Breaking news

Ce a adus nou anul 2023 în marketing – profită de trendurile actuale pentru profituri mai mari

Anul 2023 s-a remarcat în rândurile specialiștilor din domeniul marketingului digital drept unul cu multe schimbări. Totuși, nu doar specialiștii din domeniu ar trebui să fie la curent cu noutățile din domeniu, ci și antreprenorii sau orice persoană care are legătură cu conducerea sau promovarea unei afaceri sau a unui brand.

Fie că este vorba despre schimbările din SEO, fie că este vorba despre schimbările din SMM sau marketingul cu ajutorul influencerilor, agențiile de top s-au văzut nevoite să schimbe unele proceduri sau tactici pentru a reuși să ofere servicii relevante. Indiferent dacă te ocupi tu, ca antreprenor, de promovarea afacerii tale, ești o persoană interesată de domeniu și vrei să afli cât mai multe sau ești un specialist în devenire și pentru tine este esențial să fii la curent cu ceea ce se întâmplă, acest articol este pentru tine! 

Iată principalele noutăți pe care le-a adus până acum anul 2023:

  • Folosirea inteligenței artificiale

Probabil majoritatea românilor au auzit de inteligența artificială, iar părerile despre aceasta sunt împărțite. Totuși, cert este faptul că AI-ul poate fi folosit în marketing pentru a spori performanțele campaniilor de promovare, a ajuta în gestionarea acestora, în urmărirea performanțelor etc. De la tool-urile pentru optimizarea bugetului de promovare, la tool-urile pentru generarea ideilor pentru conținut, organizarea calendarului editorial și multe altele, inteligența artificială în marketingul online, atunci când este folosită „cu cap”, poate ajuta orice afacere. 

Bineînțeles, rezultate performante pot fi obținute în continuare și fără folosirea AI-ului, dar poate că va dura mai mult sau va fi mai costisitor. Formula ideală, cea folosită de agențiile de marketing online, așa cum este și Limitless.ro, este reprezentată de ușurarea efortului specialiștilor prin automatizarea anumitor procese cu ajutorul inteligenței artificiale. Astfel, mințile creative sau tehnice se vor putea concentra pe problemele mai complexe presupuse de campaniile de promovare implementate.

  • Dezvoltarea publicității native

Publicitatea nativă reprezintă acel tip de publicitate care se integrează perfect în mediul în care apare. Aceste reclame nu sunt deloc intruzive și nu întrerup fluxul de navigare al utilizatorilor. Deși nu este o noutate în lumea marketingului, promovarea tip native a început să fie folosită din ce în ce mai des în ultima vreme, marketerii observând tendința în creștere a utilizatorilor de a se feri cât mai mult de reclame. Aceștia folosesc programe tip ad-block sau preferă să plătească o sumă lunară pentru varianta premium a diverselor aplicații pentru a nu le mai fi afișate reclame. Așadar, devine din ce în ce mai complicat să ajungi la utilizatori, să le atragi atenția într-un mod pozitiv către serviciile sau produsele comercializate.

De exemplu, publicitatea nativă scrisă poate lua forma unor postări pe blog sau pe diverse publicații, scrise în ton cu restul materialelor publicate pe acea sursă și oferind informații de interes pentru cititori. Promovarea produselor sau serviciilor nu se face forțat sau intruziv, ci cât mai natural. Pentru ca acest tip de promovare să aibă succes trebuie alese cu atenție sursele unde se vor publica materialele, acestea să aibă o bază de cititori care se află în targetul afacerii și să posteze materiale potrivite nișei în care activezi.

Spre exemplu, dacă tu comercializezi produse de bricolaj, îți va fi dificil să îți faci publicitate nativă pe publicațiile de fashion. Bineînțeles, publicitatea nativă poate fi și video, important este să se respecte principiile menționate mai sus. Poți vedea aici câteva exemple.

  • Evenimentele fizice – din nou în lumina reflectoarelor

După o perioadă de pandemie și diverse probleme legate de bugetul disponibil pentru marketing, în anul 2023 lucrurile au început să se îndrepte din nou spre evenimentele fizice, organizate în diverse locații. Fie că este vorba de evenimente corporate organizate pentru angajații companiilor sau evenimente pentru clienți, de prezentare a serviciilor sau a unor produse noi, ori chiar expoziții organizate cu mai mulți producători, importanța evenimentelor fizice nu poate fi contestată. 

Acestea ar trebui să fie promovate corespunzător în lumea digitală pentru a asigura participarea unui număr cât mai consistent de persoane. De asemenea, aceste evenimente oferă numeroase oportunități de creare a materialelor de promovare. Spre exemplu, pe canalul de Tik Tok pot fi postate clipuri scurte din timpul evenimentului, pe pagina de Facebook se poate face un live atunci când se desfășoară părți cheie din eveniment, pe site-ul companiei poate fi postat un articol despre cum s-a derulat evenimentul, newsletter-ul poate conține atât informații pre-eveniment (poate chiar lua forma unei invitații), cât și post-eveniment. Opțiunile sunt foarte numeroase, iar o echipă de marketing bine pregătită va profita de ele!

  • Credibilitatea devine un factor decisiv pentru succesul unei afaceri

Deși este cunoscut de mult timp faptul că o afacere trebuie să fie cât mai credibilă, din 2023 este un must ca această credibilitate să nu fie știrbită de nici măcar un singur factor. Un client nemulțumit poate lăsa recenzii pe numeroase platforme și în numeroase grupuri online, iar o singură recenzie negativă poate îndepărta de afacerea ta mai mulți clienți decât îți poți imagina. În special dacă este vorba despre afacerile care se încadrează în domeniile financiare, de sănătate sau educație, unde lucrurile sunt cântărite cu atenție de către clienți, credibilitatea stă la baza succesului. 

Există multe persoane care s-au făcut cunoscute în mediul online prezentând diversele „țepe” practicate de firme, iar dacă și tu aplici tactici care pot fi încadrate în această categorie, sfaturile specialiștilor sunt să treci cât mai repede la tactici corecte, care nu păcălesc consumatorii. 

Pentru a avea o imagine publică „fără pete”, asigură-te că folosești inteligent marketingul online pentru a accentua această idee. Oferă toate informațiile de care clienții au nevoie, fii transparent, pune la dispoziția utilizatorilor modalități ușoare de a te contacta prin diverse căi și răspunde cu promptitudine! 

Acestea sunt principalele patru noutăți ale acestui an din sfera marketingului. Aplicate concomitent, dacă specificul afacerii îți permite, ele te pot ajuta să îți îndeplinești obiectivele de marketing. Deși unele dintre aceste strategii au fost prezente în lumea marketingului de mult timp, anul acesta le-a adus în lumina reflectoarelor din cauza evoluției comportamentului de consum și a exigențelor utilizatorilor. 

Sursa foto: Freepik.com