Breaking news

Ce presupune acţiunea de colectare a datoriilor şi de ce comunicarea între părţi este esenţială

loading...

Cei care au fost contactaţi recent de  un colector de credite pentru prima dată sau cei îngrijoraţi de faptul că vor fi contactaţi de o astfel de firmă deoarece au rămas în urmă cu plata ratelor, îşi pun, cu siguranţă, multe întrebări cu privire la ce înseamnă acţiunea de colectare de creanţe.

184951937

Toate persoanele aflate în situaţia descrisă anterior trebuie să cunoască detalii importante cu privire la acţiunea de colectare a datoriilor, fiind esenţial să înţeleagă şi perspectiva companiei care colectează creanţele. Înţelegând motivaţia şi intenţiile celor care se ocupă cu acest lucru, comunicarea între părţi va fi mai bună, interacţiunile mai relaxate şi întreg procesul va fi astfel mai puţin stresant.

Ce fac companiile care colectează datorii?

Companiile precum KRUK România SRL înlocuiesc creditorul iniţial şi se ocupă de întreg procesul de colectare a datoriilor restante. Concret, de recuperarea sumelor de bani restante se ocupă o astfel de companie, care poate colecta toate tipurile de datorii restante, precum:

  • datorii la companiile de asigurări;
  • împrumuturi de nevoi personale;
  • leasing-uri auto;
  • datorii la cardul de credit;
  • datorii corporate;
  • facturi neplătite la utilităţi sau la companiile de telefonie mobilă.

În cazul în care unele datorii se dovedesc a fi foarte greu de recuperat, compania de colectare debite poate negocia cu clienţii, pentru ca aceştia să restituie o sumă mai mică decât cea datorată.

Cum se contactează cei care au datorii?

Comunicarea cu clientul este iniţiată de  colectorul de credite, telefonic sau prin trimiterea unei scrisori de înştiinţare, în încercarea de a convinge clientul să îşi achite datoriile restante. Reprezentanţii unei astfel de companii explică pe larg clienţilor de ce este bine să îşi plătească datoriile şi îi ajută să găsească împreună cea mai bună soluţie pentru ambele părţi.

Cum procedează companiile cu reputaţie bună?

Atunci când contactează un client, reprezentanţii KRUK România pun accent pe o bună comunicare, sunt corecţi, respectuoşi, nu ascund informaţii şi respectă legea. De asemenea, aceştia sunt gata să îi ajute pe clienţii debitori să găsească cea mai bună modalitate de a economisi bani şi de a îşi plăti datoriile restante.

Atenţie! O companie profesionistă nu va face niciodată ameninţări la adresa clienţilor, nu va discrimina şi nu va face publică nicio datorie. De asemenea, specialiştii nu vor cere niciodată clienţilor să plătească dobânzi sau comisioane în plus faţă de suma datorată.

Cum se pot efectua plăţile datoriilor?

Având în vedere situaţia cauzată de COVID-19 şi în concordanţă cu măsurile de precauţie recomandate de  autorităţi, clienţii unei companii de colectare a datoriilor au acum posibilitatea să achite sumele restante chiar şi online.

Un astfel de exemplu menit să vină în sprijinul comunităţii este şi platforma www.e-kruk.ro, o platformă care le permite clienţilor să:

  • afle detalii cu privire la datoria pe care o au;
  • încheie un angajament de plată;
  • stabilească ratele lunare în funcţie de posibilităţile financiare actuale;
  • achite suma de plată online, fără a pierde timp şi fără a risca să fie expuşi unor riscuri.

Concluzie

Acţiunea de colectare a datoriilor este perfect legală, iar dacă un reprezentant al unei astfel de companii contactează pe cineva, nu înseamnă că acesta este începutul unui lung şir de discuţii contradictorii. Cei care lucrează la firme recunoscute pe piaţa de profil sunt oameni oneşti, care doar încearcă să îşi facă meseria. Parte din meseria acestora este să conlucreze cu clientul, ajutându-l pe acesta să achite datoria în cel mai convenabil mod posibil.

loading...