Breaking news

Ce presupune un curs administrator de imobile și cum poate fi de ajutor?

Unul dintre posibilii paşi pe care îi pot face cei care doresc să îşi schimbe jobul și să aleagă o nouă direcţie în acest sens este înscrierea la un curs administrator de imobile. Un astfel de curs nu durează mai mult de 4 sau 5 luni, iar preţul nu depăşeşte 1000 de lei, sumă ce va fi recuperată pe parcurs din salariu.

Citește și: Top meserii bine plătite fără studii superioare în România 2020

Ce este un curs administrator de imobile și cui îi este necesar?

Administratorul de imobile sau cum este denumit în mod profesional, administratorul de condominii, are o mare responsabilitate și are nevoie de cunoştinţe și competențe specifice. Concret, oricine îşi doreşte să se ocupe cu administrarea de imobile, trebuie nu numai să cunoască legile în vigoare, ci și să dețină un certificat de absolvire a unui curs în acest sens.

Un curs de adminstrator imobile va contribui la creşterea calităţii muncii prestate și la o angajare rapidă a cursanţilor și absolvenţilor. Absolvirea presupune obţinerea unui certificat de calificare acreditat și recunoscut atât la nivel naţional, cât și internaţional.

Ce competențe dobândesc absolvenţii unui curs de administrator de imobile?

Absolvenţii unui curs de administrator de condominii sau de imobile pot să se angajeze mult mai repede în acest domeniu, să elaboreze documente și să țină evidențe într-un mod cât mai eficient, să gestioneze patrimoniul imobilelor și să încaseze cotele de contribuţie în mod corect. De asemenea, un astfel de specialist va putea coordona personalul care lucrează în incinta imobilului, va putea monitoriza starea părţilor de instalaţii și construcţii ale imobilului și, de asemenea, va reprezenta interesul proprietarului în raport cu autorităţile publice.

Ce presupune ocupaţia de administrator de condominii?

Ocupaţia de administrator de condominii sau de administrator de imobile a fost aprobată de către Autoritatea Naţională pentru Calificări. Printre responsabilitățile administratorului de condominii se numără:

  • aplicarea prevederilor legale referitoare la administrarea condominiilor;
  • organizarea contabilităţii condominiilor;
  • oferirea de servicii comunitare de utilităţi publice;
  • autorizarea lucrărilor în construcţii;
  • asigurarea respectării normelor privind apărarea împotriva incendiilor;
  • elaborarea documentelor de gestiune.

De asemenea, administratorul de imobile trebuie să se ocupe și de:

  • administrarea propriu-zisă a condominiului;
  • administrarea și supravegherea lucrărilor ce au ca scop conservarea și întreţinerea imobilelor;
  • supravegherea lucrărilor de administrare și supravegherea personalului angajat;
  • iniţierea execuţiei lucrărilor necesare protejării imobilului, cu acordul comitetului executiv;
  • executarea contabilității în activitatea de casierie;
  • gestionarea bunurilor materiale și a fondurilor băneşti ale asociaţiei;
  • gestionarea fondului de rulment și a fondului de reparaţii constituite la dispoziţia asociaţiei de proprietari;
  • negocierea contractelor de furnizare sau prestare a serviciilor între prestatori sau furnizori și asociaţia de proprietari.

Pentru a ocupa funcţia de administrator de imobile, care presupune un grad ridicat de responsabilitate, persoanele interesate trebuie să urmeze un curs specializat. Cei care urmează cursul nu au nevoie decât de învăţământul obligatoriu absolvit și de o sumă de bani necesară achitării taxelor cursului. După cele aproximativ 4 luni de curs, cursanţii primesc un certificat de calificare recunoscut la nivel internaţional.

 

>