Breaking news

Cele 6 abilități esențiale ale unui analist de business

În prezent, băncile, guvernele și companiile internaționale folosesc toate serviciile unui analist de business. Sarcina să este de a ajuta compania să construiască un viitor financiar mai bun. Dar ce anume face un analist de business? Și de ce abilități ai nevoie pentru a deveni unul?

De la strategie la implementare

Un analist de business traduce nevoile oamenilor de afaceri în soluții realiste. Deoarece acestea sunt adesea soluții IT, nu este de mirare că mulți analiști de business au experiență în IT sau tehnologie. În termeni concreți, un analist de business efectuează analize statistice, raportează riscuri, se adaptează cerințelor companiei etc.

Prin urmare, un analist de bussiness este activ la toate nivelurile companiei, de la strategie la implementare. Dar atenție, el nu trebuie confundat cu analistul IT. Analistul de bussiness vede ceea ce trebuie să se schimbe în procesul de bussiness că atare, în timp ce analistul IT folosește apoi datele din această analiză și se ocupă mai mult de implementarea tehnică a dorințelor și nevoilor unei companiei.

Citește și: Ce presupune o analiză de business?

Abilitățile unui analist de business

Analistul de business trebuie să știe să calculeze, să prezinte, să dezvolte idei creative etc. Mai jos este o lista a principalelor sale abilități.

ü  Aptitudinea analitică

Analistul de business trebuie să fie capabil să analizeze cu ușurință problemele, să observe climatul de lucru și să efectueze alte analize pentru a îmbunătăți afacerea.

ü  Caracter inovator

Pentru a imagina soluții eficiente și originale, analistul de business trebuie să aibă un sentiment de inovație. Este primul care profită de noile evoluții ale pieței și, prin urmare, este întotdeauna cu un pas înaintea concurenței.

ü  Minte largă

Un bun analist de business se simte confortabil peste tot și este interesat de toate domeniile de activitate. Are cunoștințe în cele mai diverse domenii, de la resurse umane la marketing.

ü  Inteligență financiară

Desigur, un analist de business trebuie să aibă cunoștințe financiare care să-i permită să fie mereu cu ochii peste tot și să ajute compania să-și îmbunătățească rezultatele.

ü  Viziune strategică

Pentru a putea conduce o afacere într-o anumită direcție, trebuie să ai și o doză bună de abilități strategice. Analistul de business știe ce schimbări concrete sunt cea mai bună soluție și cum pot fi optimizate procesele de business.

ü  Comunicare

Abilitățile de comunicare sunt adesea trecute cu vederea, dar ele sunt, probabil, cele mai importante. Prezentarea ideilor tale în mod credibil și convingerea celui care te angajează nu este ușoară, dar este absolut esențială!

ü  Combină teoria cu practica

Una dintre cele mai mari provocări pentru analistul financiar este aceea de a traduce materialul teoretic complex în soluții realizabile în practică și de a le explică într-un mod ușor de înțeles. Pe scurt, analistul de business ideal este atât un geniu analitic, cât și un as al comunicării.

 

 

>