, judet, CUI, descriere si numar buletin, data acestuia, inclusiv cifra de afaceri. Pentru a-ti fi usor de inteles si pentru a nu te pierde in detalii, lista este structurata pe diverse categorii: deschideri de proceduri, inchideri de proceduri si alte proceduri.

Un alt avantaj al utilizarii listei de alerte este cel al perioadei referitoare la ultimele 8 saptamani in care s-au efectuat înregistrarile pentru firmele care au proceduri de faliment deschise, ori altele similare.

Lucrand intr-un domeniu atat de dinamic precum cel al afacerilor este esential sa fii mereu la zi cu schimbarile si modificarile realizate, fie ele in piata, fie in randul partenerilor cu care ai contracte. Monitorizarea firmelor este mai mult decat o activitate de supraveghere. Aceasta este insasi o masura de preventie si protectie pentru firma ta.

Prin urmarirea portofoliul tau de clienti afli situatia juridica reala, nu asa cum vor acestia sa o stii. Pentru a te asigura ca totul este in regula sau chiar pentru a prelungi contractul, clientul sau furnizorul iti poate ascunde lucruri, care de fapt, acestea decid directia colaborarii voastre. 

Ce te faci daca in portofoliul de clienti regasesti firme care sunt in proces de faliment? Mai bine sa stii din timp, nu-i asa? Daca ai fi stiut, nu ai mai fi facturat, livrat comanda si chiar recomandat unui alt colaborator de incredere. 

Daca ai un portofoliu de clienti pe care vrei sa il urmaresti din punct de vedere  juridic, sa fii notificat in momentul in care apar procese de faliment, fie accesezi Monitorizare personalizata pe portofoliu, fie te abonezi la „Alerta globala de procese faliment”. In acest fel vei primi zilnic notificari cu toate dosarele de faliment din tara. Mai mult decat atat, pe baza alertelor poti identifica care sunt ale clientilor tai, putand lua ulterior decizii in consecinta.

Urmarind situatia colaboratorilor, furnizorilor si clientilor eviti situatiile nefavorabile precum cele ale prelungirii contractelor cu firmele neserioase, depasirea limitelor de plata sau cea a recuperarii creantelor. 

Evolutia financiara a portofoliului de clienti te ajuta sa intelegi atat nevoile din piata, cat si pozitia ta in piata. Cum? Pai datorita contractelor pe care le ai in curs. Cine sunt furnizorii tai? Colaborezi cu unele dintre cele mai mari firme din domeniu? Te poti lauda cu brand-uri de renume in randul clientilor? Analizeaza notificarile si alertele apoi decide: cat de profitabila este colaborarea? Contractul cu o anumita firma iti genereaza mai multe datorii decat venituri?

Procesele de tip faliment, intarzierile la plata sau chiar datoriile restante ale firmelor cu care colaborezi reprezinta motive reale pentru care firma ta trebuie numaidecat sa incheie contractul. Doar gandeste-te: compania in cauza trebuie sa achite datoriile catre stat, sa plateasca furnizorii internationali, angajatii si sa-ti mai achite si tie factura. 

Nu risca. Nu-ti pune afacerea in fata pericolelor financiare. Nu semna contracte cu firme neserioase.