Breaking news

Ce noi reforme în învățământ vor veni în România

În ce măsură noile reforme vor schimba educația și oportunitățile pentru studenții timpurilor noastre.

Evaluarea va rămâne aceeași, admiterea pentru studenți, stagiari, mai multe exerciții?

Evaluarile vor fi, dar se vor aplica după un nou principiu

Elevilor de clasa a cincea li se promite o tranziție treptată de la evaluarea gradată (începător, intermediar, intermediar și avansat) la evaluarea bazată pe puncte în primul semestru, iar evaluarea formativă va rămâne la fel de importantă. Asa apreciaza Step IT Academy Bucuresti.

De exemplu, MES sfătuiește să nu asocieze caietele de verificare cu evaluarea, ci să facă scurte comentarii scrise. Deși există deja recomandări cu privire la modul de evaluare a elevilor din clasa a 5-a, aceștia vor lucra în continuare la evaluare în școala de bază.

Elevii vor face sport în fiecare zi

Elevii de clasa a cincea se așteaptă la 31 de ore de studiu pe săptămână (împreună cu educația fizică). Deși în urmă cu 20 de ani, conform curriculum-ului standard, era doar 26 de ore pe săptămână.

Dar normele s-au schimbat treptat, iar de acestea părinții elevilor se plâng adesea. Acum s-a schimbat cel mai mult numărul de ore de predare la matematica (cu 5 ore) și limba română (cu 3,5 ore).

La educație fizică, sunt trei ore pe săptămână. Dar în celelalte două zile ar trebui să se organizeze și activitate motrică:

  • exerciții de dimineață,
  • educație fizică în timpul lecțiilor,
  • pauze active,
  • ceasul de sănătate,
  • provocări,
  • flash mob-uri,
  • mini concursuri în timpul orelor.

Stagiarii vor apărea în școli

Ei vor sfătui, vor participa la cursuri, vor ajuta, dacă este necesar, în pregătirea cursurilor.

De asemenea, profesorii speră ca înainte de începerea noului an universitar să desfășoare pregătire avansată pentru cei care vor preda clasa a 5-a în cadrul programului.

Însă certificarea în acest an îi va preocupa din nou pe profesorii din școlile elementare. Va putea trece până la 2,5 mii de oameni. Cei care doresc se vor înscrie în perioada 4-17 aprilie.

Manualele vor avea aplicații electronice

Pentru a înțelege la ce să ne așteptăm, trebuie urmarita experiența școlilor pilot. Cu toate acestea, profesorii care lucrează în cadrul noului program vorbesc despre preocupări. Practic, era vorba de probleme cu furnizarea de manuale și literatură metodologică pentru profesori, care pentru o perioadă a fost doar în formă electronică.

Pentru a preveni acest lucru pe viitor, Ministerul Educatiei a adoptat o lege pentru îmbunătățirea suportului științific și metodologic al educației și a calității literaturii educaționale. Acesta va intra în vigoare în iulie 2022. Manualele vor fi mai întâi supuse unui examen și vor primi permisiunea de la Ministerul Educației și Științei, iar abia apoi vor participa la concurs.

Acest proces va fi de asemenea transparent – opiniile experților cu numele publicației și numele experților vor fi făcute publice pe site-urile oficiale. Anul acesta plănuiesc să publice manuale pentru clasele a 5-a și a 9-a.

Și acum vor dezvolta aplicații electronice interactive cu care va fi convenabil să lucrezi în timpul învățământului la distanță. Se preconizează elaborarea unor criterii de evaluare a acestora în 2022.

Se va avea grijă de siguranța școlii

În 2022, sistemele de incendiu din școli ar trebui actualizate și modernizate. În plus, cel mai dificil lucru este să ai grijă de un mediu sigur pentru învățare și predare.

Prin urmare, implementarea activă a prevederilor Declarației privind școlile sigure reprezintă un angajament politic de protecție în timp de conflict armat, care a fost deja asumate de 111 state, inclusiv România.

Un curs de formare online pe această temă va fi dezvoltat pentru profesori. Aceștia se vor ocupă de avertizarea timpurie și evacuarea participanților la procesul educațional în cazul unui atac sau risc de atac asupra unei instituții de învățământ și un algoritm de restabilire a școlii în caz de deteriorare.

Fiecare profesor are un laptop

Digitalizarea educației a devenit foarte relevantă în timpul epidemiei. Ministerul Educației și Științei promite că va pune la dispoziție fiecărui profesor câte un laptop până la sfârșitul anului. Internetul a fost deja instalat în toate școlile, dar nu este de mare viteză peste tot, așa că lecțiile de la distanță nu „atrag”. În 2022, este planificată conectarea tuturor școlilor la internet de mare viteză.

Vorbind la nivel global, în acest an ar trebui aprobată strategia pentru transformarea digitală a educației și științei. În special, ei intenționează să doteze școlile cu echipamente informatice, multimedia și sa se tina  cursuri de programare de la zero.

Și profesorilor li se vor oferi cursuri de competențe digitale. În 2022, este planificată crearea mai multor platforme online importante. Pe unul vor fi informații despre toate olimpiadele de la școală până la nivel superior. Pe de altă parte – toate propunerile de îmbunătățire a calificărilor cadrelor didactice.