Breaking news

CFR, acuzată că ascunde gravele probleme de pe șantierul podului de la Grădiștea

CFR Infrastructură anunță că lucrările la podul feroviar de la Grădiștea au ajuns la 61.5%. Însă Club Feroviar acuză compania de stat că ascunde gravele nereguli constatate la podul Grădiștea, mai exact lucrările neconforme din cauza cărora redeschiderea circulației pe ruta directă București-Giurgiu s-ar putea reporta pentru 2024.

 

Site-ul Club Feroviar scrie că inaugurarea liniei București-Giurgiu, se va amâna pentru 2024, din cauza unor lucrări neconforme executate de un subantreprenor al constructorului austriac Porr.

După ce publicația online a făcut aceste dezvăluiri, CFR Călători a anunțat că lucrările sunt în grafic, că au ajuns la un stadiu fizic de 61.5% și că totul va fi terminat în septembrie 2023. Și pentru a se asigura că nu comentează nimeni, CFR Călători a oprit comentariile pe pagina oficială de facebook.

61,5% este stadiul fizic de execuție a lucrărilor între Vidra și Comana
‼‼‼ Lucrările de infrastructură și suprastructură feroviară executate pe toate cele 4 tronsoane dintre Vidra și Comana, inclusiv reconstrucția PODULUI de la GRĂDIȘTEA, au ajuns la un stadiu fizic de 61,5%, termenul de finalizare estimat de antreprenor pentru Redeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comana (LOTUL I) este luna septembrie 2023.
📌𝘓𝘰𝘵𝘶𝘭 𝘐 ˮ𝘙𝘦𝘥𝘦𝘴𝘤𝘩𝘪𝘥𝘦𝘳𝘦𝘢 𝘤𝘪𝘳𝘤𝘶𝘭𝘢ț𝘪𝘦𝘪 𝘧𝘦𝘳𝘰𝘷𝘪𝘢𝘳𝘦 𝘱𝘦 𝘱𝘰𝘥𝘶𝘭 𝘊𝘍 𝘱𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘳â𝘶𝘭 𝘈𝘳𝘨𝘦ș, î𝘯𝘵𝘳𝘦 𝘝𝘪𝘥𝘳𝘢 ș𝘪 𝘊𝘰𝘮𝘢𝘯𝘢ˮ (proiectare și execuție)
ℹ️ Stadiul de execuție: 61,5%
ℹ️ Finanţare: fonduri nerambursabile
ℹ️ Termen finalizare: SEPTEMBRIE 2023
👷 Constructor: PORR CONSTRUCT
📌LOTUL I: lucrări de infrastructură/suprastructură pe 12,02 km (stația Vidra, de la km 18+180 – stația Comana, km 30+200), lucrări de artă și lucrări conexe pe întregul traseu Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontierǎ.
🚧 LUCRĂRI DE ARTĂ
► pod peste râul Sabar km 18+272 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m – 34,3 %
► pod peste râul Sabar km 18+411 – noul tablier va avea deschiderea de 45 m – 37,5 %
► pod peste râul Argeș (1362,10 m) – 51%
► viaduct acces mal drept – direcția Giurgiu – 27 deschideri – 84%
► viaduct acces mal stâng – direcția București – 8 deschideri – 81%
► pod peste râul Neajlov între km 28+364 – km 28+434 – noul tablier va avea deschiderea de 70 m – 30%
🚧 PODEȚE și SUBTRAVERSĂRI
► podeț km 21+050 – finalizat
► podeț km 22+290 – finalizat
► podeț km 25+491 – finalizat
► podeț km 25+861 – finalizat
► podeț km 27+205 – finalizat
► podeț km 28+951 – finalizat
► podeț km 29+257 – finalizat
► podeț km 29+516 – finalizat
► podeț km 29+933 – finalizat
► podeț km 28+959 – în execuție etapele de armare și cofrare a grinzilor de reazem pentru dalele D5
► 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici – finalizate, în execuție ultimele 2
🚧 CONSTRUCȚII CIVILE NOI
► stația CF Comana – clădire de călători și clădire CED – 55,44%
► stația Grădiștea – clădire CED – 21,55%
♦ 𝖲𝖳𝖠𝖣𝖨𝖴𝖫 𝖫𝖴𝖢𝖱Ă𝖱𝖨𝖫𝖮𝖱 (𝗉𝗋𝗈𝗂𝖾𝖼𝗍𝖺𝗋𝖾 – 𝟣𝟢𝟢%, 𝖾𝗑𝖾𝖼𝗎ț𝗂𝖾 – 61,5%)
🚧 𝘙𝘌𝘊𝘖𝘕𝘚𝘛𝘙𝘜𝘊Ț𝘐𝘈 𝘗𝘖𝘋𝘜𝘓𝘜𝘐 𝘱𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘈𝘙𝘎𝘌Ș (𝘎𝘙Ă𝘋𝘐Ș𝘛𝘌𝘈) – 51%
✔️ finalizate toate lucrările de executie a pilelor
✔️ finalizate toate lucrările de montaj a aparatelor de reazem
✔️ finalizate toate lucrările de execuție a cuzineților
✔️ finalizate toate lucrările de executie grinzi de rezemare
✔️ execuție pereți mulați – 97%
🚧 Tronsonul 1, între Vidra – Comana, km 18+180 – 21+050):
✔️Terasamente
• finalizate lucrările de terasamente, inclusiv stratul de PSS și de piatră spartă între km 18+450 – 21+050
✔️Poduri
• pod Sabar (I și II) – finalizate lucrările de execuție a culeelor, de montare aparate de reazam, grinzi de rezemare și lucrări de protecție a culeelor cu gabioane/în execuție betonare cuzineți
✔️Podete
• podeț 1, km 21+050 – finalizat
🚧 Tronsonul 2, între Vidra – Comana, km 21+050 – 25+491:
✔️Pod peste Argeș
• finalizate lucrările la culeele C1 și C2 precum și la cele 39 de pile
• finalizate lucrările de montare aparate de reazem, cuzineți și de montare grinzi prefabricate pe toate deschiderile
✔️Viaducte adiacente
• montate predalele pe toate deschiderile viaductelor și armare placă suprabetonare
✔️Terasamente:
• finalizate lucrările, inclusiv strat PPS și piatră spartă km 21+050 – 22+500
✔️Podete
• podeț km 22+290 și podeț km 25+491 – finalizate
✔️Punct Oprire (PO) GRĂDIȘTEA
• realizat peron, rampă și scări de acces, refugiu peron
✔️ Clădire CED GRĂDIȘTEA
• în execuție lucrări la tâmplăria interioară/exterioară, pereți din zidărie și instalații electrice de alimentare
🚧 Tronsonul 3, între Vidra – Comana, km 25+491 – km 28+400:
✔️Poduri
• podul Neajlov – finalizat lucrări de execuție culee, pile, aparate și grinzi de reazem, în execuție betonare cuzineți
✔️Terasamente
• finalizate lucrările, inclusiv strat PPS și piatră spartă km 25+491 – km 28+400
✔️Podeț
• podetul km 25+861 – finalizat
✔️Supratructură
• montat cadru șină-traverse pe intervalul km 25+200 – 28+100
🚧 Tronsonul 4, între Vidra – Comana, km 28+400 – 30+200:
✔️STAȚIA COMANA
• clădire statie – finalizat fundații, elemente de rezistență și rampe acces clădire
• arhitectură clădire stație – finalizat zidărie cărămidă, acoperiș terasă, tencuieli interioare, strat suport pardoseală, în execuție etape de compartimentare, tâmplărie interioară/exterioară, termoizolațieexterioară și lucrări de instalații
• clădire CED – în execuție montare sisteme auxiliare, cabluri electrice, platbandă împământare și iluminat exterior
• peronul 1 + 2: construite, în execuție monatre cornier de protecție și finisaj asfalt
✔️Terasamente
• finalizate lucrările pe intervalul km 28+400 – 30+200
• în derulare așternere strat PSS și piatră spartăkm 28+670 – 30+200
• în execuție lucrări de dren și montare cămine de dren
✔️Podețe
• în execuție podeț km 28+959 – armare/cofrare grinz ide reazem pentru dalele D5
✔️Suprastructură – în execuție montaj cadru-șină și buraj (I+II):
• linia 1 km 0+000-0+813
• linia 2 km28+670-28+950
• linia km 28+950-30+200
• linia 3 km 0+000-0+330
• linia km 0+330-1+556
• schimbator 1 km 28+650
• schimbator 3 km 28+990
• schimbator 10 km 29+780
• bretele 2,4,6,8, 10 la km 29+854
📷 CFR Infrastructura/Constructor – lucrări pentru redeschiderea circulație între Vidra – Comana, inclusiv reconstrucția podului de la Grădiștea
>